بازدید 2008

وزارت دادگستری امریکا گزارش مولر را منتشر کرد

وزارت دادگستری امریکا گزارش مولر بازرس ویژه تحقیقات در خصوص دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را منتشر کرد.
کد خبر: ۸۹۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 19 April 2019

وزارت دادگستری امریکا گزارش مولر بازرس ویژه تحقیقات در خصوص دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نسخه تعدیل شده گزارش مولر بازرس ویژه تحقیقات در خصوص دخالت ادعایی روسیه در انتخابات امریکا که وعده انتشار آن داده شده بود امروز منتشر شد.

مولر معتقد است اختیار احضار ترامپ را داشت هرچند این کار نکرد. دادستان‌های تحقیقات، ترامپ را احضار نکردند زیرا موجب «تأخیر عمده» در تحقیقات می‌شد.

در گزارش بازپرس ویژه آمریکا درباره تحقیقات روسیه آمده است وکلا قادر به حصول رأی درباره مساله انسداد اجرای عدالت توسط ترامپ نبودند. ترامپ از مدیر سابق ستاد انتخاباتی خود خواسته بود از جف سشنز دادستان کل سابق آمریکا بخواهد اعلام کند تحقیقات روسیه بسیار غیرمنصفانه است.

بعد از افشای تحقیقات از ستاد انتخاباتی ترامپ توسط رابرت کومی مدیر سابق اف بی آی در کنگره، ترامپ به کرات از دان مک گان مشاور خود خواسته بود در وزارت دادگستری مداخله کند.

پیش از این «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا، در نشستی در کنگره از سوی برخی دموکرات‌ها در مورد انتشار نهایی گزارش بازرس مولر با پرسش‌هایی روبرو شد از همین رو اعلام کرد که نسخه ویرایش شده گزارش را منتشر می‌کند.

دموکرات‌ها نسبت به این مساله که ممکن است ویلیام بار برای نشان دادن جلوه‌ای بهتر از دونالد ترامپ، گزارش مولر را به گونه دیگری ارائه کند، تردید دارند.

ویلیام بار در این نشست گفت: طی یک هفته این گزارش را برای عموم منتشر خواهم کرد سپس با رؤسای کمیته‌های قضائی سنا و مجلس نمایندگان در رابطه با درخواست‌های دیگر در این زمینه مذاکراتی خواهم داشت.

رابرت مولر بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در آمریکا، در روزهای پایانی ماه مارس (فروردین ماه) گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای خود را برای ویلیام بار فرستاد.

ویلیام بار پس از دریافت این گزارش، طی نامه‌ای نتایج کلی آن را با نمایندگان کنگره آمریکا به اشتراک گذاشت. در این نامه آمده بود که بازرس ویژه در تحقیقات خود به مدرکی دال بر تبانی تیم انتخاباتی ترامپ یا افراد مرتبط با آن با روسیه در تلاش‌های خود برای اثرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، دست نیافته است

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر