بازدید 3099

پاسخ غول انرژی هند به اتهامات رویترز: این اطلاعات صحت ندارد

شرکت صنایع Reliance طی بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت هیچ گونه توافقی مبنی بر خرید نفت خام از شرکت دولتی نفت ونزوئلا PDVSA از طریق پرداخت نقدی به شرکت های ثالث نداشته و گزارش های خبری مبنی بر چنین فرآیندی کاملا خلاف واقع هستند.
کد خبر: ۸۹۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱ 21 April 2019

شرکت صنایع Reliance طی بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت هیچ گونه توافقی مبنی بر خرید نفت خام از شرکت دولتی نفت ونزوئلا PDVSA از طریق پرداخت نقدی به شرکت های ثالث نداشته و گزارش های خبری مبنی بر چنین فرآیندی کاملا خلاف واقع هستند.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از  خبرگزاری Bloomberg، در روز پنجشنبه خبرگزاری رویترز طی خبری عنوان کرد که شرکت ملی نفت ونزوئلا، از طریق همکاری با شرکت روس نفت روسیه، تحریم های ایالات متحده را دور می زند، در بخشی از این خبر ذکر شده بود: «در حال حاضر مشخص نیست که چقدر از 900 هزار بشکه تولیدی نفت خام ونزوئلا از این طریق به فروش می رسد. اما اسناد داخلی PDSVA نشان می دهد که در ماه آوریل محموله های ارسالی به شرکت Reliance که مالک بزرگترین مجموعه پالایشگاه در جهان است از این طریق به فروش رسیده است. طبق داده های به دست آمده از سوی رویترز، Reliance  در ماه مارس 390 هزار و 500 بشکه نفت خام در روز از ونزوئلا خریداری کرده که حدوداً 40 درصد کل صادرات این کشور را شامل می شود.

طبق اسناد داخلی ارائه شده، Reliance و PDVSA حدود 3 درصد ارزش معامله را به شرکت Rosneft پرداخت می کرده اند. »

Reliance در بیانیه ارسالی خود در بورس اوراق بهادار درباره شرکت روسی اعلام کرد: شرکت Reliance  از مدت ها قبل از تحریم های اعمال شده از سوی ایالات متحده، از طریق شرکت هایی همچون روس نفت به خرید نفت از ونزوئلا می پرداخته، چرا که این شرکت ها در ازای کاهش بدهی های قبلی شرکت نفت ونزوئلا به آنها، حق فروش نفت این کشور را در اختیار داشته اند. از زمانی که تحریم ها اعمال شده اند، شرکت  Relianceچنین خریدهایی را با اطلاع و تأیید کامل وزارت امور خارجه ایالات متحده انجام داده است و وزارت امور خارجه ایالات متحده را به طور دقیق از حجم مبادلات آگاه کرده است.

مدیر مالی شرکت Reliance همزمان با انتشار عملکرد سه ماهه اول سال 2019 این شرکت در روز پنجشنبه اعلام کرد که این شرکت به دنبال خرید نفت خام ونزوئلا از طریق شرکت های روسی و چینی است. مبالغی که برای خرید این منابع به این شرکت ها پرداخت می شود نیز متناسب با میزان بدهی های شرکت ملی نفت ونزوئلا به این شرکت های روسی و چینی خواهد بود.

 

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار