بازدید 14809
پیمانه اقتصادی؛

نوبخت: افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق باید از این ماه محسوب شود/ CNG از تاریخ اول خرداد گران می‌شود/ قیمت تمام شده پراید/ چاپ اسکناس برای ترمیم مناطق سیل زده صحت دارد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش تقاضا برای خرید سکه با نزدیک شدن به نیمه شعبان، شیب نزول قیمت طلای جهانی شدت گرفت، دومین قرمزپوشی بورس در سال ۹۸، بازار‌های آسیایی آسوده‌خاطر شدند، وام ۸ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به پاکستان، راهیابی مجدد اوراق به کانال ۵۰ هزار تومانی و نخستین خودروی برقی رنو برای چین را در بر دارد.
کد خبر: ۸۹۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 18 April 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش تقاضا برای خرید سکه با نزدیک شدن به نیمه شعبان، شیب نزول قیمت طلای جهانی شدت گرفت، دومین قرمزپوشی بورس در سال ۹۸، بازار‌های آسیایی آسوده‌خاطر شدند، وام ۸ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به پاکستان، راهیابی مجدد اوراق به کانال ۵۰ هزار تومانی و نخستین خودروی برقی رنو برای چین را در بر دارد.

نوبخت: افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق باید از این ماه محسوب شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد باید برای ماه جاری همه کارکنان دولت اعم از شاغل و بازنشسته حتماً ۴۰۰ هزار تومان افزایش محسوب شود و اگر موردی پرداخت نشده حتماً باید انجام شود، چون آنچه ما به خزانه تخصیص دادیم با احتساب ۴۰۰ هزار تومان بوده است. وی همچنین گفت: ضمن اینکه بعد از اینکه حکم صادر شد برای بخش قابل توجهی از کارکنان دولت که باید بیش از ۴۰۰ هزار تومان افزایش داشته باشند، حتماً این موضوع در ماه آینده جبران می‌شود. به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسههیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مطالبات فرهنگیان اظهار کرد: در سال گذشته اعتبارات مربوط به آموزش و پرورش بالغ بر ۱۰۷ درصد پرداخت شد، آن هم با عنایت به اینکه متأسفانه منابع بودجه در حد ۹۱ درصد تحقق پیدا کرد اما برخی از دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش به علت اهمیت موضوع و ضرورتی که داشت، ۱۰۷ درصد تحقق پیدا کرد.

افزایش تقاضا برای خرید سکه با نزدیک شدن به نیمه شعبان

به گفته کشتی آرای، با توجه به نزدیک شدن به نیمه شعبان با افزایش تقاضا برای خرید مواجه هستیم، در نتیجه حباب سکه نیز رشد داشته و به سطح ۵۲۰ هزار تومان رسیده است. در پایان معاملات دیروز، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با رشد ۷۰ هزار تومانی به رقم ۴,۶۲۰،۰۰۰ تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی (سکه امامی) با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی به قیمت ۴,۸۰۰،۰۰۰ تومان رسید. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۲،۶۲۰،۰۰۰ تومان رسید که نسبت به روز قبل، ۱۰ هزار تومان گران‌تر می‌باشد. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی با رشد ۱۰ هزار تومانی به قیمت ۱،۶۹۰،۰۰۰ تومان معامله شد. هر سکه یک گرمی نیز به نرخ ۹۳۸ هزار تومان رسید که ۳ هزار تومان نسبت به روز سه شنبه، گران‌تر می‌باشد. هر گرم طلای ۱۸ عیار به رقم ۴۳۲,۱۰۰ تومان و هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، ۱,۸۷۲,۰۰۰ تومان می‌باشد که نسبت به روز قبل، ۱۹ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.
 
شیب نزول قیمت طلای جهانی شدت گرفت
 
قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی، تحت تأثیر آمار اقتصادی مثبت چین ـ که ریسک پذیری سرمایه گذاران را تقویت کرد و به تقاضا برای این فلز ارزشمند ضربه زد ـ نزدیک به پایین‌ترین حد خود در یک ماه اخیر ایستاد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز چهارشنبه بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۲۷۶.۳۶ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۲۷۲.۷۰ دلار عقب نشسته بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۷۸.۸۰ دلار رسید. نرخ رشد اقتصادی چین در سه ماهه اول امسال به کمک تولید کارخانه‌ای بالاتر در ۶.۴ درصد ثابت ماند، در حالی که تحلیلگران نرخ رشد اقتصادی ۶.۳ درصد را پیش بینی کرده بودند. این آمار نشان داد اقدامات محرک اقتصادی اخیر چین مثمر ثمر بوده است و بازارهای سهام آسیا، در واکنش به این آمار صعود کردند. قیمت طلا از رکورد ۱۳۴۶.۷۳ دلار در فوریه، بیش از ۵ درصد افت کرده و پایین متوسط قیمت ۵۰ روزه و ۱۰۰ روزه قرار دارد و تحلیلگران این وضعیت را نشانه کاهش بیشتر قیمت طلا می‌دانند. به گفته تحلیلگران شرکت "فیلیپ فیوچرز"، نشانه‌های پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین و آمار اقتصادی مطلوب آمریکا نیز ریسک پذیری سرمایه گذاران را از آغاز سه ماهه دوم تقویت کرده است. به نظر می‌رسد طلا با رشد ریسک‌های نزولی در کوتاه مدت، در مسیر تصحیح قیمت قرار دارد.
 
دومین قرمزپوشی بورس در سال ۹۸
 
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه، با کاهش ۱۹۷۲ واحدی معادل ۰.۹۸ درصد به رقم ۱۹۹ هزار و ۹۱۸ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۵۶۸ واحدی معادل ۰.۹۸ درصد به رقم ۵۷ هزار و ۶۴۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۶۴ واحدی معادل ۰.۶۷ رصد، عدد ۳۹ هزار و ۴۷۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۸۴ واحدی معادل ۰.۶۷ درصد به رقم ۲۷ هزار و ۵۴۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۴۴۰ واحد کاهش معادل ۱.۰۷ درصد را رقم زد و به سطح ۲۲۵ هزار و ۵۷۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۱۵۵۹ واحد کاهش معادل ۱.۰۳ درصد به رقم ۱۵۰ هزار و ۸۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۴۲۵ واحد کاهش معادل ۰.۸۸ درصد همراه بود و عدد ۳۸۴ هزار و ۸۶۵ واحد را به نمایش گذاشت. 
 

نوبخت: افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق باید از این ماه محسوب شود/ CNG از تاریخ اول خرداد ران می‌شود/ قیمت تمام شده پراید/ چاپ اسکناس برای ترمیم مناطق سیل زده صحت دارد؟

بازارهای آسیایی آسوده‌خاطر شدند

روز چهارشنبه، پس از اینکه داده‌های فراتر از انتظار چین نشان داد که مشوق‌های اقتصادی این کشور، بالاخره وضعیت اقتصادی آن را بهتر کرده است، بازارهای سهام آسیایی رشد کردند. اما داده‌های تاجران اروپایی نشان می‌دهد که سهام این قاره در آغاز معاملات امروز بالا و پایین شده‌اند. تا ساعت ۱۲:۰۰ به وقت تهران، شاخص استاکس ۶۰۰ کل اروپا ۰.۱۶ درصد افت کرد و فوتسی انگلیس هم ۰.۲۸ درصد پایین آمد، اماداکس آلمان و کاک فرانسه، به ترتیب با رشد اندک ۰.۱۷ درصدی و ۰.۰۲ درصدی روبرو شدند. شاخص‌های سهام آمریکا تا این لحظه اندکی رشد داشته‌اند و ای‌مینی داوجونز و اس‌اندپی به ترتیب ۰.۲۶ درصد و ۰.۰۵ درصد بالا آمده‌اند. رشد بازارهای سهام آسیا رشدی متوسط بود، چراکه این بازارها از ابتدای سال تا کنون به شدت درحال رشد هستند. نیکی ژاپن پس از اینکه در ابتدای معاملات امروز به رکورد ۵ ماهه دست یافت، در نهایت با رشدی ۰.۲۵ درصدی بسته شد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، ۰.۲ درصد رشد کرد تا به بالاترین سطح خود از ماه جولای تا کنون برسد. در بازارهای چین شاخص کامپوزیت شانگهای ۰.۲۹ درصد بالا آمد، درحالی که شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ تقریباً بدون تغییر باقی ماند. شاخص‌های سهام ای‌اس‌اکس استرالیا و کوسپی کره‌جنوبی بر خلاف روند بازارهای منطقه، به ترتیب ۰.۳۳ و ۰.۱۲ درصد افت کردند.

CNG از تاریخ اول خرداد گران می‌شود

اردشیر دادرس، رئیس انجمن جایگاه‌داران گاز مایع فشرده CNG با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر افزایش قیمت CNG از تاریخ اول خرداد سال جاری گفت: البته در این مصوبه سه شرط برای افزایش قیمت CNG در نظر گرفته شده که سهمیه بندی و افزایش منطقی قیمت بنزین یکی از این شروط خواهد بود. همچنین گفته شده که شرایط سهمیه برای تاکسی‌ها و خودروهای عمومی متفاوت خواهد بود. وی در گفت‌وگو با فارس خاطرنشان کرد: افزایش قیمت گاز مایع فشرده LPG برای حمل و نقل نیز صورت خواهد گرفت. دادرس با اشاره به موضوع افزایش قیمت بنزین گفت: افزایش قیمت بنزین به احتمال زیاد همزمان با افزایش قیمت CNG رخ خواهد داد. البته تاکنون چند سناریو در این مورد مطرح شده است که سناریوی اول مربوط به مرکز پژوهش‌های مجلس، سناریوی دوم مربوط به نهاد ریاست جمهوری و سناریوی سوم مربوط به وزارت نفت است. وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از تاکسی‌ها دوگانه سوز هستند و ۷۵ درصد خودروهای عمومی گازسوز هستند، گفت: انتظار ما است که قیمت CNG معادل ۲۰ درصد قیمت بنزین باشد و بر این اساس مقرر شده قیمت CNG با افزایش ۴۰ تومانی از ۴۱۵ تومان به ۴۵۴ تومان برسد. دادرس با اشاره به مباحث مطرح در مورد سهمیه‌بندی بنزین گفت: نظریه‌های مختلفی در این باره وجود دارد که سهمیه‌ها به خودرو اختصاص یابد و از ۶۰ لیتر برای خودروهای شخصی تا ۱۸۰ لیتر برای خودروهای عمومی و تاکسی باشد که البته سهمیه برای خودروهای دوگانه‌سوز کاهش پیدا خواهد کرد.

وام ۸ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به پاکستان

اسد عمر وزیر دارایی پاکستان گفت: پاکستان قرارداد کمک مالی با صندوق بین المللی پول امضا کرد. البته وی به رقم دقیق آن اشاره ای نکرد؛ اما گفت که این رقم بین ۶ تا ۸ میلیارد دلار است. وزیر دارایی پاکستان نسبت به اینکه آیا صندوق بین المللی پول درخواست ضمانت کتبی از اسلام آباد برای عدم استفاده از این بسته مالی به منظور باز پرداخت وام های چین داشته، اظهار نظر نکرد. وزارت دارایی پاکستان اعلام کرد صندوق بین المللی پول هفته آخر ماه آوریل به منظور نهایی کردن ابعاد فنی این بسته کمک مالی به اسلام آباد سفر خواهد کرد. وزارت دارایی پاکستان خبر داد که بانک جهانی و بانک توسعه آسیا هم بسته های کمک مالی بلافاصله بعد از قرارداد صندوق بین المللی پول با پاکستان به اسلام آباد ارائه خواهند کرد و این موضوع در سفر اخیر هیأت پاکستانی به ایالات متحده نهایی شده است. دریافت بسته های کمک مالی می تواند فشار بر ذخایر ارزی پاکستان را کاهش دهد. در بیست و پنجم ماه مارس سال جاری میلادی چین ۲.۲ میلیارد دلار وام به پاکستان داد و مجموع ذخایر ارزی این کشور تا پنجم آوریل به ۱۰.۲ میلیارد دلار رسید. بر پایه این گزارش، پاکستان تاکنون در مجموع ۹.۱ میلیارد دلار در قالب بسته کمک مالی از شرکای خود از قبیل عربستان ۳ میلیارد دلار و امارات متحده عربی دو میلیارد دلار دریافت کرد؛ ضمن اینکه عربستان علاوه بر کمک مالی به پاکستان با عرضه ۳ میلیارد دلار نفت به اسلام آباد با پرداخت تأخیری موافقت کرده است. برآورد کسری مالی پاکستان در سال جاری میلادی تقریبا ۱۲ میلیارد دلار و این رقم برای سال ۲۰۲۰ میلادی بین ۷ تا ۸ میلیارد دلار است.

راهیابی مجدد اوراق به کانال 50 هزار تومانی

دیروز بهای اوراق تسهیلات مسکن با سررسید دی 96(تسه9610) ضمن تداوم روند صعودی خود، پس از 6 روز کاری مجددا وارد کانال 50 هزار تومانی شد. با چهارمین رشد متوالی «تسه9610» در روز گذشته، بهای این سررسید به سطح 50 هزار و 114 تومان رسید. همزمان سررسیدهای اوراق وام مسکن در معاملات دیروز مجال ورود مجدد به کانال ۵۰ هزار تومانی را پیدا کردند. اوراق وام از ابتدای سال تا آغاز این هفته طی یک روند نزولی حدود ۸ تا ۱۰ درصد از ارزش خود را از دست دادند. در سال گذشته هم شاهد افت بهای اوراق تسهیلات در ماه نخست سال بودیم اما این روند طی ماه‌های اردیبهشت و خرداد در مسیر افزایشی افتاد. با وجود این، تثبیت ارزش تسهیلات از محل اوراق عامل بازدارنده برای عبور قیمت‌ها از محدوده فعلی و شکل‌گیری روند پایدار صعودی به شمار می‌رود.

نخستین خودروی برقی رنو برای چین

دنیای اقتصاد: شرکت رنو نخستین خودروی تمام‌برقی خود را برای بازار چین در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد. این خودرو تحت عنوان «کی‌ زد ایی» یک مینی‌ شاسی‌بلند است که براساس پلت‌فرم خودروی کوئید در چین و برزیل ساخته شده است. قرار است فروش انبوه این خودرو از اواخر سال‌جاری آغاز شود. نسخه مفهومی خودروی مذکور پاییز گذشته در نمایشگاه پاریس رونمایی شد. این نخستین خودروی تولید‌شده توسط پروژه مشترک همکاری میان دانگ‌فنگ و نیسان است که از سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را آغاز کرد. دانگ‌فنگ مالکیت ۵۰ درصد از این پروژه را در اختیار دارد و دو شرکت رنو و نیسان هریک دارایسهام ۲۵ درصدی در آن هستند. خودروی کی زد‌ ایی قرار است در کارخانه شیان چین با ظرفیت سالانه ۱۲۰ هزار خودرو تولید شود. این خودرو و همچنین کوئید برپایه پلت‌فرم «سی‌ام‌اف» اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی ساخته شده‌اند. نخستین خودروی برقی رنو برای بازار چین می‌تواند تنها در مدت ۵۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ شود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۵
پراید ۵هزار دلار در عراق، ...دوست عزیز در عراق یک کارمند میانگین 15 تا 17 هزار حقوق است است پس با یک ماه حقوق 3 و نیم ماشین ایرانی می تواند بخرد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
یک عراقی به طور میانگین ماهی۵۰۰ دلار درامد دارد ( انها ارز نیمایی و جهانگیری ندارن)پس بایدتقریبا ۲۰ ماه حقوقشان است
این ۵۰۰۰ هرار دلار قیمت خام ایران است که به انجا می فرستد که بیشتر هم می شود در انجا
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
اگه واحد حقوقی که شما میگین دلار است باید همه برن عراق کار کنن چون آمریکا هم بین ۳ تا ۱۰ هزار دلار در ماه حقوق میگیرن نه ۱۵ هزار دلار در ماه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
این که ایران بتونه صادرکننده ی مواد غیرنفتی بشه یه افتخار هست تا بتونه ارز وارد کشور کنه و با این ارز امثال شما برن مسافرت ترکیه و کالاهای برند بخرن و زیر بالششون بذارن و ارزش پول هم کم نشه
خودرو پیش فروش شده و مبلغی از سوی خریدار واریز میشود.فرض کنیم این مبلغ اولیه به دلایلی به قطعه ساز نرسد،زمان تحویل خودرو که الباقی پرداخت میشود که حتما باید طلب قطعه ساز پرداخت شود.چرا پای قطعه ساز را وسط میکشید؟؟؟؟؟؟
وقتی قیمت گوشت دوبرابر شد ان هم به واسطه صادرات که ارز اوری هم داشت همه دست به دست هم دادند تا از طریق واردات که خروج ارز را هم همرا داشت نگذارند عشایر و روستاییان به نون و نوایی برسند ولی وفتی پراید یا همان ارابه مرگ سه برابر فیمت وافعی گران می شود . هیچ کس واکنش چندانی نشان نمی دهد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
قیمت گوشت در ایران گرانتر ین است تا در کشورهای منطقه و صادرات سود اوری ندترد
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
برات متاسفم که حامی صادرات گوشتی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
قیمت گوشت در ایران نصف اروپا و کاناداست اون جا کیلویی ۲۵۰ هزار تومان هست
حناب نعمت بخش از شما بعید است .من یک قطعه سازم و خودروساز در پایان سال قبل براساس انالیز قیمت به ناچار قیمت قطعات ما را ۲/۵ تا ۳ برابر کرده که در سال جاری هم حداقل ۵۰ درصد دیگر افزایش بواسطه گران شدن ارز و حقوق ضروری است حالا شما چطور معتقدید قیمت پراید ۲۲ میلیونی ۳۷ میلیون تومان می شود؟نه برادر قیمت پراید حداقل ۷۰ میلیون تومان است مگر انکه دولت برای فروش آن یارانه بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
خب بنظر شما بهتر نیست خودروهای روز دنیار را وارد کنیم و شما هم زحمت نکشید. ارابه مرگ بسازید ؟
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
عزیزم خودروی روز دنیا اگر ارزی در کار باشد که نیست حداقل ۲۰۰۰۰ دلار قیمت دارد که با ارز متوسط واردات همه کالاها که ۲۰ هزار تومان است ( نرخ ارز به همراه هزینه های انتقال و عوارض و هزینه توزیع و فروش)می شود ۴۰۰ میلیون تومان ظاهرا شما در غار کهف مانده ای و نفهمیدی از پارسال تا به حال نرخ ارز ۴ برابر شده
افزایش حقوق که اقای نوبخت اعلام کرد از کجا امده قانون که این رو نمیکه مجلس لاید پاسخ گو باشد
نوبخت میگه افزایش حقوق همان 400 هزار تومانه ولی برای نجومی بگیر ها انشالله ملیونی اضافه می شود مردم اصلا نگران معیشت مسیولان نباشند.
من اینجا در امریکا یه مزدا۳ سال ۲۰۱۵ را خریدم ۷ هزار دلار بعد شما پراید را ۵ هزار تا می فروشی؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
ما مردم همیشه در صحنه لیاقت ماشین خوب سوارشدن نداریم از نظر اقایون
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
عزیزم الان سال ۲۰۱۹ است و صحبت از خودروی ۲۰۱۹ بکن و مردم را گمراه نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
ماشین دست دوم بحثش فرق می کنه. مخصوصا ماشین دست دومی که قطعاتش هم بعد از ندتی نایاب بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
اقا داره از مزدا صحبت میکنه که تا ده سال رنگ میکانیکی رو نمیبینه نه پراید ۲۰۱۵
بازنشستگان تامین اجتماعی که این حقشان را خوردند وکسی پاسخگو نیست لابد زورشان فقط به این قشر میرسد
اگر راست میگویید واردات را آزاد کنید نه انحصار عده ای... انوقت معلوم میشود کسی ماشین شما را می خرد.
CNGچرا گران شود مگه گازهم قاچاق می شود؟!
وقتی دولت حقوق رو افزایش بده یا باید مالیات بیشتر بگیره یا باید پول چاپ کنه و این یعنی مشکلات بیشتر
اصلا چرا باید ملت شغلی رو انتخاب کنن که نیاز به حداقل دستمزد داشته باشن چرا شغلی رو انتخاب نکنن که دولت برای نگه داشتنشون تلاش کنه مثل پزشک ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
حالت خوب است بریکلا
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
برای اینکه به مفت خوری عادت کردیم و حال و حوصله خلق ثروت و تولید ارزش را نداریم اما باید بدانیم دوران استخدام تمام شده است
.... 400 هزار تومان افرایش در قبال تورم 400 درصدی فاجعه است . با این وضعیت نباید انتظار داشت فساد برچیده شود بلکه 400 درصد بیشتر خواهد شد و متاسفانه این موضوع اجتناب ناپذیر است .
آقای نوبخت اعلام میکرد افزایش 20درصدی برای کارکنان محترم ولی الان اعلام میکند 400000تومان بس چی شد آن افزایش اعلامی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
جز وعده وانکار تو مدت ۷ ساله این دولت چیزی دیدی؟
ما کارگران ساختمانی جزیی از این مملکت هستیم یانه؟حق بیمه مان حدود پنجاه درصد گران شده بجاش نه کار هست نه زندگی نه عیدی نه بن نه.....
قیمت پراید 100 میلیون هست ساپیا با صرر به مردم میفروشه
برخلاف مصوبه مجلس که گفته 400هزار تومان به اضافه 10 درصد.
مصوبه دولت یعنی افزایش 18 درصد با حداقل افزایش 440 هزار تومان به نفع حقوقهای بالا و به ضرر حقوقهای پایین شد زیرا
برای نمونه کسی که حقوقش 1.5 میلیونه با روش مجلس میشه 2050000 یعنی 37درصد افزایش ولی با روش دولت میشه 1940000 یعنی 29درصد افزایش یعنی 8درصد کمتر
و کسی که حقوقش 10میلیونه با روش مجلس میشه 11400000 یعنی 14درصد و با روش دولت میشه 11800000 یعنی همون18 درصد یعنی 4 درصد بیشتر
لطفاً همه پریدهای تولیدی را صادر کنید.
پاسخ ها
علی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
منتظر دستور تو بودند
اگر دولت سخنگو برای خود منصوب کرده است که به مردم گزارش بدهد رئیس دولت لطف نماید به اعضای هیئت دولت بگوید سخنگو منصوب شده است و کسی نباید اظهار نظر نماید . ضمنآ سخنگوی دولت برای خود نیز برنامه ریزی کند و نسبت به کارهای انجام شده با مردم صداقت داشته باشد
بابا یه خورده هم انصاف داشته باشید. نرخ ارز شده 4 برابر ! نرخ کالاهای اساسی شده دو تا سه برابر! هر بار می ریم خرید می بینیم جنسا گرونتر شده . آخه این 400 تومان چه گرهی از مشکلات معیشتی مردم باز می کنه که هی می یایین جلو دوربین و جار می زنید؟....
آقای نوبخت شما مردم را چی حساب میکنی .مرد مومن چهار برابرش را از جیب مردم میگیرد .من یک کارگرم سال ۸۲ حقوقم ۱۲۰۰۰۰تومان بود همان اداره کاری.حقوق من در ماه یک ونیم سکه بود الان چی. حقوق من در ماه ربع سکه میشه .میفهمی خیلی ساده میگویم.بادوبچه ومستاجرم.
خدایا به دادما مردم ایران برس
از کدام حقوق حرف میزنی جناب نوبخت در سایه همین اتحاد نداشتن کارگران و همدل نبودن انهاست که کارفرما جرات حقوق ندادن و یا با حقوق پایین به کارگرفتن کارگران و اخراج با دلیل واهی و گذشت نکردن از تخلف کارگران و ...را دارد
باتبلیغات بسیار ومنت گذاشتن برکارمندان وبازنشستگان 400هزارتومان افزایش دادند وباتورم لجام گسیخته بیش از یک میلیون تومان برهزینه های ملت افزودند واقعا بااین وضعیت فلاکت باراقتصادی انتظارتشکر دارند ؟
بهتره با تورم موجود ،این ۴۰۰ هزارتومن رو جلوی دو تا ایینه بزاره تا خوابهای طلایی ببینه.
شما جیب ما کارمندا رو نزنید اضافه حقوق پیشکش. به اسم حقوقهای نجومی اضافه کاری و آیتمهای حقوقی ما رو کم کردن هیچکس هم جوابگو نیست. من کارمند ساده حقوق نجومی گرفتم یا مدیران؟ زورتون به اونا نمیرسه توو سر ما میزنین؟
چاپ اسکناس بدون پشتوانه
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
بله پسرم
چاپ اسکناس بدون پشتوانه و نه برای اولین بار.
هر چی هم الان مخالفت بشه مانند گران شدن بنزین اخرش بدون اطلاع منو شما این کار انجام میشه و بعد از چند سال میگویند که " عجب کار بدی کردیم" و این است روند کنترل اقصاد ما
در فروردین ماه تنها حقوق سال ۹۷ به اضافهٔ ۴۰۰ هزار تومان پرداخت شده ؟ نه اضافات ده درصدی ،ونه محاسبه همسان سازی برای بازنشستگان ؟ همین امروز ۳۰ فروردین ، از حقوق ۲/۴ میلیونی ۱/۴ را به جای بدهی دادم ،و ۲۰۰ تومان هم قسط بدهی و ۱۷۵ هزار تومان شارژ و قبض تلفن ، الباقی برای یک ماه اردیبهشت ۶۲۵ هزار تومان ،و باز خرید نسیهٔ یعنی هر ماه ،یک ماه حقوق کم می آوریم ؟
اصلا 400تومن را به ما ندادند که درصد هم ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر