بازدید 3243

افزایش انتقادات از گزینه منتخب ترامپ برای بانک مرکزی ایالات متحده

روز جمعه استوین مور گزینه احتمالی هیئت مدیره بانک مرکزی آمریکا که توسط رئیس جمهور این کشور دونالد ترامپ پیشنهاد شده است، با انتقادات جدیدی از سوی الیزابت وارن، سناتور دموکرات مبنی بر عدم توانایی در جایگاه مذکور مواجه شد.
کد خبر: ۸۹۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹ 14 April 2019

تابناک اقتصادیروز جمعه استوین مور گزینه احتمالی هیئت مدیره بانک مرکزی آمریکا که توسط رئیس جمهور این کشور دونالد ترامپ پیشنهاد شده است، با انتقادات جدیدی از سوی الیزابت وارن، سناتور دموکرات مبنی بر عدم توانایی در جایگاه مذکور مواجه شد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، اقتصاددان ها و سایر منتقدین نگرانی های خود درباره نامزدی مور که یک مفسر اقتصادی راست گرا و یکی دیگر از گزینه های وفادار به ترامپ است را در هیئت مدیره بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) اعلام کرده اند، چرا که بانک مرکزی ایالات متحده به صورت سنتی یک ارگان غیرحزبی است.

افزایش انتقادات از گزینه منتخب ترامپ برای بانک مرکزی ایالات متحده

استوین مور

 

وارن که دموکرات بوده و در سال 2020 قصد رقابت با دونالد ترامپ بر سر منصب ریاست جمهوری را دارد اعلام کرد: مور سابقه ای طولانی در بیان ادعاهای شدیداً نادرست در زمینه سیاست های اقتصادی دارد که به نظر اهداف سیاسی را دنبال میکنند.

وی در نامه ای خطاب به مور نوشت: مردم آمریکا باید این اطمینان خاطر را داشته باشند که سیاستگذاران، یک تسلط اجمالی بر مفاهیم اقتصادی و ریاضی داشته و به حقایق وفادار هستند.

وارن در ادامه مثال هایی از مواقعی که تفسیرهای اقتصادی مور با سایر تحقیقات و حتی تفاسیر سابق خود مور دارای تناقض بوده است را بیان کرد.

افزایش انتقادات از گزینه منتخب ترامپ برای بانک مرکزی ایالات متحده

الیزابت وارن

او در ادامه یک سوال چندگزینه ای برای مور مطرح کرد و پرسید آیا وی هنوز به عقاید گذشته خود پایبند است؟ از جمله زمانی که مور درباره خودش گفت : «من در سیاست های پولی متخصص نیستم».

مور درباره نامه فوق اظهار نظر نکرده است.

مور و هرمن مایکل که دیگر کاندیدای معرفی شده توسط ترامپ است و سابقاً مسئول اجرایی یک رستوران زنجیره ای بوده است، با یکدیگر بر سر 2 صندلی خالی در هیئت مدیره بانک مرکزی آمریکا رقابت میکنند، موقعیتی که به آنها این اجازه را می دهد تا سال ها به سیاست های تعیین نرخ بهره و مقررات بانکی آری بگویند. 

تحلیلگران معتقدند که مور بعضاً شبیه به یک مدافع پول سخت به نظر می آید. در سال 2015 وی اظهار داشت: سیاست های دوران بحران بانک مرکزی (فدرال رزرو) باعث کاهش ارزش دلارمان شده است، ما باید از شر فدرال رزرو خلاص شویم و به سمت استاندارد طلا حرکت کنیم.

دلار در سال 2015 در میان یک رشد 6 ساله نسبت به بسیاری از ارزها قرار داشت. مور حالا میگوید که قصد دارد نرخ بهره را کاهش دهد، که به طور کلی باعث کاهش ارزش پول خواهد شد.

وی همچنین بعدها اعلام کرد که نظر خود را درباره استاندارد طلا تغییر داده و از ارتباط دادن سیاست فدرال رزرو به شاخص کالا دفاع کرد، وی در این باره گفت که رئیس سابق بانک مرکزی، پاول ولکر از این روش برای مهار تورم استفاده کرده است. در حالی که ولکر از هرگز از چنین روشی استفاده نکرد.

وارن همچنین نامه ای دیگر به کین، کاندیدای سابق ریاست جمهوری برای حزب جمهوری خواه فرستاده و طی این نامه او را نیز برای این مقام نامناسب توصیف کرده است.

البته کاندیداتوری احتمالی کین با مشکلات بسیاری مواجه است، چرا که بسیاری از سناتورهای جمهوری خواه که او برای انتخاب شدن به رأی مثبتشان نیاز خواهد داشت همین حالا هم اعلام کرده اند که با وی مخالفند.

نام هیچ کدام از این کاندیداها به طور رسمی به مجلس سنا ارسال نشده است، اما ترامپ اعلام کرده که اسم این دو نفر را ارسال خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار