بازدید 5590
۱

غذایی محبوب برای جذب رای در هند

کد خبر: ۸۹۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳ 16 April 2019
سال‌های زیادی است که بریانی به عنوان یکی از غذا‌های اصلی کشور هند در زمان انتخابات سراسری مطرح می‌شود، زیرا با توجه به سرو آسان این غذا، اکثر افراد فعال در کمپین‌های انتخاباتی از این غذا برای کسب رأی بیشتر در صندوق‌های رأی استفاده می‌کنند.
 
به گزارش «تابناک» در آوریل سال ۱۹۲۶، دادگاه کوچکی در شهر بمبئی مجبور به رسیدگی به پرونده انتخابات اخیر شهرداری در این شهر شد. روزنامه تایمز هند در همان زمان نوشت، «اس. آر جیکار» یکی از کاندید‌های این انتخابات متهم به سوءاستفاده از ارائه غذا به رأی دهندگان برای کسب بیشتر رأی شد.

با فراخوان «جیکار»، کاندیدای پیروز شده در انتخابات شهرداری، وی در سخنانی گفت، غذای پخته و ارائه شده تنها برای افراد فعال در کمپین انتخاباتی بوده و به رأی دهندگان غذایی داده نشده است. دادگاه نیز با بررسی حجم غذای پخته شده به صحت سخنان کاندیدا پی برد.

باگذشت سالیان سال از این اتفاق، اگرچه در صحنه‌های انتخاباتی هند یکپارچگی کاندیدا‌ها کاهش یافته است، اما همچنان غذا نقش اساسی در انتخابات ایفا می‌کند.

به گزارش روزنامه اکونومیک تایمز، از آنجا که کمیسیون انتخابات توسط ارتش اداری هدایت می‌شود، انتخابات سراسری هند همیشه با یک کمپین نظامی مقایسه می‌شود. همان‌طور که ناپلئون در مورد تدارکات نظامی می‌گوید، ارتش بر روی شکم‌ها رژه می‌روند.
در کشور هند غذای بریانی نقش اساسی در هدایت و جذب بیشتر رأی در صندوق‌های رأی گیری دارد و در امسال نیز مانند سال‌های گذشته می‌توان حضور این غذا در صندوق‌های رأی را بسیار مشاهده کرد.

البته در برخی از مناطق هند غذا‌های دیگر توانسته‌اند جایگزین بریانی در زمان انتخابات شوند. برای مثال، در سال گذشته ارائه تخم مرغ و برنج به افراد فعال در کمپین‌های انتخاباتی شهر «کلکته» منجر شد که این شهر با کمبود شدید تخم مرغ مواجه شود.

اما در انتخابات سال جاری، طبق دستور کمیسیون انتخابات تمام هزینه‌های مصرف شده کمپین‌های انتخاباتی از جمله غذا‌های مصرف شده محاسبه می‌شود و در صورت هزینه‌های بیش از اندازه حزب مورد نظر با کیفر قضایی پیگرد خواهد شد.

کمیسیون انتخابات هند هدف از این دستورالعمل را عدم سوءاستفاده از رأی دهندگان در صندوق‌های رأی گیری معرفی کرده است.

اما با اجرایی شدن تمام این دستورات، غذای بریانی همچنان یکی از پرمصرف‌ترین غذا‌های انتخاباتی هند است. در سال ۲۰۰۹، روزنامه تایمز هند در مورد خواسته‌های افراد فعال در کمپین‌های انتخاباتی نوشت، در گذشته فعالان کمپین‌های انتخاباتی با فلافل و چای راضی بودند، اما در حال حاضر خواستار غذای بریانی و آب معدنی به ارزش ۵۰۰ روپیه هند هستند.

به گزارش ایرنا، انتخابات مجلس عوام یا همان «لوک سبها» هند که از پنجشنبه گذشته برگزار شده است، بزرگ‌ترین رأی گیری در کل جهان است. در این دوره از انتخابات لوک سب‌ها که از سال ۲۰۱۸ شروع شده بیش از ۹۰۰ میلیون هندی در طول شش هفته به پای صندوق‌های رأی می‌روند تا دولت جدید این کشور را انتخاب کنند.

انتخابات به طور رسمی از ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) شروع شده و تا ۱۹ می (۲۹ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت. هر چند که به دلیل سنگینی فرآیند انتخابات و همچنین برخی مسائل امنیتی و سیاسی انتخابات برخی مناطق در سال ۲۰۱۸ انجام شده و همچنین از ۷ ام آوریل سال جاری نیز فرآیند برگزاری انتخابات در برخی مناطق آغاز شد.

از دیگر نکات قابل توجه این انتخابات آغاز فرآیند شمارش آراء مردمی پیش از پایان انتخابات است به‌طوری که آراء ایالاتی که انتخابات در آن در پیش از تاریخ ۱۶ می‌به پایان رسیده، آغاز می‌شود.

لوک سب‌ها دارای ۵۴۳ عضو است و هر یک از حزب‌ها یا احزاب ائتلافی برای این که بتوانند یک دولت دارای اکثریت را تشکیل دهند نیاز به کسب حداقل ۲۷۲ کرسی نمایندگی دارند. بیش از ۹۰۰ میلیون رأی دهنده واجد شرایط رأی دادن در ۹۳۰ هزار حوزه اخذ رأی هستند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد انتخابات جاری هند آن است که تعداد جوانانی که اولین تجربه انتخاباتی خود را در این انتخابات سپری می‌کنند تقریباً به‌اندازه کل جمعیت کشور آلمان، یعنی بیش از ۸۰ میلیون نفر هستند. مشارکت کاندیدا‌ها و احزاب نیز درخور توجه است، چنانکه بر اساس آمار‌ها حدود هشت هزار نفر برای به دست آوردن نزدیک به ۵۴۰ کرسی مجلس نمایندگان (لوک سبها) با یکدیگر رقابت خواهند داشت. این افراد نماینده بیش از دو هزار حزب سیاسی هستند که در سطح ملی و ایالتی در این کشور فعالیت دارند.

انتخابات پارلمانی هند از حیث هزینه‌های برگزاری نیز رکورددار است. در حالی که بر اساس برآورد‌ها آخرین انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا در سال ۲۰۱۶، ۶.۵ میلیارد دلار هزینه دربر داشته است، پیش‌بینی می‌شود این رقم برای انتخابات اخیر در هند چیزی در حدود هفت تا ۱۰ میلیارد دلار باشد. این مبلغ فقط مخارج برگزاری انتخابات را نشان می‌دهد و هزینه‌های جانبی دیگر همچون تبلیغات ارقام بسیار بالاتری را دربر می‌گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
یاد چلوکباب های مفت افتادم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار