بازدید 2914
۱
اقتصاد در گذر زمان

از تاجگذاری احمدشاه قاجار تا سبقت رشد اقتصادی ایران از پیش بینی

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سی امین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۸۹۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱ 19 April 2019
به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه‌ای است تمام نما از رویداد‌های اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه‌های تاریخی بسیاری از واقعیت‌های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سی امین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.



۳۰ فروردین ۱۲۹۳، احمدشاه قاجار که به سن قانونی رسیده بود، تاجگذاری کرد. ناصرالملک نایب السلطنه برای هزینه تاجگذاری یکصد لیره از بانک شاهی استقراض کرد.

۳۰ فروردین ۱۳۰۵، کمپانی واگن شهری مبلغ صد دینار به قیمت بلیت خود اضافه کرد که بر اثر انتقاد شدید جراید و مردم این افزایش قیمت عملی نشد. روزنامه‌های ناهید و ایران در این امر پیشقدم بودند.

۳۰ فروردین ۱۳۱۵، تلفن‌های خودکار به تهران وارد و نصب شدند.

۳۰ فروردین ۱۳۲۲، تجار و کسبه بازار برای اعتراض به اختیارات رییس‌کل دارایی مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

۳۰ فروردین ۱۳۳۳، دولت نرخ گوشت را تا آخر مرداد به این شرح تعیین کرد: گوشت گوسفند کیلویی ۳۸ ریال و گوشت گاو و گوساله ۲۵ ریال و نیم.

۳۰ فروردین ۱۳۳۷، چاه شماره ۶ اهواز آتش گرفت.

۳۰ فروردین ۱۳۴۹، بین ایران و شوروی برای خرید ماشین آلات سیلو قرارداد منعقد شد.

۳۰ فروردین ۱۳۵۲، عملیات ساخت اتوبان کرج- قزوین آغاز شد.

۳۰ فروردین ۱۳۹۳، رئیس جمهور از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تا پایان هفته جاری خبر داد.

۳۰ فروردین ۱۳۹۶، صندوق بین المللی پول گزارش جدید خود با عنوان «چشم انداز اقتصاد جهان» را منتشر کرد. در این گزارش اعلام شد بود که رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی ۶.۵ درصد بوده است. این در حالی است که در گزارش پیشین صندوق که در ماه اکتبر منتشر شده بود، رشد اقتصادی ایران برای سال ۲۰۱۶ میلادی در حد ۴.۵ درصد پیش‌بینی شده بود.



منابع: موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
گوشت گوساله و گوسفند قیمتش را فقط باید تماشا کرد. دیروز و امرور. قیمت دیروز را چون دیگر در گذشته و امروز چون به لحاظ قیمت از دسترس خارج شده است. میدانیم که دلار در آن تاریخ حدود 33 ریال ارزش داشت. بنابراین قیمت هر کیلو گوشت گوسفند برابر با تقریبا بک دلار بود به نرخ امروز کیلویی مثلا 15000 تومان. یک هشتم قیمت امروز.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر