بازدید 40533
رسانه‌های عربی و اسرائیلی عنوان کردند؛

تدارک و آماده باش کامل اسرائیل و حزب الله برای آغاز یک جنگ بزرگ در تابستان!

مسأله جنگ اسرائیل و حزب الله در سالیان اخیر، مورد توجه رسانه‌ها و ناظران بین المللی بوده و تنش‌هایی نیز بین آن‌ها همواره این توجهات را به خود جلب کرده است. در همین رابطه، در ماه‌های اخیر نیز تنش‌ها افزایش یافته و نشانه‌ها حاکی از آن است که احتمال رویارویی میان تل آویو و حزب الله رو به افزایش است.
کد خبر: ۸۹۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ 21 April 2019

مسأله جنگ اسرائیل و حزب الله در سالیان اخیر، مورد توجه رسانه ها و ناظران بین المللی بوده و تنش هایی نیز بین آنها همواره این توجهات را به خود جلب کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ شاید آخرین تنش جدی آن ها در سال 2015 رخ داد که تعدادی از فرماندهان حزب الله از سوی جنگنده های اسرائیلی ترور شدند و در مقابل حزب الله به کاروان نظامی اسرائیل حمله کرد و تعدادی از نیروهای اسرائیلی را به هلاکت رساند.

در همین رابطه، در ماه های اخیر نیز تنش ها افزایش یافته و نشانه ها حاکی از آن است که احتمال رویارویی میان تل آویو و حزب الله رو به افزایش است.

در این زمینه، بنا به ادعای روزنامه «الرای» کویت، دبیرکل حزب‌الله لبنان، احتمال جنگی غیرمنتظره با رژیم صهیونیستی را در این تابستان پیش‌بینی کرده است.

به نوشته شماره امروز این روزنامه ـ که العربیه آن را بازنشر کرده ـ سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به فرماندهان مناطق در حزب‌الله در نشستی گفته زمان زیادی نمانده که بسیاری از رهبران صف اول حزب‌الله از میان شما بروند (به شهادت برسند) و ممکن است رژیم صهیونیستی در ترور رهبران حزب موفق شود؛ اما این معنای پایان کار حزب الله نیست، چون حزب به افراد تکیه ندارد، بلکه جزئی از جامعه لبنان است که در این کشور می‌ماند.

بنا بر ادعای این روزنامه، دبیرکل حزب الله لبنان صراحتا به تدابیری احتمالی اسرائیل و سطح بالای اقدامات آنها نظیر ترور رهبران حزب‌الله لبنان اشاره کرده است.

این روزنامه نام منبعی که این اظهارات را منسوب به نصرالله دانسته، فاش نکرده است.

این روزنامه تنها به نقل از این منبع مدعی شده است، دلایل بسیاری وجود دارد که اسرائیل تلاش می‌کند، همه را غافلگیر کند مثل جنگ ۲۰۰۶. اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف اسرائیل با توجه به آنچه در سال ۲۰۰۸ علیه غزه انجام داد نشان داد مثل ایهود المرت فرد مرددی نیست. احتمال می‌رود، چنین جنگی را هم در ۲۰۱۹ راه بیندازد تا تهدید از جانب حزب الله لبنان را تا ابد از بین ببرد. از این روی، ملت لبنان و فضای داخلی آن باید آماده تمام احتمالات باشند.

تدارک و ا»اده باش کامل اسرائیل و حزب الله برای آغاز یک جنگ بزرگ در تابستان!

این در حالی است که رسانه‌های لبنانی به نقل از منابعی در حزب‌الله لبنان، گزارش روزنامه الرأی را تکذیب کرده‌اند.

بر پایه برآوردهای حزب‌الله لبنان، احتمال می‌رود صهیونیست‌ها در صورت وقوع جنگ، تمام شهرک‌نشین‌ها را از الناقوره و حتی مزارع شبعا برای بازداشتن حزب‌الله از ورود به این مناطق و گرفتن گروگان خارج کنند.

بیشتر بخوانید

رژیم صهیونیستی از این طرح به عنوان استراتژی دفاعی پویا با هدف محاصره و ترور نیروهای مهاجم استفاده می‌کند.

منابع آگاه مدعی‌اند، نصرالله هیچ وقت اینقدر بدبین نبوده که احتمال جنگ با اسرائیل را ۵۰/۵۰ یا ۷۰/۳۰ بداند. هیچ کس از شدت جنگ آینده خبر ندارد، ولی تصور غالب این است که اسرائیل بانکی از اهداف ـ حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ هدف ـ برای نابودی طی روزهای اول جنگ دارد.

همچنین این گونه ادعا شده، رژیم صهیونیستی به محض اطلاع از مکان نصرالله برای اینکه او را ترور کند، جنگ را شروع خواهد کرد.

این بهایی است که رهبران اسرائیل می‌توانند در مقابل متقاعد کردن افکار عمومی داخلی برای پرداخت بهای حملات موشکی حزب‌الله لبنان به جبهه داخلی بپردازند.

به ادعای روزنامه الرأی، اظهارات نصرالله هشدار به فرماندهان حزب‌الله برای رعایت جانب احتیاط و هشیاری و ماندن در وضعیت آماده باش و در پیش گرفتن تدابیری در این راستاست.

این احتمال در میان بحران اقتصادی نابسامان لبنان مطرح می‌شود که در صورت وقوع تحمل جنگی ویرانگر برای این کشور دشوار خواهد بود؛ اما از آن طرف شرایط برای سوءاستفاده نتانیاهو به خصوص در وضعیت منطقه‌ای و بین‌المللی منحصربفرد کنونی فراهم است.

از طرفی منابع آگاه می‌گویند، زرادخانه موشکی حزب الله لبنان برای شلیک صدها موشک دقیق طی هر روز و برای مدتی از زمان آماده است.

در رابطه با احتمال وقوع جنگ، روزنامه جروزالم پست اسرائیل مدعی شده که فرانسه به لبنان هشدار داده که اسرائیل احتمال دارد حمله ای به لبنان علیه حزب الله آغاز کند.

این در حالی است که اخیرا برخی رسانه های عربی خبری منتشر کردند و مدعی شدند، یک هیأت نظامی اسرائیلی در مسکو با وزیر خارجه لبنان دیدار کردند و به لبنان هشدارهای لازم را داده اند. خبری که البته از سوی وزارت خارجه لبنان تکذیب شد.

از سوی دیگر، پایگاه خبری عبری زبان دبکا اعلام کرد: «جنبش حماس با هماهنگی حزب الله لبنان، جبهه جدیدی را از سمت شمال علیه اسرائیل به راه خواهد انداخت، به گونه ای که این دو گروه نظامی با همکاری یکدیگر، نیروی رزمی جدیدی به نام «گردان‌های بازگشت» تشکیل داده اند.

این سایت اسرائیلی افزود: «حزب الله لبنان عملا برای مقابله با اسرائیلی‌ها و یا راه انداختن جبهه جدیدی در برابر اسرائیل و کاهش فشار بر نوار غزه، نیروی نظامی جدیدی از فلسطینی‌های ساکن اردوگاه‌ها تشکیل داده است.

این سایت در ادامه نوشت: «جبهه جدید در لبنان که در موازات مرزهای این کشور با اسرائیل قرار دارد با هماهنگی غزه فعال خواهد شد که از پشتیبانی نظامی حزب الله لبنان و حمایت مالی قطر بهره‌مند خواهد شد.»

دبکا افزود: «ایجاد نیروی نظامی اینچنینی، موضع جنبش حماس را در داخل تقویت و مواضع محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را تضعیف خواهد کرد.»

این سایت عبری زبان ادامه داد: «ایده تأسیس این نیروی نظامی محصول اندیشه حماس نیست، بلکه از جانب ژنرال سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران مطرح شد و سید حسن نصرالله در نشستی که صالح العاروی و اسامه حمدان از فرماندهان حماس حضور داشتند، این دو را به تشکیل این نیروی نظامی از پناهندگان فلسطینی مجاب کرد.»

بر اساس طرج ژنرال سلیمانی، حزب الله چیزی حدود سه هزار نیرو را در اردوگاه‌های پناهندگان فلسطینی در لبنان به کار خواهد گرفت که به مثابه گردان یا نیروی فلسطینی جدید با نام گردان‌های بازگشت فعالیت خواهند کرد، این نام به راهپیمایی‌های بازگشت ـ که مردم نوار غزه در نوار مرزی اسرائیل به راه می اندازند ـ اشاره دارد.

دبکا در پایان نوشت: «این گردان‌های تازه تأسیس پس از آموزش و دریافت سلاح در جنوب لبنان و در مرز اسرائیل مستقر می شوند و برای جشن‌های اسرائیلی که عید استقلال نامیده و از نهم ماه آینده آغاز می شود، خود را آماده می کنند.»

نگرانی فرماندهان اسرائیلی از توان موشکی حزب الله

یکی از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی امروز اذعان کرد: در جنگ احتمالی آینده، اگر لازم باشد، تمامی مناطق مسکونی در نزدیکی مرزهای شمالی اسرائیل تخلیه خواهند شد.

پایگاه خبری «i24news» اسرائیل در این باره گزارش داد، ژنرال «یوئیل استریک» فرمانده منطقه شمالی رژیم صهیونیستی گفت: این اقدام منجر به حفظ جان اسرائیلی‌ها می‌شود و به ارتش، آزادی عملی بیشتری می‌دهد که بتواند بر فعالیت‌های نظامی متمرکز شود.

ژنرال اسرائیلی مدعی شد: حزب الله همچنان برنامه دارد که به منطقه «الجلیل» یورش برد؛ بنابراین، در صورتی که این اتفاق بیفتد، اسرائیل شکست سختی به آنها خواهد داد.

فرمانده منطقه شمالی رژیم صهیونیستی ـ که به زودی جانشین «کوبی باراک» فرمانده نیروی زمین ارتش رژیم صهیونیستی خواهد شد ـ در ادامه ادعاهای خود افزود: حزب الله نیروهای دفاعی خود را در روستاهای جنوب لبنان مستقر کرده است تا اگر جنگی روی داد و ارتش اسرائیل قصد یورش به این منطقه را داشت، با آن مقابله کنند.

این ژنرال صهیونیست در پایان گفت: حزب الله برای شلیک تعداد بیشتری موشک به سوی اهداف راهبردی در اسرائیل، سلاح و مهمات جمع آوری می‌کند و توان آن را دارد که در صورت بروز جنگ با اسرائیل، روزانه 1000 موشک به سمت اهدافی اسرائیلی شلیک کند که این بسیار خطرناک خواهد بود.

بسیاری از تحلیل‌گران اسرائیلی گفته اند، حزب الله کنونی قدرت مخرب تر و بزرگتری نسبت به حزب الله سال 2006 و جنگ 33 روزه است و پاسخ آن به حملات اسرائیل می تواند مقامات صهیونیست را به شدت غافلگیر کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۵۶
انتشار یافته: ۲۵
هر حمله جدی اسرائیل به هر کدام از اضلاع مقامت مساوی است با جنگ سوم جهانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
ابر قدرت ها یاد گرفته اند که دیگر در کشورهای خود نجنگند عامووووووو
با نیروهای جهان سوم با یکدیگر نبرد می کنند
البته آماده باش حزب الله و صهیونیست ها طبیعی است ولی به معنای احتمال درگیری نیست. تلاش کنونی صهیونست ها تحلیل بردن توان نیروهای مقاومت از طریق گسترش تروریسم در منطقه است و تا زمانیکه دولت سوریه برقرار است بعید است که قصد آغاز جنگ با حزب الله را داشته باشند، چون در اینصورت تمام تلاش چند سال اخیرشان برای نابودی سوریه را ناتمام گذاشته اند و اسرائیلشان را با خطر موشک های حزب الله مواجه کرده اند. ولی مسلما اگر بتوانند فرصتی برای ترور رهبران حزب الله بدست آورند دریغ نخواهند کرد و این می تواند شروع یک درگیری گسترده باشد که قطعا تبعات سنگینی برایشان دارد.
تلاش کنونی محور غربی، عربی، عبری تسلط بر سوریه از طریق ناتوی عربی و سپس درگیر کردن ناتوی عربی با حزب الله است.
چالش های پیش روی محور غربی عربی عبری عبارتند از احتمال درگیری با تروریست های دست پرورده خودشان، درگیری با ترکیه که برای نفت سوریه دندان تیز کرده و درگیری با روسیه که او هم منافع خود را دنبال می کند.
در این شرایط نیروهای مقاومت باید گوش به زنگ باشند و ببینند چه موقع درگیری ها شروع می شود و خود را از صحنه درگیری میان این گروه ها کنار بکشند، نیرو و توان خود را برای آینده حفظ کنند.
جنگ جهانی سوم از سوریه ( شامات ) آغاز خواهد شد
یا خدا
خودت مواظب ایران باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
جو نگیرت

یه روزنامه ..یچیز گفته...یه سایت هم مثل خودت ..ی ...
جوی داده...
باز کلی پول مردم ایران درلبنان دود هوا خواهد شد
.این نه جنگ جهانی میشود ونه اسراییل از روی نقشه حذف، بلکه به یک کوچ بزرک از انسانها در منطقه می انجامد و ما هم از آن بیشتر از همه لطمه خواهیم خورد.
پس باید از الان خودمان را اماده کنیم تا هزینه جنگ و بازسازی لبنان را برای چندمین بار بپردازیم .
یعنی فعلا بازسازی زلزله زدگان و سیل زدگان و مناطق جنگزده ۸ سال با عراق در اولویت قرار نخواهند گرفت !!؟؟؟
خروج ترامپ از برجام + تحریم نفتی ایران + تشکیل ناتوی عربی + جنگ اسراییل و حزب الله در تابستان آینده + سو مدیریت مدیرآن داخلی + .............
قشنگ معلومه که دارن با برنامه میان جلو ، خدا به خیر بگذرونه.
اسرائیل همچین حماقتی نمی کند ولی باید حزب الله را به ضد هوایی مسلح کرد فکر نکنم این دیگه بد باشد چون باعث حفظ جان مردم می شود
جنگ روانی به راه افتاده .خبری از جنگ نخواهد بود
اگر رژیم صهیونیستی قصد یورش به لبنان داشته باشد حزب ا... لبنان و حماس تمام شهرک های اسرائیل رو به گورستان نظامیان و شهرک نشینان رژیم غاصب صهیونیستی تبدیل می کنند.
تابناک بدو مطلب بزن

ما هم‌ باید در داخل روسیه بزنیم

تا این اتحاد نسبی ایران روسیه از بین بره
حیوانی هست از ترس زیاد واق واق میکند این بخاطر معامله قرن است
خیلی می ترسند یه اتفاقی بیفته به مرگ می گیرند به تب راضی باشه
تونل های حزب الله زیر تل اویو حیفاست این یابو از المرت هم کمتر است
این می ترسند یهودی اول پول بعد جان بعد خدا
برو بشین چای تو بخور
خدا کنه جنگی بشه همه چیز درست می شه
خدا یاور حزب الله باشه
هر روز که می گذرد به این جمله بیشتر اعتقاد پیدا می کنم که اسرائیل ۲۰ سال آینده را نخواهد دید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
مسئله اینجاست که معلوم نیست خودمان سال بعد را ببینیم
اگر اسراییل نابود شود بسیاری از مشکلات دنیا و جوامع بشری حل خواهد شد. نقشه بسیاری از جنگها ترورها و بحرانهای جهانی در اسراییل و یا به دست صهیونیستها کشیده میشود.
به احتمال قوی با آغاز جنگ اسرائیل و سرگرم کردن حزب الله آمریکا و سعودی و امارات علیه ایران جنگی با اما هزار آغاز خواهند کرد تا ایران از لحاظ هم‌پیمانان خود تنها بماند. سوریه که در هرصورت مشغول وضع اسفبار خود است و همان که فرودگاه خودرا برای ۵۰ سال به آمریکا کرایه داده است و عراق مشغول ضد و بندهای خود با عربستان سعودی است و از این آب گل آلود می خواهد به نفع خود ماهی بگیرد. سعودی و اردن، امارات و مصر دست به دست هم به سرکردگی امریکا و اروپا ایران را زیر جنگنده های خود خواهند گرفت و از شهر قم و تهران و اردن و
خوب ما باید جقدر پرداخت کنیم علاوه بر مقداری که تاکنون پرداخت می کردیم مردم لرستان و خوزستان اگه بازسازی طول کشید بدونید داره جای دیگه خرج میشه
کشوری که با ظلم به دیگران برپا شود از خانه عنکبوت سست تر است
هیچ جنگی شکل نخواهد گرفت امروزه دیگر درگیری نظامی موردتوجه قدرت ها قرار ندارد و این کشورهای عقب مانده مانند عربستان و یمن هستند ک جنگ میکنند
یه سوال حزب الله واسه کشور خودش می جنگنه قبول دمشم گرم ولی پولش چرا باید از جیب ملت ایران تامین شه ؟واین که اصلا ایران چه دشمنی با اسراییل داره ؟
تابناک هم خوب یاد گرفته با ترجمه روزنامه ها و سایت های عربی و اسرائیلی، یه مطلب جنگی درست کنه و بذاره سرتیتر خبرها. ملت کلیک کنند و تابناک قیمت تبلیغاتش رو بالاتر ببره.
ما که امام زمان رو داریم, دیگه پس چرا باید بترسیم...! همه چی در عالم غیب درست میشه...! شما فقط تماشاگر باشید.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی