بازدید 17045
۷

ساقه طلایی محبوب برای سومین بار گران شد

با در نظر گرفتن قیمت ساقه طلایی 200 گرمی با شهد خرما که تا پیش از 15 آبان 97، قیمت مصوب آن 1500 تومان بوده و در اواخر آذرماه به 2500 تومان رسیده، نشان می داد حدود 65 درصد روی قیمت آن رفته که رقم قابل توجه و تاملی محسوب می شد. حالا نیز این رقم به 3 هزار تومان رسیده است.
کد خبر: ۸۹۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶ 16 April 2019
به گزارش صبحانه، افراد میانسال به خاطر دارند در دهه های گذشته بیسکوییتی به اسم «دیجستیو» در ایران تولید می‌شد که بعدها، معروف به «دایجستیو» شد و به خاطر استفاده از برخی مواد ویژگی‌های ضداسیدی داشت. از قدیمی‌ترین دایجستیو های موجود در کشورمان، ساقه طلایی تولید شده در کمپانی مشهور مینو است؛ بیسکوییتی که سال‌هاست تغییر خاصی را تجربه نکرده؛ نه طعم نه بسته‌بندی و نه اندازه‌ اما فروش و اقبال زیادی به آن وجود دارد.
 
اما طی سالهای اخیر و با گسترش شبکه های اجتماعی، موجی از طنزهای اسخته شده در خصوص بیسکوییت ساقه طلایی قابل مشاهده است بویژه آنکه چندی پیش خبر کم شدن یک عدد از بیسکویت‌های ساقه‌ طلایی در فضای مجازی جنجال برانگیز شده بود که شرکت مینو با ارسال توضیحات و مستنداتی، این مسئله را رد کرد.
ساقه طلایی محبوب برای سومین بار گران شد
 
اما ماجرا از آنجا دوباره جنجالی شد که  به تازگی مدیر عامل گروه صنعتی مینو اعلام کرده با کسانی که علیه «ساقه طلایی» سیاه‌نمایی می‌کنند برخورد خواهد کرد و همین تذکر، باعث ایجاد موج جدیدی از جملات و مطالب طنزآلود شده است.
 
با توجه به این ماجراها، صبحانه در آذرماه سال قبل نسبت به بررسی آخرین اتفاقاتی که برای این بیسکویت دوست داشتنی و مشهور رخ داده، اقدام کرد که مهمترین سند در این زمینه، افزایش 2 باره قیمت آن ظرف چند هفته بود. بر این اساس، نامه 15 آبان شرکت سهامی مینو نشان می داد بیسکویت ساقه طلایی پذیرایی 700 گرمی، از قیمت 7 هزار تومان به 8 هزار و 500 تومان افزایش قیمت پیدا کرده و سایر نمونه های ساقه طلایی نیز با گرانی مواجه شده اند.
ساقه طلایی محبوب برای سومین بار گران شد
 
اما همین شرکت در 19 آذرماه سال گذشته با ارسال نامه جدیدی اعلام کرده که بیسکویت مذکور با اخذ مجوز از انجمن شیرینی و رایزنی با اداره کل صنایع زنجان، گران شده  و از قیمت 8 هزار و 500 تومان به 10 هزار تومان رسیده است.
 
همچنین ساقه طلایی با شهد خرما نیز در بسته بدی 200 گرمی، از 2 هزار تومان به 2 هزار و 500 تومان تغییر قیمت یافته بود در حالی که در آبان ماه، قیمت آن از 1 هزار و 500 تومان به 2 هزار تومان رسیده اما مجددا 4 هفته بعد، گرانی جدیدی را تجربه کرده است.
 
چنین تورمی با در نظر گرفتن قیمت ساقه طلایی 200 گرمی با شهد خرما که تا پیش از 15 آبان، قیمت مصوب آن 1500 تومان بوده و در اواخر آذرماه به 2500 تومان رسیده، نشان می داد حدود 65 درصد روی قیمت آن رفته که رقم قابل توجه و تاملی محسوب می شد.

اما در ادامه این روند افزایش قیمت بیسکویت مشهور و دوست داشتنی کشورمان، شرکت مینو در ابلاغیه جدید خود در تاریخ 20 فروردین ماه 98 خبر داده که با توجه به افزایش نرخ مواد اولیه، بسته بندی و تاثیر آن بر بهای تمام شده محصولات این شرکت، قیمت برخی محصولات افزایش یافته که با تایید انجمن شیرینی و شکلات، اعمال شده است.

ساقه طلایی محبوب برای سومین بار گران شد

طبق لیست مذکور، ساقه طلایی لیوانی از 2 هزار تومان به 2500 تومان، کرمدار ساقه طلایی با طعم موز یا پرتقال از 2500 تومان به 3 هزار تومان و مشهورترین ساقه طلایی یعنی لیوانی با شهد خرما از 2500 تومان به 3 هزار تومان افزایش یافته که حدود 20 درصد گران شدن را به دنبال دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
اونوقت ما منتظریم آیا دولت حقوق امسالمون دلش میاد 10 درصد ببره بالا یا نه. اونم وقتی که افزایش حقوق ماه اول از حقوق کم میکنه.
باید به دولت مسوولین هزاران هزاربارافرین و تبریک گفت به خاطر این همه بی قانونی وبی عدالتی های موجود علی برکت الله.
بنده از سال1353 مشتری این بیسکویت بودم و تمامی ارباب رجوع های بنده و دوستانم من را با ساقه طلایی های داخل فایل اتقم و پذیرایی آن ها با این بسیکویت دلچسب می شناسند و همیشه کارتنی خریداری و از دوستان و ارباب رجوع هایم پذیرایی میکنم.البته با پول شخصی،ولی انصافا گران شده
همه چی گرون شده چسبیدی به بیسکویت
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
گرون شدنش به کنار.
کوچکترش کردن
چی گرون نشد. 60 درصد گران شدن خیلی منصفانه است. باید سراغ شرکت مزمز بریم که قیمت بعضی اقلامش را سه برابر کرده.
بیسکوییت ساقه طلایی هم کوچک تر شده و هم گرون تر
یه دونه 1500تومنی رو بذارید کنار جدیدترین قیمت یعنی 3000 تومنی خودتون متوجه میشین.(لاغر تر شده)
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها