بازدید 3298

لغو نشست میان نمایندگان دولت افغانستان و طالبان

کد خبر: ۸۹۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ 19 April 2019
ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که دولت قطر نشست دوحه که قرار بود میان نمایندگان دولت افغانستان و طالبان برگزار شود را لغو کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که دولت قطر نشست دوحه که قرار بود میان نمایندگان دولت افغانستان و طالبان برگزار شود را لغو کرده است.

در بیانیه دولت افغانستان آمده است که افغانستان به صلح باعزت متعهد است و در راستای رسیدن به صلح از جمله صدای تمام اقشار مردم و نمایندگی آنان در این روند، پایبند است. برای شرکت در کنفرانس قطر یک لیست از شرکت کنندگان در مشورت با تمام جریانات سیاسی و اجتماعی، از سوی کمیته گزینش غیر حکومتی ترتیب داده شد و بنا به خواست همه شمار شرکت کنندگان بیشتر شد.

در ادامه ارگ تاکید کرد که نشست ۲ روز گذشته که به منظور معرفی هیات افغانستان در ارگ انجام شد، نمایانگر آن بود که حکومت و بزرگان سیاسی به صلح متعهد هستند و یک صدا هیات اعزامی خود را به دوحه، سفرای صلح خواندند.

همچنین کاخ ریاست جمهوری افغانستان در ادامه این بیانیه افزود که پس از تمام آمادگی‌ها برای اعزام هیات، در کمال ناباوری شب گذشته یک لیست جدید از قطر که بسیاری از توازنات مردم افغانستان در آن مراعات نشده و به معنای بی‌احترامی به اراده ملی مردم افغانستان بود، به دولت رسید؛ لیستی که مورد قبول دولت و مردم افغانستان نیست.

ارگ همچنین اضافه کرد که تعدادی از چهره‌های سیاسی افغانستان در نشست مشترک با اشرف غنی تصمیم گرفتند که از حکومت قطر خواسته شود تا در کنفرانس دوحه هیات انتخاب شده از سوی افغانستان، شرکت کند. اما دولت قطر این خواست را نپذیرفت.

به گزارش فارس، روز گذشته مقامات افغانستان اعلام کردند با مخالفت طالبان با لیست ۲۵۰ نفره دولت افغانستان نشست بین الافغانی در دوحه قطر به تعویق افتاده است.

قرار بود نشست بین الافغانی فردا در دوحه قطر برگزار شود، اما یک مقام ارشد کابل اعلام کرده است که این نشست به تعویق افتاده است.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در این رابطه گفت: که طالبان با ترکیب و همچنین این لیست بلند بالا مشکل داشته و بهتر است این لیست تغییر کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل