بازدید 2706
۲
قاضی‌پور با انتقاد از افزایش قیمت خودرو:

مسئولان با اخذ تدابیر ویژه قیمت خودرو را کاهش دهند

کد خبر: ۸۹۲۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶ 16 April 2019

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:اقتصاددانان دولتی به دنبال اقتصاد باز هستند و ادعا می‌کنند باید از طریق عرضه و تقاضا قیمت‌ها تعیین شود اما در حال حاضر که واردات خودرو ممنوع شده نمی‌توان سیاست اقتصاد آزاد را در بازارهای انحصاری، به کار گرفت.

مسئولان با اخذ تدابیر ویژه قیمت خودرو را کاهش دهند

نادر قاضی‌پور  عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با انتقاد از افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر، گفت: نقدینگی موجود در کشور، بازار ارز، سکه، خودرو و... را تحت تاثیر قرار داده و مشکلات بسیاری ایجاد کرده است مردم برای حفظ ارزش پول خود به بازار خودرو هجوم بردند در نتیجه حجم تقاضا در این حوزه بیشتر شد در پی افزایش تقاضا، قیمت‌ خودرو نیز افزایش چشم‌گیری پیدا کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بهترین راهکار برای مدیریت نقدینگی و ساماندهی بازار خودرو را فراهم کردن زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری پول‌های شناور در بورس، اشتغال و تولید دانست و افزود: در حال حاضر خرید خودرو سودآور است به همین دلیل مردم سرمایه‌های خود را در این بازار سرمایه گذاری می‌کنند برای حل این مشکل باید خرید سهام خودروسازی جایگزین خرید خودرو شود.

شریک شدن مردم در سهام خودروساز‌ی‌ها؛ رونق تولید و کاهش قیمت خودرو

وی اظهار کرد: اگر مردم در سهام خودروسازی‌ها شریک شوند بنیه مالی و سرمایه در گردش خودروسازی افزایش پیدا می‌کند در نتیجه رونق تولید محقق شده و قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: در صورتی که سالانه ۵ میلیون خودرو در کشور تولید شود نه تنها بازار ایران اشباع شده و قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند بلکه صادرات به سایر کشورها نیز انجام می گیرد.

مسئولان با اخذ تدابیر ویژه قیمت خودرو را کاهش دهند

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مسئولان دولتی باید قیمت خودرو را کنترل کرده و از افزایش آن جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: اقتصاددانان دولتی به دنبال اقتصاد باز هستند و ادعا می‌کنند قیمت‌ خودرو باید از طریق عرضه و تقاضا در بازار تعیین شود در حال حاضر واردات خودرو محدود و ممنوع شده است بنابراین نمی‌توان سیاست اقتصاد آزاد را در بازارهای انحصاری، به کار برد.

حاکمیت دولت در خودروسازی خاتمه پیدا کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انحصار رقابت را از بین می‌برد، ادامه داد: برای ساماندهی وضعیت موجود، باید حاکمیت دولت در خودروسازی خاتمه پیدا کند.

قاضی پور درباره فرمول وزارت صمت -۵ درصد زیر قیمت بازار- تصریح کرد: اگر چه خودروسازان به دنبال کسب سود هستند اما باید شرایطی فراهم شود که قشر آسیب پذیر نیز بتواند خودرو خریداری کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با بیان این‌که اعتقادی به‌ به‌کارگیری فرمول حاشیه بازار ندارد، گفت: اگرچه تولید خودروی باکیفیت و ارزان قیمت برای کشاورزان، کارگران و... یکی از الزامات است اما دولت در این زمینه اقدامی انجام نداده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
آخه 2 خودروساز اول کشور دولتی هستند، چطور مردم بیان سرمایه گذاری کنن...!؟
اگر هم دولت بازارش رو آزاد کنه، بازم افرادی از دولت میان و کل سهام رو میخرن و میشه مثل قبل
آخه وقتی همه اقلام (گوجه، پیاز، مسکن، نوشابه، خمیردندان، گوش پاکن.....) میرن بالا، چطور خودرو بالا نره و بیاد پایین؟ اصلا با اقتصاد در تضاد است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار