بازدید 3362
اقتصاد در گذر زمان

از امضای موافقتنامه بازرگانی بین ایران و لهستان تا غیرقابل کشت شدن زمین‌های کشاورزی تا ۶۰ سال

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هفتمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۸۹۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 16 April 2019

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هفتمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

27 فروردین ۱335، بین دولت ‌های ایران و لهستان موافقت ‌نامه بازرگانی امضا شد. همچنین در این روز، سرانجام کنسرسیوم نفت موافقت کرد که میزان استخراج نفت ایران را دو و نیم میلیون تن افزایش دهد.

27 فروردین 1336، موافقتنامه بازرگانی ایران و شوروی برای مدت سه سال تمدید شد. در این مدت قرار شد هجده میلیارد ریال کالا مبادله شود.

27 فروردین 1337، کارخانه داروسازی تولید دارو آغاز به کار کرد.

27 فروردین 1338، کارخانه سیمان لوشان با ظرفیت سالانه صدهزار تن آغاز به کار کرد.

27 فروردین 1339، موافقتنامه بازرگانی ایران و آمریکا امضا و مبادله شد.

27 فروردین 1345، شرکت ملی گاز ایران به منظور تمرکز بر امور مربوط به گاز و استفاده از آن تشکیل شد.

27 فروردین 1346، قرار شد شوروی در اکتشاف نفت ایران مشارکت کند.

27 فروردین 1353، دولت به مجلس لایحه ‌ای ارائه داد که هرگاه والدین طفل از تحصیل فرزندان جلوگیری کنند به حبس محکوم شوند. همچنین در این روز، بنا به اعلام بانک مرکزی هزینه زندگی در سال ۱۳۵۲، 20.11 درصد افزایش پیدا کرده بود.

27 فروردین 1390، سالن ساپکو ایران خودرو میزبان مسوولان صنعتی کشور، برخی از نمایندگان مجلس، کارکنان ایران خودرو و خبرنگاران رسانه‌ های مختلف بود، تا رونمایی از سمندی دیگر در آن جشن گرفته شود، سمندی که «دنا» نام دارد و چهارمین محصول ملی صنعت خودروسازی ایران به شمار می‌ رفت.

27 فروردین 1391،  محمدرضا فرزین، دبیر ستاد هدفمندسازی یارانه ‌ها، ضمن رد هرگونه برداشت از حساب ذخیره ارزی و نیز سایر منابع درآمدی به منظور پرداخت یارانه نقدی اعلام کرد که چنانچه دولت اقدام به چنین کاری کند، به‌ طور حتم نسبت به آن اطلاع ‌رسانی خواهد کرد.

27 فروردین 1393،  بانک جهانی با بررسی آمار سال ۲۰۱۱ نرخ واقعی بهره وام بانکی در ایران را منفی 7.11 درصد اعلام و ایران را به همراه بلاروس و کویت مناسب ‌ترین کشورهای جهان برای دریافت وام بانکی معرفی کرد.

27 فروردین 1396، نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان ‌ها خبر داد که طبق تحقیقات زمین‌ های سیل زده شمال غرب کشور تا ۶۰ سال آینده قابل زراعت نخواهند بود. بهنام مفضفی با اشاره به خسارات وارده به زمین ‌های زراعی منطقه گفت: منطقه مورد نظر از زمین حاصلخیزی برخوردار بوده است، اما متاسفانه با وجود گل و لایی که همراه با سیل این مناطق را پوشانده است، تحقیقات ما نشان می‌دهد که این زمین‌ها تا ۶۰ سال آینده قابل زراعت نخواهد بود. 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر