بازدید 11484

طبقه متوسط در حال محو شدن است

کد خبر: ۸۹۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ 16 April 2019

افزایش نابرابری در سطح جهان بدان معناست که جوان‌ترها از شانس برابر رقابت با فرزندان ثروتمندان به مانند والدین‌شان برخوردار نیستند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی، طبقه متوسط در حال محو شدن است و این روند باعث می‌شود بسیاری از افراد فرصت چندانی برای کسب درآمد بالا و بروز توانایی‌های خود نداشته باشند.

این سازمان با بررسی تحولات اجتماعی و اقتصادی در ۴۰ کشور منتخب که شامل ۳۶ عضو این سازمان و کشورهای چین، آفریقای جنوبی، هند و روسیه بوده‌اند نتیجه گرفته که طبقه متوسط این کشورها طی ۳۰ سال اخیر کاهش محسوسی داشته است.

طبق اعلام این سازمان، ۶۰ درصد جوانان ساکن در این کشورها متعلق به طبقه متوسط درآمدی هستند. در حالی که در سال ۱۹۷۱ حدود ۶۱ درصد جمعیت آمریکا را طبقه متوسط تشکیل می‌داد این رقم در سال ۲۰۱۶ به ۵۲ درصد رسیده است و نکته نگران‌کننده این است که بیشتر این جمعیت به طبقه پایین درآمدی پیوسته‌اند؛ نه اینکه ثروتمند شده باشند.

در آمریکا طبقه متوسط درآمدی به افرادی اطلاق می‌شود که حداقل ۶۰ هزار و ۳۳۶ دلار در سال درآمد دارند. روند کاهشی طبقه متوسط به یک روند جهانی تبدیل شده است.

مؤسسه "پارتینگتون" در گزارشی با اشاره به این مساله می‌نویسد: محو طبقه متوسط باعث می‌شود جوانان این طبقه شانس چندانی برای بروز استعدادهای خود و کسب ثروت بیشتر را نداشته باشند. در مقایسه با ۴۰ سال پیش متوسط اجاره مسکن در آمریکا ۳۹ درصد بیشتر شده است، در حالی که قدرت خرید اکنون در مقایسه با ۴۰ سال پیش ۲۰ درصد کمتر شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۳
طبقه متوسط در کشور ما هم مدتها است که حل شده: مردم یا فقیره بدبختن یا پولدار خفن!
ای گفتی دوسال اقوام درشهردیگری است نمیتوانم بروم انها را ببنیم
محقق شدن شعارهای انتخاباتی تدبیر و امید
در ایرانهمه دادن نابود میشن جوانان که سهله
در حال ؟ خیلی وقته محو شده !!!
افرادبادرآمد سالیانه نزدیک یک میلیارد تومان جزو طبقه متوسط در امریکا محسوب میشن.دلم کباب شد واسه ... .
بدشانسي توي ايران هزار تا عامل ديگه(رانت و فساد و ...) هم به اين ها اضافه ميشه تا ما بدبختر بشيم ، خدايي ولمون ميكردن حداقل سرعت بدبخت شدنمون كمتر ميشد
کشوری با این همه ثروت چرا باید اینطور بشه . به نظر شما چه کسی باید جوابگو باشه ؟
خدایا به داد ما برس غیر از تو دادرسی نداریم.
طبقه متوسط اونها 60 هزار دلار در سال معادل 800 میلیون تومان در سال
ما که طبقه زیر خط فقریم پس
این دروغها برای توجیه اتفاقیست که داره تو ایران میفته
چشم اعتداليون با تدبير و اميدوار به آينده خيلي روشن
الان در ایران دو طبقه بیشتر وجود ندارد اول طبقه مدیران و مسئولین و بهمراه خانم بچه ها و آشنایان و .... که مسئولیت نظارت و عشق و حال را در جامعه دارند
طبقه دوم مردم ایران که 95% جمعیت را شامل میشوند و کلا در امور کمک به سیل زدگان و زلزله زدگان و جشن شادی مدارس و کلا در همه جای مملکت در حال کار کردن و جانفشانی و ایثار هستند و هر بلائی هم سرشون بیارید عیبی نداره و فقط کارشون اینه که هر بلائی سرشون طبقه اولی ها بیارن فقط استقامت و مقاومت بکنن تا دشمن یکهو شاد نشه و طبقه اولی ها خدائی نکرده تنشون بلرزه!!!
با پیشرفت تکنونوژی روباتیک و هوش مصنوعی ، روز به روز نیاز به کارگر کم میشه .. نیاز طبقه مرفه به طبقه متوسط و فقیر کمتر میشه و سعی میکنن طبقه متوسط را فقیر کنن و طبقه فقیر را نابود تا دنیا خلوت تر بشه و منابع محیط زیستی کمتر مصرف بشه
طبقه فقیر نباید تولید مثل کنن چون فقر با تولید مثل تکثیر میشه و عمیق تر .. دنیا هم برای این همه آدم ظرفیت نداره .. برای نمونه اگه در کشور خودمون در دهه 60 جمعیت کنترل شده بود الان اینقدر مشکل نداشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
با نظر شما موافقم . وقتی مسئولین هر حکومتی نابخردانه از مردم میخواهند تا چندین فرزند بدنیا بیاورند در حالیکه هیچ امکاناتی در اختیار گذاشته نمیشود ، زندگی ملت را به مخاطره میاندازند....
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
دقیقا همینه. تنها دلیلی ک مارو نمیکشن اینکه ک براشون حمالی کنیم.ک بزودی دیگه برا همون هم مارو نمیخوان پس باید بمیریم
طبقه متوسط با تعریف ارائه شده در مقاله طبقه ای با متوسط درآمد ماهانه 5000 دلار یا حدود 70 ملیون تومان است.
هر چند مخارج آنها از ما کمتر هم است.
از گوشت بگیرید تا اتومبیل که در این مملکت گرانتر از آنهاست.
حالا متوجه تفاوت در تعریف باشید.
ما همه جزو طبقه محروم هستیم.
یکی هرچه میدید عیب بود دیگری گفتش از حسنات خود گو.گفت بیا پارم کن.
نه بابا اینجا تو مقاله ذکر شده در جهان...ما که جزو جهان نیستیم....اینجا طبقه متوسط خوبه... مگه نمیبینین جوانهای با ژن خوب بدونه هیچ کمکی با تلاش خود به کجا ها میرسن!!!
دستاوردی عظیم وباشکوه از مردان متدین و انقلابی حامی ملت بویژه مستضعفان.... از خط زیر فقر هم گذشته به تکبت نایل شدیم
ذره ای برای مسئولین اهمیت نداره، تنها چیزی که برای مسئولین مهمه حمایت از مردم فلسطین و لبنان و سوریه و ... است
داستان پریدن بز و بره از روی جوی اب وخندیدن بز یاداوری میشود
مراحل فروپاشی هر اقتصاد و هر نظامی با از بین رفتن قشر متوسط آن جامعه شکل میگیرد. چرا که قشر فقیر اوضاعشان مشخص است و قشر ثروتمند هم که در حداقل قرار دارند و تنها قشر متوسط جامعه میباشند که با داشتن قدرت نسبی خرید میتوانند در چرخه ی مصرف و تولید بیشتر نقش بسزائی داشته باشند. قشر متوسط است که میتواند برای خرید به بازار برود و اقتصاد را متاثر نماید. البته اگر برخی بفهمند و گوش شنوا داشته باشند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر