بازدید 3406

سیل، کشور را با کمبود گندم مواجه نمی‌کند

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: مزارع دیم با توجه به افزایش تولید خود کمبود به وجود آمده در زمینه گندم به واسطه سیل اخیر را جبران می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۲۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 18 April 2019

جلال محمودزاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص خسارت سیل‌های اخیر به مزارع گندم و کاهش میزان برداشت، گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده خسارت سیل در بخش گندم کشور حدود یک میلیون 200 تا یک میلیون 300 هزار تن است .

مزارع دیم کسری گندم را جبران می‌کنند

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 26 استان کشور باتوجه به میزان بارش‌ها دچار سیل شده‌اند اما در مناطقی که باراندگی مناسب بوده میزان تولید گندم در مزارع دیم افزایش یافته، تصریح کرد: مزارع دیم با توجه به افزایش تولید خود کمبود به وجود آمده در زمینه گندم به واسطه سیل اخیر را جبران می‌کنند.
گندم

اتوجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی و ارزان بودن قیمت گندم امکان مصرف بخشی از گندم تولیدی کشور در دامداری‌ها نیز وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر این نگرانی وجود دارد که گندم تولیدی باتوجه به پایین بودن قیمت این محصول در داخل و اختلاف دو هزار تومانی آن در مقایسه با کشور عراق از کشور قاچاق شود، ادامه داد: باتوجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی و ارزان بودن قیمت گندم امکان مصرف بخشی از گندم تولیدی کشور در دامداری‌ها نیز وجود دارد.

نگرانی قاچاق و مصرف دامی گندم جدی است

محمودزاده با تاکید بر اینکه نگرانی‌ها به وجود آمده در زمینه قاچاق گندم و مصرف بخشی از آن در دامداری‌ها بسیار جدی است، عنوان کرد: بارها به وزیر جهاد کشاورزی و معاونین وی تذکر داده‌ایم که پایین بودن قیمت گندم امکان قاچاق آن را به کشورهایی مانند عراق وجود می‌آورد.

دولت برای جبران کسری گندم مجبور به واردات با هزینه بالا می‌شود

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: اگر دولت نگرانی‌های جدی موجود در زمینه میزان گندم کشور را برطرف نکند با کمبود 4 تا 5 میلیون تنی مواجه می‌شویم و مجبوریم برا جبران آن با قیمت بسار بالایی این محصول را از کشورهایی دیگر وارد کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی