بازدید 4482

طرح مسکن امید باید به صورت محله‌ای اجرا شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح مسکن امید نباید به سرنوشت طرح ساختمان سازی منطقه نواب تبدیل شود، زیرا در اجرای آن طرح، تنها به جداره سازی و ساخت مسکن در قسمت بیرونی توجه شد.
کد خبر: ۸۹۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ 15 April 2019

سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بهره برداری از فاز نخست از طرح مسکن امید در پایتخت، گفت: این طرح توسط وزارت راه و شهرسازی در منطقه 18 تهران با مشارکت بخش دولتی و بخش خصوصی در راستای اجرای طرح بازآفرینی شهری اجرایی شد و اخیرا توسط رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت.

تلاش وزارت راه برای تولید مسکن و اصلاح بافت فرسوده در کشور

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رویکرد دولت دوازدهم در قیاس با دیگر دولت ها در بحث تولید مسکن کاملا متفاوت است و وزارت راه و شهرسازی در شرایط کنونی به دنبال تولید مسکن و اصلاح بافت فرسوده در کشور است.

نوسازی بافت فرسوده اولویت اصلی کشور؛ آسیب پذیری بالای این مناطق در برابر بلایای طبیعی

در شرایط کنونی اولویت اصلی نوسازی بافت فرسوده است، زیرا با توجه آسیب پذیری بالای این ساختمان در برابر بلایای طبیعی، نوسازی این مناطق حائز اهمیت خواهد بود و خوشبختانه دولت نیز به اهمیت این مسئله پی برده است

بهادری افزود: در شرایط کنونی اولویت اصلی نوسازی بافت فرسوده است، زیرا با توجه آسیب پذیری بالای این ساختمان در برابر بلایای طبیعی، نوسازی این مناطق حائز اهمیت خواهد بود و خوشبختانه دولت نیز به اهمیت این مسئله پی برده است.

مناطق فرسوده از نظر جمعیتی خالی شده اند

وی ادامه داد: با توجه به شرایط مناطق فرسوده شهرها، عملا شاهد هستیم که این مناطق از مرکز از نظر جمعیتی خالی و پوک شده و مردم به سمت حاشیه شهرها کشیده شده اند.

اجرای طرح بازآفرینی شهری باید با مشارکت بخش خصوصی صورت گیرد

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: قطعا اجرای طرح بازآفرینی شهری و اصلاح بافت فرسوده باید با مشارکت بخش خصوصی صورت گیرد تا اجرای این طرح ها سرعت چشمگیری گیرد، زیرا اجرای طرح هایی مانند طرح مسکن امید و تولید انبوه مسکن می تواند در تعدیل شدن قیمت بازار مسکن اثر مثبتی داشته باشد.

طرح مسکن امید نباید به سرنوشت پروژه ساختمان‌سازی نواب دچار شود

بهادری ادامه داد: البته این موضوع حائز اهمیت است که طرح مسکن امید نباید به سرنوشت طرح ساختمان سازی منطقه نواب تبدیل شود، زیرا در اجرای آن طرح، تنها به جداره سازی و ساخت مسکن در قسمت بیرونی توجه شد و در عمق و مرکز این منطقه اقدام قابل قبولی صورت نگرفت.

طرح مسکن امید باید به صورت محله ای اجرایی شود

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به نظر من طرح مسکن امید باید به صورت محله ای اجرایی شود و دولت و وزارت راه و شهرسازی از رویکرد جداره سازی باید اجتناب کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی