بازدید 2960

هشدار مسکو به واشنگتن درباره تضعیف جایگاه دلار

وزیر خارجه روسیه امروز جمعه در اظهاراتی به آمریکا درباره تبعات سوءاستفاده از دلار برای رسیدن به اهداف خود هشدار داد و به انتشار گزارش نهایی «رابرت مولر» هم واکنش نشان داد.
کد خبر: ۸۹۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ 19 April 2019

به گزارش فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز اعلام کرده که آمریکا با سوءاستفاده از دلار در حال تضعیف جایگاه این واحد پولی در جهان است.

وزیر خارجه روسیه گفت: «ما شاهد سوءاستفاده مستقیم آمریکا از جایگاه دلار هستیم. البته این موضوع قطعا تاثیری منفی بر این واحد پولی خواهد داشت چرا که همگان می‌فهمند که (دلار) چقدر غیرقابل اعتماد است».

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، سرگئی لاوروف تاکید کرد که آمریکا با سوءاستفاده از دلار در کوتاه مدت، دارد جایگاه آن را در درازمدت تضعیف می‌کند.

وی افزود: دخالت آمریکا در ایجاد روند پروژه خط لوله "نورد استریم ۲" بی‌وقفه است و فقط کافی است که به اظهارات پیاپی سفیر آمریکا در برلین نگاه کنید و او اساسا از دولت آلمان می‌خواهد که موضعش را تغییر داده و علیه منافع خود اقدام کند.

این اظهارات بعد از آن صورت گرفته که رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرده که این کشور در نظر دارد که با انجام تدابیری خود را از «انحصارگری خطرناک» آمریکا در قبال دلار رهایی بخشد.

«ولادیمیر پوتین» همچنین فشارهای اقتصادی آمریکا علیه روسیه و سوءاستفاده از دلار را نقض اصول تجارت بین‌المللی خوانده بود.

وزیر خارجه روسیه، امروز همچنین تاکید کرد که آمریکا با اهداف سیاسی، همکاری اقتصادی بین دو کشور را ممنوع کرده است.

لاوروف درباره انتشار گزارش نهایی «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیق درباره ادعی دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا و ادعای تبانی کارزار ترامپ با مسکو هم اظهارنظر کرد.

وزیر خارجه روسیه گفت: «نویسندگان (این گزارش) به این نتیجه رسیدند که هیچ مدرکی درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا وجود ندارد».

اظهار نظر لاوروف در حالی صورت گرفته که طبق گزارش مولر که وزیر دادگستری آمریکا روز گذشته آن را در اختیار کنگره قرار داده، روسیه متهم به تلاش برای دخالت در انتخابات ۲۰۱۶ شده است اما مدرکی درباره تبانی ترامپ با مسکو وجود ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان