بازدید 7434
دمیدن به آتش جنگ در لیبی توسط دولت ترامپ؛

آغاز پروژه آمریکا برای رسمیت دادن به ژنرال خلیفه حفتر

احمد مسماری، سخنگوی طیف ارتش ملی لیبی در مصاحبه ای با بخش عربی شبکه خبری اسکای نیوز گفته: مذاکرات اخیر میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و فیلد مارشال خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی (LNA)، نشان می دهد، آمریکا نقش LNA را در مبارزه با تروریسم، به رسمیت می شناسد.
کد خبر: ۸۹۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ 20 April 2019

احمد مسماری، سخنگوی طیف ارتش ملی لیبی در مصاحبه ای با بخش عربی شبکه خبری اسکای نیوز گفته: مذاکرات اخیر میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و فیلد مارشال خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی (LNA)، نشان می دهد، آمریکا نقش LNA را در مبارزه با تروریسم، به رسمیت می شناسد.

مسماری در مصاحبه ای که روز جمعه منتشر شد، گفت: «واژه های ترامپ به این معناست که ایالات متحده متقاعد شده ارتش ملی لیبی، نقش مهمی در مبارزه با تروریسم بازی می کند.

وی افزود: مذاکرات میان ترامپ و حفتر «نقش مثبت در مبارزه با افراط گرایان» داشته است.

کاخ سفید روز جمعه اظهار داشت، حفتر و ترامپ در این هفته برای رسیدگی به اقدامات صورت گرفته توسط LNA در خصوص مبارزه با تروریسم گفت وگو کردند. بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری، ترامپ نقش حفتر را در مبارزه با تروریسم و حفاظت از منابع نفت لیبی به رسمیت شناخته است. همچنین در این گفت وگوی تلفنی دو نفر درباره «چشم‌انداز مشترک برای گذار لیبی به یک نظام سیاسی باثبات و دموکراتیک» صحبت کردند.

آغاز پروژه آمریکا برای رسمیت دادن به ژنرال خلیفه حفتر

از چهارشنبه چهارم آوریل، LNA مأموریت خود را با نام آن چه مبارزه با تروریسم در لیبی می خواند، آغاز کرده است. این نيروها که در شرق ليبي مستقرند، در تلاشند تا طرابلس را از نيروهاي رقیب طرفدار دولت وفاق ملی، که در غرب کشور مستقر شده اند، باز پس بگیرند.

بیشتر بخوانید

این در حالی است که دولت مستقر فعلی در طرابلس مورد حمایت سازمان ملل متحد و بسیاری از متحدان اروپایی آمریکاست. مخالفان حفتر بر این باورند که وی قرار است شخصی شبیه به قذافی رهبر سابق لیبی شده و کشور را به شیوه ای استبدادی اداره و رهبری کند.

ژنرال حفتر از حمایت امارات متحده عربی و مصر برخوردار است و کمی پیش از اعلام حمله به طرابلس به عربستان سعودی سفر کرده بود. دولت مستقر در طرابلس فرانسه را نیز به حمایت از ژنرال حفتر متهم کرده اما فرانسه این اتهام را رد می‌کند.

رویترز به نقل از جلال حرشاوی از مؤسسه کلینگندیل در لاهه نوشته، این تماس تلفنی هم‌سنگ حمایت از کارزار ژنرال حفتر است و احتمال دخالت نظامی کشوری چون مصر را بسیار بیشتر خواهد کرد.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر، یکشنبه چهاردهم آوریل گفت، مصر از تلاش های رویارویی و مقابله با شبه نظامیان افراطی جهت برقراری ثبات و استقرار در همه سرزمین لیبی حمایت می کند. رئیس جمهوری مصر تأکید کرد که با وجود شبه نظامیان تندرو نمی تواند دولت مدنی و دارای حاکمیت ملی تشکیل داد.

رئیس جمهوری مصر روز یکشنبه در کاخ «الاتحادیه» در قاهره با حفتر ملاقات کرد و در جریان این نشست او درباره آخرین تحولات سیاسی و نظامی لیبی با ژنرال حفتر بحث و گفت وگو کرد.

طرابلس اکنون در دست دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج است، این دولت از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده، ولی نتوانست پارلمان را با خود همراه کند.

ژنرال خلیفه حفتر از سوی برخی کشورهای اروپایی مانند فرانسه و شمار زیادی از کشورهای عربی مانند پادشاهی عربی سعودی، امارات متحده عربی، اردن هاشمی، پادشاهی بحربن و مصر از وی حمایت می کنند، در مقابل ترکیه و قطر از اسلامگرایان و حکومت السراج در طرابلس حمایت می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۸
چرا وقتی فاش شد روسیه دخیل است چیزی بر علیه روسیه نگفتید باز شروع شد بگویید امریکا دخیل است خود شما نوشتید پرو.ؤه جنگ داخی لیبی طرح مشترک روسیه ، عربستان و امارت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
طرح لیبی عمو جان که موجب شد قذافی سرنگون شود کار فرانسه و امریکا بود
خدا لعنت کنه این غربی ها و صهیونیست های کثیف رو که 100 سال به طور مستقیم از ملت های دیگر جهان نظیر آفریقایی ها، آسیایی ها، ساکنان آمریکا دزدی کردند و الان هم به طور غیر مستقیم در امور داخلی آنها دخالت میکنند.

اگر خوب به اتفاقات 70 سال اخیر در ایران نگاه کنید رد پای صهیونیست های کثیف رو به خوبی میتونید ببینید. آنها راه پیشرفت خود را در عقب نگه داشتن و غارت همسایگان خود و ملل دیگر میدانند.
پهلوی هم در آخرین سال های حکومت خود به صورت علنی مخالفت خود را با صهیونیست ها در رسانه ها اعلام میکرد و بیان میکرد که آنها در اروپا و آمریکا بسیار صاحب نفوذ هستند و پول زیادی برای تاثیر گذاشتن بر مقامات سیاسی و اقتصادی آنها هزینه میکنند.
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
بالعنت ونفرین هیچ چیزی درست نمیشه
بایدتادیرنشده به اسراییل وامریکاحمله کرد
خیلی جالبه دولت وفاق ملی که حفتر در حال جنگ با اون هست را هم اوباما به رسمیت شناخته است
این امریکا غیر قابل اعتماد ترین کشور در جهان است
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
البته بعد از روسیه
ایران باید بتونه تو لیبی بوسیه کمک به نیروهای جبه ملی که بر علیه خلیفه است کمک کند تا امریکا نتونه خلیفه را بر لیبی حاکم کند هرجا امریکا برای تغیر ساختار کش.رها وارد میشهایران هم باید تونه خودشو وارد کند تایران بایبد به ترکیه وقطر کمک کند
لیبی همونی نبود که با اوباما پسرخاله شده بود ؟
چرا هرکشوری که با دولت اوباما قرارداد امضا کرده سرشار از مشکله ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
الکی تقصیراویامایاکس دیگری نیندازید
چون ایران انجا حضور موثری ندارد وگرنه این هم راه به جایی مانند سوریه و عراق و ونزوئلا نداشت
باید قبول کنیم که ترامپ هم سیاستمدار لایقی هست و هم وجودش برای ثبات دنیا خوبه- اوباما با ایجاد هرج و مرج در کشورهای اسلامی دنیارو داشت به آتش میکشید
برای ما فرقی نمیکنه هرکی باید با ما صدرصد دشمن است
مردم لیبی مسلما بیشترشون یه قذافی جدید با هر پوسته جدیدی نمیخواهند. ممکن است کشتار شود. ولی سرنوشت محتوم ژنرال قذافی جدید در یک پوشش جدید مرگ و نیستی است. دقیقا مشابه سلفش قذافی.
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
خواسته مردم لیبی این وسط مطرح نیست و این تاوان اون اشتباهیه که توی مهمترین بزنگاه تاریخیشون مرتکب شدن
مسولیین مافقط سخنرانی ونفرین کردن بلدن
باسخنرانی ونفرین وتحمل نمیشه جلوی دشمن ایستاد
فعلا نقشه کشیده شده تمام کشورهای منطقه داخل جنگ داخلی کنند.
اوباما هم سعی داشت اسلامگرایان واخوان المسلمین بر کل منطقه مسلط شوند وبقیه جریانها حذف شوند...
اینهم قذافیِ آمریکایش...مثل اینکه آمریکایها فهمیدند که لیبی نیاز به قذافی داره , آلان دارن قذافی آمریکایی تجویز میکنند....چه باغ وحشی شده دنیا ...کشورها و مردمانش اسیر و آواره ی دسته روسیه و آمریکا...! ما نبیاید شعار امام رو عوض میکردیم...!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل