بازدید 24367
در گفت‌وگو با «تابناک اقتصادی» مطرح شد؛

یک روز وقفه در عرضه خودرو یعنی یک موج قیمت به بازار/ قیمت‌های سلیقه‌ای در بازار خودرو‌های خارجی/ لکسوس ۳ میلیاردی را ۵ میلیارد اعلام می‌کنند/ اجازه واردات خودرو‌های کارکرده زیر ۱۰ هزار دلار داده شود

شرکت کرمان موتور پیش از سال، خودروی جک را ۲۱۹ میلیون تومان فاکتور می‌کرد و بعد از تعطیلات همین خودرو را ۲۴۵ میلیون تومان فاکتور کرد. در نتیجه با افزایش قیمت ۲۶ میلیون تومانی توسط کرمان موتور، طبیعتاً قیمت این خودرو در بازار نیز افزایش خواهد یافت. این افزایش قیمت، بار روانی را ایجاد خواهد کرد که روی قیمت دیگر خودرو‌های مونتاژی هم اثرگذار خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ 20 April 2019
تابناک اقتصادیبعد از تعطیلات نوروز، بار دیگر موج افزایش قیمت به بازار خودرو‌ها وارد شده و اکنون برای بسیاری از مردم این پرسش مطرح شده که دلیل ورود این موج جدید افزایش قیمت خودرو چه بوده است؟ سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفت وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی به این پرسش پاسخ داده است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ قیمت خودرو‌ها در یک سال اخیر، رشد بسیار چشمگیری داشته که کارشناسان برای این موضوع دلایل مختلفی برشمرده اند. در زمینه افزایش قیمت خودرو‌های خارجی می‌توان دلایلی، چون ممنوعیت واردات خودرو و همچنین افزایش قیمت دلار را برشمرد. در زمینه افزایش قیمت خودرو‌های داخلی نیز می‌توان به افزایش هزینه‌های تولید به دلیل افزایش دستمزد کارگران، افزایش قیمت دلار، افزایش قیمت مواد اولیه، تحریم صنعت خودروسازی داخلی و ... اشاره کرد.

بعد از پایان تعطیلات نوروزی، دوباره موج افزایش قیمت به بازار خودرو وارد شده است و قیمت‌ها در یک ماه اخیر دوباره افزایشی شده اند. به همین منظور و در راستای بررسی عوامل این افزایش قیمت اخیر، خبرنگار تابناک اقتصادی با سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، گفت وگویی ترتیب داده است.

در همین زمینه، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: قیمت خودرو‌های داخلی و مونتاژی در سال جدید افزایش یافته و در حقیقت با یک آشفته بازاری در بازار خودرو مواجه هستیم. در حال حاضر از ۱۹ فروردین به این سمت، هنوز قیمت‌ها به حالت عادی خود بازنگشته است.

یک روز وقفه در عرضه خودرو یعنی یک موج قیمت به بازار/ قیمت‌های سلیقه‌ای در بازار خودرو‌های خارجی/ لکسوس ۳ میلیاردی را ۵ میلیارد اعلام می‌کنند/ اجازه واردات خودرو‌های کارکرده زیر ۱۰ هزار دلار داده شود
 

وی با اشاره به این که افزایش قیمت خودرو‌های داخلی در سال جاری بین ۵ تا ۱۴ میلیون تومان بوده است، گفت: قیمت پراید ۱۳۱ که در ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ حدود ۴۱.۵ میلیون تومان بوده است هم اکنون حدود ۴۷ میلیون تومان معامله می‌شود، قیمت پراید ۱۱۱ که ۴۵.۵ میلیون تومان بود هم اکنون به ۵۰.۵ میلیون تومان افزایش یافته است، قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ که قبل از سال به ۷۲ میلیون تومان رسیده بود، الان ۸۲ میلیون تومان است، قیمت پژو ۴۰۵ جی ال ایکس که به ۶۸ میلیون رسیده بود هم اکنون ۷۴ میلیون تومان معامله می‌شود و قیمت ۲۰۶ تیپ ۵ که به ۸۶ میلیون تومان رسیده بود، هم اکنون حدود ۱۰۱ میلیون تومان معامله می‌شود.

موتمنی در مورد دلیل افزایش قیمت خودرو‌ها در سال جدید گفت: این افزایش قیمت به سمت تقاضا بازنمی‌گردد و تقاضا برای خرید کم است. وی ادامه داد: این افزایش قیمت به سمت عرضه بازمی‌گردد. هر ساله معمولاً شرکت‌ها تا ۲۵ فروردین ماه به آن صورت خودرویی را به بازار عرضه نمی‌کنند و امسال نیز این اتفاق افتاده است. البته این بدان معنی نیست که شرکت‌ها را متهم به عدم عرضه کنیم بلکه به این دلیل است که این شرکت ها، چه شرکت‌های داخلی و چه شرکت‌های مونتاژکننده تا ۱۷ فروردین ماه ۱۳۹۸ تعطیل بوده اند و بعد از آن تا سیستم خود را به روز کنند، چند روزی طول خواهد کشید.

همین چند روز وقفه باعث شد تا آن آرامشی که قبل از سال در بازار حاکم بود بر هم بخورد. از طرفی هم اکنون بازار به گونه‌ای شده که اگر یک روز در عرضه خودرو وقفه بیفتد

موج قیمتی به بازار وارد می‌شود و برای فروکش کردن این موج قیمتی هم باید هفته‌ها صبر کرد. رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در مورد پیش بینی وضعیت قیمتی خودرو در روز‌های آتی گفت: اگر تولید انجام شود و عرضه افزایش یابد قطعاً قیمت‌ها کاهش خواهد یافت.

موتمنی در مورد قیمت خودرو‌های خارجی در بازار هم گفت: هم اکنون قیمت خودرو‌های خارجی در بازار بسیار بالاست و نسبت به قبل از سال، قیمت این خودرو‌ها حدود ۱۵ تا ۲۰ درصدی افزایش یافته است. وی افزود: در بازار خودرو‌های خارجی خرید و فروشی به آن صورت انجام نمی‌شود و قیمت‌ها در این بازار به صورت سلیقه‌ای اعلام می‌شود.

فرد دارنده خودروی خارجی به علت آنکه می‌داند الان واردات ممنوع است و تعداد این نوع خودرو‌ها در بازار نیز کم است، قیمتی را بر اساس سلیقه خود اعلام می‌کند؛ برای نمونه، قیمت لکسوس ال ایکس ۵۷۰ را ۵ میلیارد تومان اعلام می‌کنند، در حالی که قیمت واقعی این خودرو ۳ میلیارد تومان است یا قیمت ایکس فور که قبل از سال ۱.۵ میلیارد تومان بود الان ۲ میلیارد تومان قیمت گذاری می‌کنند یا سانتافه‌ای که در آخرین روز سال گذشته ما پرونده آن را با ۷۰۰ میلیون تومان بستیم هم اکنون ۷۸۰ میلیون تومان قیمت گذاری می‌کنند یا توسانی که قیمتش تا قبل از پایان سال گذشته ۵۴۰ میلیون تومان بود هم اکنون ۶۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری می‌کنند.

 
یک روز وقفه در عرضه خودرو یعنی یک موج قیمت به بازار/ قیمت‌های سلیقه‌ای در بازار خودرو‌های خارجی/ لکسوس ۳ میلیاردی را ۵ میلیارد اعلام می‌کنند/ اجازه واردات خودرو‌های کارکرده زیر ۱۰ هزار دلار داده شود

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت خودرو‌های داخلی بر افزایش قیمت خودرو‌های خارجی تأثیرگذار بوده یا خیر، گفت: بله، صددرصد تأثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: وقتی که قیمت خودرو‌های مونتاژ توسط شرکت‌ها افزایش می‌یابد قیمت این خودرو‌ها هم در بازار آزاد افزایش خواهد یافت.

به عنوان مثال قیمت جک کرمان موتور در بازار از ۲۳۰ میلیون تومان در قبل از سال به ۲۵۰ میلیون تومان در بعد از سال افزایش یافت. دلیل این اتفاق چه بود؟

شرکت کرمان موتور قبل از سال خودروی جک را ۲۱۹ میلیون تومان فاکتور می‌کرد و بعد از تعطیلات همین خودرو را ۲۴۵ میلیون تومان فاکتور کرد. در نتیجه این افزایش قیمت ۲۶ میلیون تومانی توسط کرمان موتور، طبیعتاً قیمت این خودرو در بازار نیز افزایش خواهد یافت. این افزایش قیمت بار روانی را ایجاد خواهد کرد که بر قیمت سایر خودرو‌های مونتاژی هم اثرگذار خواهد بود.

موتمنی در پایان سخنان خود گفت: ما اگر بخواهیم بازار باثبات و آرامی داشته باشیم به دلیل آنکه واردات ممنوع است، باید تولید و عرضه را بیشتر کنیم. اگر نتوانیم نیاز روزانه بازار را تأمین کنیم و خودرو به صورت قطره چکانی به بازار تزریق کنیم نخواهیم توانست قیمت‌ها را کنترل کنیم. وی ادامه داد: اگر واقعا نمی‌توانیم و قادر نیستیم عرضه خودرو به بازار را افزایش دهیم، پیشنهاد این است که اجازه واردات خودرو‌های کارکرده زیر ۱۰ هزار دلار داده شود تا التهاب بازار فروکش کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۷
كلا دولتهاي ما نشون دادن كه توان توليد خودرو ندارند بهترين كار اينه واودات مثله قبل آزاد بشه و اجازه واردات خودرو تا ٤ مدل پايينتر رو هم به شرطه سلامت بدن اون موقع قيمت خودرو درست خواهد شد به جای رانت بازی باید به فکر مردم بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
عزيز من دلارش رو كي اونوقت بايد تامين كنه و چند ؟؟!! اگه منظورت اين بانك مركزيه كه براي نجات چند تا بانك اونارو ادغام كرد !! زهي خيال باطل ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
دولت جراتشو نداره چون همه حجوم ميارن براي خريد دلار و دلار ميشه صد هزار تومن
علیرضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
اخه من فقط موندم شما از کی انتظار دارید . از مسئولین .از کسی که خودش عامل گرونی و دلالی و رانت تو بازار همه چیز هست انتظار دارید چیو کنترل کنه ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
باید فقط ۳۰ لیتر بنزین ۵ هزار تومنی در ماه به هر پلاک داده بشه و اضافه تر هیچی داده نشه ، حتی لیتری صد هزار تومن...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
بنده حقیر پزشک هم وطن شما هستم و در بیمارستان با مشکلات مصدومین تصادفی سالیانیست دست و پنجه نرم می کنم.
چند نکته که دائما روانم را ازرده می سازد خدمت شما عرض می کنم.
هزینه مصدومین تصادفات جاده ای حقیقتا بسیار نجومی و کمر شکن است،البته این هزینه طبق ماده 92 رایگان بوده و از جیب مردم است.به عبارتی مصدوم هیچ هزینه ای پرداخت نمی کند که البته منطقی هم هست.
اما نکته اساسی که که هیچکس به ان توجه نمی نمایدامار این مصدومیت ها و بیست و سه هزار کشته در سال است که بسیاری از کودکان و پیران و در کل خانواده ها را بی سرپرست می نماید و به دنبال ان چه مصیبت ها و فجایعی که این بازماندگان با ان درگیر هستند تا پایان عمر.
مصدومین که امار چهار برابری کشته شدگان را دارند نیز با معلولیت های جدی مواجه می شوند که تا پایان عمر باید هزینه بدهند.
بیمه ها حقیقتا ورشکسته شده اند ،از پرداخت دیه های چند صد میلیونی تا هزینه های بی شمار درمانی.
باید روز به روز بر امار مراکز بهزیستی افزود اما باز هم بر تعداد کارتن خواب ها افزوده می شود.
تا جائی که سن و سال و تجربه حقیر قد می دهد،خودرو سازی ما هیچ گاه رشد نکرده و ازموده را ازمودن خطاست.
گویند صد هزار کارگر بی کار می شود اما نمی گویند که در هر دهه دویست و سی پنج هزار نفر را روانه گورستان
کرده و چهر برابر ان را مصدوم و معلول.
عده ای نیز که عمدتا مصرف کننده نیستند،دائما به دنبال منافع خویش و افزودن بر اتش قیمت ها و اوردن هیزم جهت بازاری گرم تر.و بسیاری موارد که از ذکر ان ها خودداری می نمایم.
حال یک نکته و ان هم این که این همه تلاش برای چیست؟
نکته دیگر این که دانشمندان این کشور ثابت کرده اند که این توانائی وجود دارد که در صنعت های مختلف من جمله سلول های بنیادی ،موشکهای دور برد و سد سازی و غیره و غیره پیشرو باشند،حال این که دست روی دست گذاشته شده و پیکان را با پراید و غیره جایگزین نموده اند جای بسی تعجب و سوال است.
ایا بهتر نبود برای حفظ حیثیت ،منافع ملی و حفظ جان هزاران انسان بی گناه هر دو شرکت با عواملش به وزارتی دیگر غیر از وزارت فعلی واگذار شود با مدیریت و رویکردی جدید فی المثل وزارت دفاع؟
گویند ماشین کارکرده وارد کنیم،این کلام از سر دلسوزی و ناچاریست و به ان احترام می گذاریم اما بهتر نیست درشکه های قدیم خود را نعل کنیم و با عزت و ابرو و در امنیت کامل زندگی کنیم؟
با عنایت به موارد پیشگفت بهترین راه مقاومت در مقابل این ارابه های مرگ و مالیده پوزه دلالان این کسب مهلک به خاک است.از طرفی دولت نیز حقیقتا باید به فکر واگذاری شرکت های مذکور به وزارتی دیگر و با نگرشی دگر باشد که فردا دیر است.
لطفا به سادگی اعتبار یک شرکت را زیر سوال نبرید اگر منصف هستید این مطلب را هم چاپ کنید همین شرکت کرمان موتور سال 97 خوردویی را اردیبهشت ماه به قیمت 114 میلیون بصورت قسطی سه ساله به من فروخته است که با مبلغ قسط سه ساله اش و سه سال بیمه بدنه در حدود 134 میلیون تومان در می آید شرکت بدلیل مشکل وادرات قطعه خودرو را اسفند 97 به ما تحویل داد اما نه قیمت خودرو را عوض کرد و نه مشکلی در خودرو تحویلی بود و علی الخصوص جریمه دیر کرد تحویل خودرو را نیز مقرر داشت که بپردازد ،، شخصا بعنوان یک مشتری بسیار از این شرکت راضی هستم ، وقتی دلار 3500 تومنی شده 14000 تومان چطور توقع دارید خودروی خارجی 100 تومانی 300 تومان نشود ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
دلیل نمیشه خورو خریدی طرفداری کنی. همین شرکت اس 5 قبل از افزایش دلار میداد حدود صد تومن و یکبار قیمت برد بالا حدود 219 و دوباره برده بالا 245 تومن
چند بار باید افزایش بده؟ چطور وقتی ماشین های ایرانی دوبرابر میشه صدامون درمیاد اما ماشین های کرمان موتور 2.5 برابر شده خوبه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
شانس اوردی یا شاید هم یه زن خوب سفارش کرده،برای من که مصیبت بود و بس
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
شما میدونید .... تا ۱۵ مهر ۹۷ چقدر ارز
دولتی دریافت کرده ۷۵ میلیون یورو
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
بنده خدا! طبق قراردادی که باهات داشته عمل کرده وظیفه اش بوده باید انجام میداده!
خدایا با کیا شدیم ۸۰ میلیون که وقتی حقش رو بهش میدن اینطوری شکرگزاری میکنه!
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
باسلام و احترام خدمت عزیزان و خدمت گزاران نظام وانقلاب ، خواهشمند است اگر امکان پذیر باشد این متن را خدمت ریاست محترم قوه قضاییه آقای ریسی بزگوار رسانیده شود. در این انقلاب عزیزان زیادی تلاش گردند تا ملت ایران در آرامش زندگی کنند و از جان و مال خود گذشتند ولی در حال حاضر افرادی به جهت مال اندوزی و چپاول با جوه روانی در صدد جوه روانی گرانی هستند ما جوانان با پشتوانه رهبر عزیز این امر را ناکام خواهیم گذاشت ولی آن قوه محترم هم بایستی از مسولین امر درخواست رسیدگی کند از جمله گرانی مسکن و مایحتاج عمومی وخودرو که ریشه در خو د سرمایه داران و سایت های قیمت گذاری دارد , این چه تنظیم بازاری است که خودرو سمند تولید ملی که 33میلیون قیمت داشت الان با نام تنظیم بازار به قسمت 80میلیون قطره چکانی عرضه میکند و در مقابل در حال تولید و فروش در بازارهای خارجی هست و خودرو دنا دوگانه سوز سال گذشته به خارج از کشور صادرات داشتند ولی در داخل دنا معمولی هم پیدا نمیشود . باتشکر فراوان
نمیدونم توی این کشور مسئولی وجود داره یا نه! شاید اهمیتی هم نداشته باشه
نمیدونم فروش فوری یا پیش فروش توی شرایطی که این خودروسازها تعهدات شهریور 97 را عملی نکردند چه معنی داره
کجای دنیا خودروساز پول ماشین رو از مشتری کامل میگیره و بعد میگه ماشین رو 120 روز بعد میدیم!
ما کجا زندگی میکنیم؟!
خودرو بايد خيلي گرانتر از قيمت هاي فعلي باشه چون هرچقدر گرانتر ميشه مردم بيش تر راغب تر ميشوند باور كنيد الان قيمت خودرو دوباره سه برابر بشه مردم باز با ولع بيشتر خواهند خريد مردم ايران عاشق گران شدن همه كالاها هستند تا گران ميشه همه براي خريد هجوم ميبرند و هرچقدر گران ميخرند بيشتر راضي ميشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
البته اصل مطلب شما درست است اما این روش یک ضد فرهنگ است.همه دنیا هم به ریش ما می خندند.خصوصا دلالان خودرو یا به عبارت بهتر فرغون ساز کاملا بر این موضوع واقفند و مکررا قیمت ها را افزایش می دهند .جالب این که بیشتر هم می فروشند.اما یک نکته:با این اشفته بازار یکی از دوستانم تا به حال پنج دستگاه 206 ثبت نام کرده،با مدارک فرزندان ،همسر و یکی از خواهرانش.ونکته جالب تر این که در پارکینگ خانه انبار کرده و حاضر به فروش هم نیست.اما نمی ذانم چرا بنده این همه تلاش کردم فقط یکی از ان ها را ثبت نام کنم طی هشت ماه اخیر موفق نشده ام.جالب است ،هم گران تر می فروشند ،هم به مصرف کننده نمی دهند،هم به محتکران کمک
می کنند . و از همهجالب تر این که الت قتاله ای که نولید می کنند با اکراه به مردم می فروشند.
توی گمرک خرمشهر تعداد زیادی خودروی شاسی و غیره از بنز و تویوتا و لکسوس و .. هست که از سال96 ترخیص نشدن و دارن افتاب و خاک و بارون میخورن.آشفته بازاریه بخدا
یه پارس100ملیون اخه کجای دنیا اینطوره
یه تویوتا کرولا ازامارات وارد کردم پلاک منطقه اروند سال2116 بقیمت50 ملیون تومان الان قیمتش180 ملیون شده
آخه این چه زندگی کردنیه همش بی نظمی و آشفتگی و گرانی بخدا همه خسته شدن
از طبقه متوسط جامعه وپیکان یا پراید ویک خانه خوب مالک بودیم ...اجاره نشین وحتی خرید فرگون هم به رویا تبدیل شد لکسوس 5 میلیاردی مگر خودی ها نصیبشان شده ...
خریدن جنس گران حرام اندر حرام است!!!
واقعا چه به روزمون اومده!
گرفتار بلای آسمانی شدیم!
بااین دستمزدی که مامیگیریم بایدخودروی زیریک دلارواردکنید
تاشایدماهم صاحب خودرودست دوم بشیم
یکسری مشکلات ارزی به وجود آمده و یه سری افراد هم از آب گل آلود ماهی میگیرند
هر روز بدبخت تر میشیم... هیچکس هم چیزی نمیگه!
میخوام بدونم تا کجا پیش میره این گرونی!!!
هیچ مسئولی تریبون ما نیست!!
یک کار درست انجام نمی دن .
فاصله های طبقاتی روزبروز بیشتر میشه!
بیچاره ایممممممممممممممم
آقای جهانگیری کجاست؟! بیاد یه کم از اون حرف قشنگاشو بزنه
..برا کی این حرفارو میزنید‌.بزار بشه ۱۰ میلیارد اصلا..
فقط کمپین جواب میده
باور کنید هرچند ممکنه دوباره یه سری به سایتهای فروش حمله ببرند ولی باور کنید بیشتر آنها مردم نیستن!
فقط و فقط نخرییییددددد د
داره جواب میده
این گرونیها بخاطر لج کردن دلالهاست که کسی نمیخره
مطمئن باشیییییددددد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
احسنت، دقیقا
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
اگه مردم همت کنن عالیه
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
موافق کمپین هستم اگه بطور جدی دنبال بشه!
آقای وینچستر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
راستی چرا مردم دیگه کمپین نمیذارن؟ برای آجیل که جواب داد!
خودی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
دقیقا همینطوره. لجبازیه دلالاس.
کاش متحد بشیم
همه با هم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
همه با هم باشیم و نخریمممم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
مشکل اقتصادی است که آقایان به خورد ما داده اند. در این سبک اقتصاد کلا بازار آزاد است و هر کس هر جقدر بخواهد میتواند قیمت بدهد. این اقتصاد است که عذاب الهی را بر ما نازل کرده.
راز عدم ورود سيستم هاي نظارتي به شركت هاي خودرو سازي چيست ؟! وقتي گوشت گران مي شود مي گوبند بدون محدوديت براي كاهش قيمت وارد كنند . چرا نيايد اين موضوع در مورد خودرو اتفاق بيفتد يا لااقل خودروهاي غير لوكس وارد شوند يا با كاركرد كم كه دست دوم محسوب شوند
چه خبر از هموطنان سيلزده
رونیز بیست سال کارکرده و تصادفی و ترکیده قیمت گذاشته 200 میلیون... خیلی وضع خرابه... امید است که بازار تنظیم شود
خدا از دهنت بشنوه
خودرو زیر ده هزار دلار بیاد بازار عادی میشه
دولت نه خود توان توليد را داراست و نه مي گذارد مردم از محصولات خارجي استفاده کنند.
با واردات بدون رانت و فساد تیر خلاص را باید به دلالان زد .
آرامشی که در بازار حاکم بود !!!
جمله طنز باحالی بود ،دلار گرون شد میگن دلار گرون شد ، ارزون شد میگن چه ربطی داره تولید ملی هست ، خودروی 50 سال پیش رو کردن 100 میلیون اینو به کی بری بگی؟ بخدا ملت حاضرن از محل بیت المال به کارگرای این کارخونه ها دستمزد بدن که یقینا یک درصد بودجه ای هست که الان به جیب مدیران و دلالان میره ولی تصادف و کشته های جاده ای برطرف بشه ، به ماشین تکیه میدی تمام بدنه اش میره تو این میخواد با مثلا کمربند ایمنی جون ملت رو حفظ کنه؟
براي اقازاده ها لكسوسشان قيمتش بالا رفت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
اقازاده؟؟ مگه توی این مملکت اقازاده داریم؟
الان ماباید نگران فروش لگزوز پنج میلیاردی باشیم یا نون شب زن وبچه ؟به نظرم باید اخبار رو به دوقسمت مرفهین بی درد وبیچارگان بی پناه تقسیم کنید که اخبار نگران کننده مرفهین از اخبار ما جدابشه .تا دچار دوگانگی شخصیتی نشیم فکر کنیم باید برای ارقام میلیاردی هم نگران بشیم .برای ما فقرا بالا وپایین رفتن قیمت پیاز وگوجه فرنگی ونون کافیه .بیشتر از این مارو اذیت نکنید .به خدا من رقم میلیارد رو توی خواب هم نمی بینم که بخوام نگرانش بشم .حقوقمون تا وسط ماه برسه برامون کافیه .
پاسخ ها
منطق الغیب
| United States of America |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
لگزوز؟؟ اون اگزوزه داداش. لکسوس چیزه دیگه ست
قطعا هیچ نیرویی دیگه قادر به کنترل این هرج و مرج نیست
قیمت واقعی 3 میلیارد تومان عجب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مکه سه میلیارد پول است قیمت واقعی این ماشین اسفند 98 بنظرم بالای ده میلیارد تومان خواهد شد
آقای رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو... قیمت خودرو کی و کجا قبل از سال جدید ثابت بود که شما می فرمائید.شما اصلا انگار توی این مملکت زندگی نمی کنید.
...اگر درهای مملکت را باز کنند هیچ کس حاضر نیست اینها را حتا 5 میلیون هم بخرد...
روغن نباتی تو یک محله 5مدل قیمت دارد بگیرین تا وسایل دیگر بخدا ملت دارند به مرک تدریجی میمیرند
سوال ما این است که وقتی نمی شود یک کیلو پنیر را هم سلیقه ای قیمت گذاری کرد چطور امکان دارد خودروهای میلیاردی بدون قیمت وارد کشور شوند ؟
به نظر من به جای ممنوعیت واردات ، باید قانونی تصویب شود که مطابق آن ، خودرو در گمرک قیمت بخورد و امکان تغییر ان وجود نداشته باشد ، با توجه به اینکه خرید آن قبلا انجام شده ، تغییر قیمت دلار نباید در فروش ریالی آن تغییر ایجاد کند
خودروسازان محترم با چراغ سبز دولت گرامی هرکاری میخواهند میکنند بیچاره ملت؟
دیگه کسی جوابگو نیس...... حیف
لطفا قیمت واقعی چطور محاسبه کرده
یعنی هموطنان عزیزمافقط حق دارنداتومبیلهای کهنه پیته درب وداغان دست دوم خارجیهاراسوارشوندولیاقت اتومبیلهای نوراندارند...
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
عوضش امنیت داریم
بیچاره مون کردین
اجازه خودروی دست دوم زیر 10 هزار دلار؟؟؟ آیا میدانید در آمد صادرات نفتی ما به یک چهارم تقلیل پیدا کرده؟ چطور میتوان توقع داشت کشور با این شرایط به واردات اقدام کند؟ همین گاری هایی که در داخل تولید میشه رو بهینه سازی کنید و جلوی فساد خودروساز ها را بگیرید، این وظیفه دولت است.
الحمدلله قیمت های خودرو به معنای واقعی رها شده و خودرو سازها هم استفاده می کنند
به نظرم این دلال ها انقدر وسیع در بدنه ی خودرو سازی نفوذ کردن که عمرا بذارن عرضه ی خودرو افزایش پیدا کنه
من نمیدونم چرا واردات خودرو رو جلوشو گرفت دولت که مشکوک میزنه و اینجا معلوم نیست منافع کی با این حرکت تامین میشه
اگر بخاطر ارز هست چطور ارز به بیل و کلنگ و سوزن و الاغ می رسه ولی به چیزی که جون آدمها بهش وابسته هست نرسا
وقتی بی ضوابط بر روی اجناس ازطریق سازمان حمایت از مصرف کننده قیمت گذاری میشود و پرونده گران فروش نیزبه تعزیرات برای جریمه ارسال میگردد دیگر بهتر از این نمیگردد .وگران فروش نیزجریمه را پرداخت میکند و چند صباحی میگذرد با افزایش قیمت دلار هم پول جریمه را در می آورد و هم مبلغی نیزسود میکند و فقط اینجا مردم متضرر میشوند که باید با این افزایش بی روی قیمتها دست و پنج نرم کنند و دولت نیز که حود باعث اینگونه نابسامانی هاست نیز مبلغی به عنوان جریمه ازبابت اینگونه گران فروشیها برای کارهای خود بدست می آورد این چرخه ادامه داد و مردم نیز سرگردان .و یک عده ای خواص نیزاز آن بهره مند میگردنند و هر روز فاصله طبقاتی در جامعه گسترده تر میشود و فقیر ،فقیرتر .واکنون نیز درسال رونق اقتصادی ،غنچه ای ازشاخه رونق اقتصادی که هنوز یکماهی از آن نگذشته است به گل مینشیند و با واردات خودرو زیر 10هزار دلار با اجازه وزارت صمت .رونق اقتصادی را نه برای اقتصاد کشور ، بلکه برای رونق کارخانجات بیگانه هدیه میدهند . راستی یکبار برای همیشه دولت بیاید بگوید تمام هموطنان میتوانند با اخذ وام بدون بهره برای ورود یک خودرو اقدام کنند واین داستان به پایان برسد و تا حدودی نقدینگی سرگردان نیز جمع آوری گردد.
برخی برندهای خاص و خوشنام را تا ۴ سال پس از سال تولید اجازه ورود بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
موضوع اينه كه دلارشو كي ميخواد تامين كنه و چند ؟؟
بهترین چاره کار حذف تعرفه های واردات خودروست. البته امروزه که تحریم هستیم ممکن است خودروهای خوبی به کشور وارد نشو.د ولی حداقل اثار روانی عدم واردات خودرو از بین رفته روز به روز به قیمت ها اضافه نمی شود. ظلم است در حق این مردم که خودروی بی کیفیت یک صد میلیون تومانی خرید کنند آن هم با پیش خرید و بدون هر گونه حق انتخاب . چرا مردم را با فشار خود تحریمی زجر می دهید. چرا مردم باید تاوان عده ای محدود را پرداخت کنند که مثلا اشتغال عده ای از بین می رود. مگر کشورهای عربی کارخانه تولید خودرو ندارند اتفاقی افتاده . ضمن اینکه با کاهش یا حتی برچیدن تعرفه های واردات خودرو خودروسازان داخلی خودشان را در کنار رقیب احساس می کنند ، شاید حرکتی در جهت کیفیت کردند.
ظاهرا مردم هنوز در عالم رویا و خیال سیر می کنند عزیز شما الان باید در فکر نمردن از گرسنگی باشید وگرنه نداشتن خودرو هیچ فاجعه ای نیست چه خارجی و چه داخلی
اوضاع خیلی اسفناکه. چه بلاهایی که سرمون نیاوردند.
میره بالا و بالاتر هیچی هم نمیشه یه عده مال و اموال دارن صرفا اندازه ریالی سرمایشون تغییر کرده اتفاقی نیفتاده دارن میخرن همون عده قلیل بازار رو میچرخونن نیازی به طبقات پایین تر اجتماع نیست
ان ۶۰۰۰ خودرویی که وزارت صنعت و معدن وارد کرده و در گمرک خاک میخورد و ۲ مدل سال میلادی از روی ان گذشته و همچنین اجازه واردات خودروهای خارجی داده شود این اشوب قیمت خودروهای خارجی میخوابد و خودروسازان داخلی هم از فکر گران کردن خودروهای بی کیفیت خودشان می ایند بیرون.
خودروهای نو زیر ده هزاردلارمیباشند درآنورمرزها
با توجه به قیمت گران ارزهای خارجی بیایند تعرفه های گمرکی را بردارند تا حداقل خودرو خارجی قیمتش شکسته شود و بنگاهی ها از سوداگری ان دست بردارند.
لطفا ثبت نام سوزوکی سال 97 تحویل مهر و آبان 97 را تعیین تکلیف کنند.
واقعا جوک و طنز میماند که سورنتو کارکرده در بازار ۷۰۰ میلیون قیمت خورده چیزی در حدود ۵۰۰۰۰ دلار به بالا که در خارج اگر خودرو سورنتو ۵ سال کرده به این قیمت محاله پیدا کنید و ارزش ان زیر ۱۵۰۰۰ دلار است منتهی در ایران سورنتو ۵ سال کار کرده قیمتش این قدر بالا است.
طرف هم کیف دنیا را با ان کرده و هم روی قیمت خودرو اش رفته و گرانتر از زمان خریدش شده.
گریه گریه
فقط ماشین را دیده اید!!!!!! من کارگاه تراشکاری دارم بخدا ابزار های تراشو فرز CNC با قیمت های سرسام اور گیر می اوریم و همه هم استوک. این مشکل را بانک مرکزی ایجاد کرده و ما مردم دست رو دست گذاشته ایم . گاها بخاطرنبود ابزار تولید نمی کنیم .
همه تجار و کسبه ، واردات و صادرات را قلع و قمع کرده اند تا بتوانند دلار ارزان برای خودشان و دوامشان حمع کنند چه خبر از گرانی اجناس که دلار 30 تومانی هم نمی فروشند . صنعت را قفل تولید کنندگان صنعتی را فلج و.............همه را بیکار کرده اند.
الان خودرو ده هزار دلاری هم بخوام بخرم
چندسال باید کار کنم و چقدر حقوق و پسنداز داشته باشم؟
همه اجناس بالا میره چرا ماشین نره !! تا یه چیز میشه میگن دلال یا حباب !!
این فرمون دست هیچکس نیست
مطمئن باشید بازم بالا میره و با نخریدن و کمپین و اینا ارزش پولتون از بین میره
مثال : دلار را ۱۱ تومان میکنیم (همتی )
قیمت امروز دلار ۱۳۷۰۰
يكي نيست به اين ملت بگه كه اگه دولت واردات خودرو با عوارض كم و يا بدون عوارض گمركي رو آزاد كنه و بخصوص اگه براي خودروي كاركرده باشه ، چه اتفاقي ميوفته ؟؟!!
مردم ميريزن تو بازار دنبال خريدن دلار و دولت هم دلارهاش تمومه ، پس دلاري ديگه تزريق نميشه به بازار و قيمت دلار ميرسه به صد هزار تومن
موقعي اين كار درسته كه دلارش هم موجود باشه با يه نرخ ثابت و معقول ، نه اينكه حالا اجازه واردات هست اما دلار نيست

ممنونم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
اخوی سوادی را که شما داری ۹۰ درصد ندارند و به واسطه همین است که وضع مملکت اینه
در کشورهای شوروی سابق خودرو کار کرده بسیار تمیز و عالی وارد میکنن با قیمت مناسب

چرا ایران اجازه اینکارو نمیده چون عوامل خودرو سازان خیلی قدرت دارن
بجهنم که پراید شده 50میلیون
در ساده ترین شکل جهان خودرو به سمت اتومات میره اینا فقط ماشین دنده ای دارند. این تصور که سازنده پراید ارتقا پیدا میکنه خیال خامی بیش نیست چرا که پراید 20 سال قبل جنسش از امروزیش بهتره. اونایی که نگران بیکاری کارمندان ایران خودرو و سایپا هستند به این فکر کنن که اونا می تونن در تولیدات خارجی سرویس فنی بدهند. مردم دیگه از خودروی داخلی متنفر شدند.
با دلار ۴۲۰۰ تومنی خودرو وارد میکنن، اما مطابق با دلار ۱۳۰۰۰ تومنی به مردم عرضه میکنن.
اگه مردم دریابند که باید قیمت بنزین ده هزار تومن بشه و ماشینهای در پیتی خریدار نداشته باشه اونموقع واردات خودرو آزاد و مردم در شأن خودشان ماشین سوار می‌شوند حالا یه عده می گن که تنها دلخوشیم ون همین بنزبنه اون رو هم گرون کنند تورم میاره در حالیکه کلیه حمل و نقل کالاها و عمومی با گازوییله که اونو ارزونتر کنند درست میشه مشکل در عقل معیوب ماست که حاضریم روزانه بیست لیتر بنزین برای پرسه در خیابانها بسوزانیم ولی تلفات ناشی از تصادفات ٫الودگی هوا .و ترافیک اعصاب خورد کنی رو تحمل کنیم و این گرمایش و تغییرات اقلیم بیشتر ناشی از سوختن بیش از حد بنزین معادل صدملیون لیتر در روزه کی می فهمیم منابع ملی رو باید قدر بدونیم و درست مصرف کنیم و بیکار تو خیابانها وجاده ها ماشین سواری تفریح نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
دوست خوبم مطالبی که عنوان کردید برای مردم ما نیست.اقتصاد کشور ما سیاسی و بدون تحلیل های علمیست.کسی هم به فکر مردم نیست.محیط زیست نابود بشه به درک.مردم همه سرطان بگیرند به درک.ترافیک باشه به درک.فقط جیب یه عده پر بشه این مهمه
دانش واقعی را نمی تونی توی این کشور پیاده کنی.چون تمامی روشهای توزیع امکانات اشتباه و تکیه گاه اقتصاد کشور شده فروش نفت و گاز و کسی به فکر استفاده از مخ های بی ادعای این سرزمین نیست.سرمایه انسانی را دریابید حکومت داران منابع طبیعی را با سیاست های خود نابود نکنید
من یک هفته است که توی فروش فوری ایران خودرو که ساعت ده صبح شروع میشه شرکت می کنم تا شاید یه خودرو ثبت نام کنم .نمی دونم والله با اینترنت سرعت بالا و سرعت برق و باد اطلاعات رو وارد می کنم هنوز ده و یک دقیقه شده میگه ظرفیت پر شد.خودشون رو مسخره کردند یا ما رو.داریم به کجا میریم
دلیل این است که اگر واردات ازاد شود همه به دنبال دلار هستند و قیمت دلار به شدت افزایش میابد
و سودش از ضررش بیشتر میشود

ی کم درک داشته باشید
تولید خودرو در ایران با رفتن شرکای خارجی چیزی شبیه کره شمالی است.عرضه قطره چکانی و قیمت های لاکچری
ای مردم شریف ماشین نخرید وسلام تا ارزونش کنن
ریس اتحادیه اشتباه کرد دلاری کجا بود که خودرو باش وارد کنن .بخدا این مردم هیچ علمی ندارن مطمن باشین صد دلار هم برای واردات خودرو نمیدن مگر فقط برای غذا ودرو اون هم تا یه مقطع از اون به بعد هم فقط باید با اقتصاد مقاومتی این مرحله سخت رو عبور کنیم
دیگر امیدی برای مردم به خصوص جوانان نمانده انشاالله همانطور که ما را نامید کردید شما هم ناامید شوید. به جهنم که تحریم تشدید می شود ما که پول داریم گور .... ملت.
اگه به هر خودرو فقط ۳۰ لیتر در ماه بنزین ۵۰۰۰ تومنس داده بشه و ۳۰ لیتر دیگر هم ۱۰ هزارتومنی و مازاد بر آن حتی یک لیتر هم داده نشه حتی لیتری یک میلیون تومن ، همه چیز درست میشه..
ولی جراتشو هیچکدومشون ندارند متاسفانه چون مرد میخواد این کارا

ممنونم
وزارت صنعت چرا ورود خودرو را ازاد نمی کند؟
گوشت که در بازار کم میشود اجازه واردات میدهد با هدف تنظیم بازار ان وقت بازار خودرو با این قیمتهای وحشتناک به تنظیم بازار نیازی ندارد؟
خودروهای خارجی در نمایشگاهها دارد خاک میخورد و قیمتش مدام بالا میرود در حالی که مدل ان دارد می افتد.
تمام گرانی ها توسط دولت ایجاد میشه توسط خودرو سازها همه هم میدونن انحصاری بودن نمه نه هابیی از خودرو و باز گذاشتن دست خودرو ساز جهت فروش حاشیه بازار .یک سوال دارم کی از بالاتر رفتن فیمت خودرو داره سود میبره ؟ بنطر شما اگر به شما اجازه میدادن 5 درصد کمتر از قیمت بازار آزاد بفروشید و فقط هم شما تولید کننده و فروشنده پند نوع خاص خودرو بودید با بالاتر رفتن قیمت خودرو خوشحال میشدید یا با پایین اومدن؟
تمامی مباحث در مورد کاهش قیمت خودرو و عرضه خودرو است، با این حجم افزایش ورود خودرو به خیابانها و اختلاف بر سر حذف خودروهای فرسوده از خیابانها ، همین الان هم در کلان شهرها بحران تراکم خودرو، ترافیک، پارکینگ، الودگی هوا ... وجود دارد. در این میان کسی به فکر امکانات شهرها برای پذیرش این حجم خودرو به خیابانها فکری کرده است؟ اگر فکری نشده؛ همین مسئله میشود سو مدیریت، یعنی دست روی دست بگذاریم تا شرایط بحرانی شود و بعد هم که معلوم است هزینه گزاف روی دست مردم گذاشت، هم ضررش و هزیمه اش را مردم میپردازند و هم دودش در چشم مردم میرود.
هم وطن، در کشور چین قیمت بنزین را افزایش دادند، مردم میلیون ها ماشین را وسط خیابان ها خاموش کردند و رفتند. هم زمان درکشور ما نیز شایع کردند که قیمت بنزین افزایش خواهد یافت، دیدید که مردم ساعت ها درصف های کیلومتری به انتظار دریافت یک باک بنزین سر و دست شکستند. پس از ماست که بر ماست. هم وطن نمیخریم. و در این مبارزه مقدس آنچنان پایدار یم که یقیناً کمر دلالان زالو صفت را خواهیم شکست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی