بازدید 48347

مهمترین علل درد جلوی گردن را بشناسید

کد خبر: ۸۹۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ 13 April 2019

یک متخصص گوش، حلق و بینی درباره مهمترین علل درد جلوی گردن و سن بروز آن توضیح داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد پورحاجی غلامی متخصص گوش، حلق و بینی درباره مهمترین علل ایجاد کننده درد جلوی گردن اظهار کرد: درد جلوی گردن به علل مختلفی ایجاد می‌شود؛ برخی از این علل شامل مشکل در عملکرد تیروئید، حنجره و غدد لنفاوی است، همچنین التهاب در عروق گردن هم می‌تواند یکی از عوامل ایجاد کننده درد جلوی گردن باشد که این درد ممکن است تا گوش هم تیر بکشد.

وی افزود: درد جلوی گردن حتی ممکن است به دلایل مادرزادی به وجود بیاید؛ البته کیست‌هایی که مربوط به تیروئید است از جمله کیست تیروگلوس و کیست‌های درموئید و کیست برانکیال هم می‌تواند باعث ایجاد درد جلوی گردن شود.

پورحاجی غلامی بیان کرد: درد جلوی گردن که منشا آن تیروئید است می‌تواند به علت خونریزی حاد یا عفونت رخ بدهد که این نوع از درد ممکن است تا گوش تیر بکشد، زیرا اعصاب تیروئید و گوش مشترک است.

شباهت درد جلوی گردن با درد لوزه

این متخصص گوش، حلق و بینی افزود: درد جلوی گردن که منشا تیروئید دارد با بلع بدتر می‌شود و مانند درد لوزه است؛ چون با بلع، حنجره و تیروئید بالا و پایین می‌شود به همین دلیل درد افزایش می‌یابد.

وی درباره درد جلوی گردن با منشا غدد لنفاوی گفت: انواع و اقسام عفونت‌های باکتریایی و ویروسی مثل عفونت غدد لنفاوی باعث درد در ناحیه جلوی گردن می‌شوند.

پورحاجی غلامی درباره سن ابتلا به درد جلوی گردن اظهار کرد: این علل در سنین مختلف رخ می‌دهد به طور مثال علل مربوط به غدد لنفاوی بیشتر در سنین پایین اتفاق می‌افتد، زیرا عفونت‌های ویروسی و باکتریایی در کودکان شایع‌تر است.

علل شیوع تیروئید در بین زنان شناخته شده نیست

وی افزود: درد جلوی گردن با منشا تیروئید در سنین بزرگسالی و به خصوص در زنان بیشتر اتفاق می‌افتد؛ البته مشکلات تیروئیدی و حتی سرطان تیروئید هم در خانم‌ها شایع‌تر است و بیماری‌های شایع آن یعنی کم‌کاری و پرکاری تیروئید در زنان شیوع بیشتری دارد، به طور مثال پرکاری تیروئید در خانم‌ها نسبت به آقایان ۵ برابر است که علل آن کاملا روشن و شناخته شده نیست.

این متخصص گوش، حلق و بینی بیان کرد: مشکلات مادرزادی که باعث ایجاد درد جلوی گردن می‌شود بیشتر در کودکان است که می‌تواند تا سنین بالا ادامه پیدا کند یعنی ممکن است شدت این درد در بزرگسالی بیشتر شود، ولی عارضه ریشه مادرزادی داشته باشد.

آشکار شدن درد جلوی گردن در کنار یک بیماری دیگر

پورحاجی غلامی درباره شیوع درد جلوی گردن اظهار کرد: اینکه بیمار با شکایت از این درد مراجعه کند وجود ندارد؛ بنابراین به عنوان شدت اولیه امر شایعی نیست و ممکن است در کنار یک بیماری خود را نشان دهد، یعنی بیمار به همراه مشکلی که برای آن به پزشک مراجعه و درباره درد جلوی گردن هم صحبت می‌کند.

وی افزود: به طور مثال بیمار با عفونت‌لوزه مراجعه می‌کند و شکایت اصلی‌ او بلع دردناک است که به دلیل درگیری غدد لنفاوی آن ناحیه درد جلوی گردن هم دارد.

این متخصص گوش، حلق و بینی گفت: التهاب تیروئید که باعث درد جلوی گردن می‌شود هم امری شایع نیست، اما نسبت به عفونت‌های لوزه خیلی کمتر و حدود یک صدم آن است؛ بنابراین به عنوان شکایت اولیه کمتر مطرح می‌شود.

پورحاجی غلامی بیان کرد: بنابراین درمان درد جلوی گردن ابتدا باید منشا آن شناخته شود و سپس به درمان بپردازند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل