بازدید 6979
۱
پیش‌بینی قیمت طلا در هفته آتی؛

طلا تحت تاثیر دو عامل مهم؛ ارزش دلار و بازار مسکن آمریکا

قیمت طلا بعد از کاهش چشمگیر در روز پنجشنبه، در طول هفته آتی افزایش خواهد داشت. قیمت این فلز گرانبها در طول هفته گذشته ۰.۳۲ درصد کاهش داشته که بیشترین مقدار آن مربوط به روز پنجشنبه بوده است که در طول یک روز ۱.۵ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است. در معاملات انتهای روز بازار Comex هر اونس طلا در معاملات آتی به قیمت ۱۲۹۶ دلار معامله شد که نسبت به ابتدای روز ۰.۲۱ درصد افزایش داشت.
کد خبر: ۸۹۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵ 13 April 2019
تابناک اقتصادیقیمت طلا بعد از کاهش چشمگیر در روز پنجشنبه، در طول هفته آتی افزایش خواهد داشت. قیمت این فلز گرانبها در طول هفته گذشته ۰.۳۲ درصد کاهش داشته که بیشترین مقدار آن مربوط به روز پنجشنبه بوده است که در طول یک روز ۱.۵ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است. در معاملات انتهای روز بازار Comex هر اونس طلا در معاملات آتی به قیمت ۱۲۹۶ دلار معامله شد که نسبت به ابتدای روز ۰.۲۱ درصد افزایش داشت.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Kitco news؛ خبر خوب در بین همه این‌ها آنکه به نظر می‌رسید قیمت طلا به ثبات نسبی رسیده و با توجه به ارزش پایین‌تر معاملات به علت تعطیلات عید پاک در کشور‌های مختلف، تا حدودی به قیمت‌های سابق بازگردد.

بارت ملک رئیس استراتژی جهانی بانک TD Securities کانادا در اینباره به کیتکو گفت: قیمت طلا در هفته آینده تا حدودی افزایش خواهد داشت، ما در هفته گذشته کاهش نسبتاً چشمگیری را از حدود ۱۳۱۰ دلار به ۱۲۸۹ دلار داشتیم.

ملک ادامه داد: «موارد مثبت دیگری همچون کاهش ارزش دلار در هفته آینده می‌توانند روی قیمت طلا تأثیر بگذارند. مرتبط‌ترین عامل، کاهش ارزش دلار خواهد بود که یک شبه از حدود ۹۷.۲ به ۹۶.۸۲ رسیده است. امروز (شنبه) اتفاق خاصی نمی‌افتد، اما بعد از افزایش ارزش سهام‌ها در امروز، به نظر ریسک پذیری بازار تا حدودی کاهش پیدا کند».

«ارزش دلار آمریکا به شدت تحت تأثیر اطلاعات منتشر شده از سوی چین بوده است، به محض این که این اشتیاق در آمریکای شمالی کمتر شود، منجر به کاهش نرخ دلار شده که به بازار طلا کمک خواهد کرد».
طلا تحت تاثیر دو عامل مهم؛ ارزش دلار و بازار مسکن آمریکا

مارک مک کورمیک رئیس بخش تبادلات ارزی شعبه آمریکای TD Securities هم در تأیید سخنان ملک افزود: هر چه چین با ثبات‌تر به نظر برسد، احتمال کاهش ارزش دلار در بازار بیشتر می‌شود.

«لحظه به لحظه اطلاعات منتشر شده از چین ثبات این کشور را بیشتر تأیید می‌کنند و این اطلاعات غیر منتظره باعث کاهش ارزش دلار شده اند.

در روز جمعه دلار آمریکا تحت تأثیر اطلاعات منتشر شده از وضعیت قدرتمند پول، صادرات و وام‌های چین قرار گرفت.

مک کورمیک گفت: «پیشبینی می‌شد که صادرات چین نسبت به سال گذشته ۶.۵ درصد افزایش داشته باشد، اما در واقع این افزایش برابر ۲.۱۴ درصد بود».

اطلاعات دیگر نیز بر واکنش بازار طلا در هفته آینده تأثیر مهمی خواهند داشت، کارشناسان معتقدند انتشار تعدادی از این اطلاعات می‌تواند منجر به افزایش بیشتر قیمت در بازار فلزات شود.

فیل استریبل استراتژیست بازار ارشد RJO Futures گفت: «به نظر می‌آید بازار طلا بر این فرضیه که فدرال رزرو بر این داده‌ها و اطلاعات متکی است تکیه داشته و برخی از این داده‌ها افزایش مجدد نرخ طلا را توجیه می‌کنند».

ملک توضیح داد: «نکته دیگر تأثیرگذار بر قیمت طلا در هفته جاری وضعیت بازار مسکن در ایالات متحده است، به گونه‌ای که اگر داده‌های بازار مسکن آمریکا پایین‌تر از حد انتظار باشد، بانک مرکزی آمریکا احتمالاً با احتیاط بیشتری درباره نرخ بهره تصمیم می‌گیرد» در نهایت اگر بازار فروش مسکن در هفته آینده روند صعودی نداشته باشد، می‌تواند تأثیر بسیاری بر بازار طلا بگذارد، و ممکن است قیمت طلا به ۱۳۰۶ دلار و سپس ۱۳۲۰ دلار برسد.

احتمال کاهش قیمت طلا از نرخ کنونی آن بسیار بعید است.

ملک در اینباره گفت: «قیمت طلا در حال حاضر تقریبا در کران پایین قرار دارد و هیچ دلیل محکمی برای پایین‌تر رفتن آن وجود ندارد، به طور متوسط هر ۱۰۰ روز یکبار یک حمایت بسیار قوی در قیمت حدود ۱۲۸۸ دلار وجود دارد، از سوی دیگر، رسیدن نرخ طلا به ۱۳۰۶ دلار نیز بسیار محتمل به نظر می‌رسد.

استریبل در این زمینه معتقد است که اگر قیمت طلا از ۱۲۹۰-۱۲۸۴ دلار پایین‌تر برود، این احتمال وجود دارد که تا ۱۲۶۷ دلار نیز سقوط کند، اما نیمه پر لیوان این است که در هفته آتی این قیمت باید به بالای ۱۳۰۰ دلار و پس از آن به ۱۳۳۰ دلار برسد.

استریبل افزود: «با توجه به تعطیلات پیش رو و به علت کاهش حجم معاملات در این بازه، قیمت‌ها ممکن است به سادگی تحت تأثیر قرار گیرند».

قیمت طلا در آینده نزدیک بعید است که بیشتر از ۱۳۲۵ دلار برسد، مگر اینکه یک اتفاق سیاسی یا اقتصادی بزرگتر در جهان باعث آن شود.

طبق گفته جورج گرو، مدیر بخش سرمایه بانک پادشاهی کانادا دلال‌ها هنوز در قیمت‌های پایین این بازه معامله میکنند و فروشندگان هم با قیمت بالای بازه، بازه قیمتی کماکان بین ۱۲۷۵ دلار و ۱۳۲۵ دلار خواهد ماند، مگر این که اتفاقات مهمی در عرصه سیاست و اقتصاد جهان را داشته باشیم.

در بلند مدت، بر خلاف افت مقطعی قیمت طلا، به نظر می‌رسد که شاهد افزایش چشمگیری در این زمینه خواهیم بود و طبق پیشبینی Capital Economics تا انتهای سال ۲۰۱۹ قیمت هر اونس طلا به ۱۴۰۰ دلار خواهد رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فکر کنم طلا داری و میخوای ضرر نکنی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی