بازدید 3037

تأکید دبیر کل سازمان ملل متحد به اجرای توافق پاریس

در حالی که آمریکا به توافق تغییرات آب و هوایی پاریس پایبند نیست دبیر کل سازمان ملل متحد تأکید کرد : همه کشورها باید به توافق‌های این سازمان از جمله توافق پاریس پایبند باشند.
کد خبر: ۸۹۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸ 19 April 2019

به گزارش فارس، آنتونیو کَوترش در نشست سرمایه‌گذاری برای توسعه اعلام کرد: ما برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار نیاز به سرمایه‌گذاری و پول بیشتری داریم. به ویژه کشورهای توسعه‌یافته باید به تعهدات خودشان در دستور کار نشست آدیس‌آبابا به طور کامل پایبند باشند. 

وی با بیان اینکه ابزار و تکنیک‌هایی برای کنار گذاشتن فقر، نابرابری و تغییرات آب و هوایی و فشارهای محیط زیستی وجود دارد.خاطرنشان کرد: توافق‌های چندجانبه‌ای در سال 2015 وجود داشت و اهداف ما برای تحقق توسعه پایدار در سال 2030 است. 

دبیر کل سازمان ملل متحد، گفت: دستور کارهای نشست آدیس‌آبابا و  توافق پاریس روی تغییرات آب و هوایی باید کامل اجرایی شود. 

به گزارش فارس، در حالی دبیر کل سازمان ملل متحد به اجرای کامل تعهدات تغییرات آب و هوایی پاریس تأکید دارد که کشورهایی مانند آمریکا به اجرای آن پایبند نیستند.

در این توافق تصریح شده بود که گازهای گلخانه‌ای باید به حداقل برسد و از سوخت‌های فسیلی پرهیز شود اما کشور آمریکا نه تنها به این توافق پایبند نیست بلکه سعی می‌کند کشورهای دیگر را به اجرای آن ملزم کند.

دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که در نشست ECOSOC به عنوان سرمایه‌گذاری برای بهبود توسعه یک فرایند بین دولتی با مشارکت جهانی ضروری است. در این نشست اعضا تصمیم گرفته‌اند که به تعهدات بین دولتی و پیشنهادها در این زمینه پایبند باشند. 

وی تأکید کرد که چهارمین دوره این نشست به ریاست شورای اجتماعی و اقتصادی (ECOSOC) از 15 تا 18 آوریل 2019 در دفتر مرکزی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد. 

در این نشست وزرا و مقامات ارشد وزارتخانه‌های اقتصادی و امور خارجه و همکاری‌های توسعه‌ای و همچنین رئیس بانک جهانی و صندوق توسعه بین‌المللی پول و همچنین مقامات ارشدی از  سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین‌المللی حضور داشتند. 

سازمان‌های مدنی و اجتماعی، بخش‌های اقتصادی از دیگر مسئولان شرکت‌کننده در این نشست بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل