بازدید 3478
۱

پرسپولیس و تراکتور؛ جدال برسر پادشاهی بازهای خانگی!

کد خبر: ۸۹۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ 14 April 2019

پنج هفته تا پایان لیگ هجدهم باقی مانده و شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تیم پرسپولیس با ۵ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول رده بندی، صدرنشین لیگ برتر هستند.

به گزارش تابناک ورزشی، یکی از دلایل صدرنشینی پرسپولیسی‌ها در لیگ هجدهم، عملکرد درخشان آن‌ها در بازی‌ها خانگی است. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در ۱۳ بازی خانگی این فصل خود در لیگ برتر موفق شده‌اند ۱۱ برد بدست آورند. دو تیم نفت مسجد سلیمان و تراکتورسازی تبریز تنها تیم‌هایی هستند که پرسپولیس را در بازی‌های خانگی این فصل در ورزشگاه آزادی متوقف کرده‌اند تا سرخپوشان پایتخت با کسب ۳۵ امتیاز بهترین تیم بازی‌های خانگی باشند. بعد از پرسپولیس، تراکتورسازی تبریز با کسب ۳۱ امتیاز، دومین تیم برتر بازی‌های خانگی است. تبریزی‌ها البته یک بازی کمتر از پرسپولیس در خانه داشته‌اند و تا پایان فصل ۳ بازی دیگر در تبریز برگزار می‌کنند.

لیگ هجدهم در حالی با حضور ۱۶ تیم برگزار می‌شود که در هفده دوره‌ی گذشته‌ی این رقابت‌ها سابقه داشته که تیم‌های حاضر در لیگ برتر بیشتر یا کمتر از این فصل باشند. به همین دلیل برای بررسی بهترین تیم بازی‌های خانگی میانگین امتیازی تیم‌ها در بازی‌های خانگی را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر پرسپولیس برانکو در لیگ شانزدهم با کسب ۳۹ امتیاز بهترین عملکرد را در بازی‌های خانگی در یک فصل داشته و عملکرد درخشان آن‌ها در خانه موجب اولین قهرمانی برانکو در فوتبال باشگاهی ایران شد. بعد از پرسپولیس لیگ شانزدهم، سپاهان در لیگ هشتم و مس کرمان در لیگ نهم که هر دو دوره با حضور ۱۸ تیم رقابت‌های لیگ برتر برگزار شد، قرار دارند که در هر دو دوره سپاهان و مس موفق شدند ۴۳ امتیاز کسب کنند.

دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی علاوه بر رقابت نزدیکی که برای قهرمانی در لیگ برتر دارند، این شانس را هم دارند که تا پایان لیگ هجدهم جای پرسپولیس لیگ شانزدهم را بگیرند و بهترین تیم میزبان در یک دوره از رقابت‌های لیگ برتر شوند. تبریزی‌ها اگر می‌خواهند جای پرسپولیس لیگ شانزدهم را در بازی‌های خانگی بگیرند، باید سه بازی خانگی باقی مانده‌ خود را با پیروزی پشت سر بگذارند و پرسپولیسی‌ها هم در دو بازی خانگی باقی مانده خود امتیاز از دست دهند. پرسپولیسی‌ها هم اگر دو بازی خانگی خود را مقابل سپاهان اصفهان و ماشین سازی تبریز ببرند، می‌توانند رکوردی بهتر از لیگ شانزدهم در بازی‌های خانگی خود داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
از پرسپولیس خاطرتون جمع.
چون داورها رو داره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر