بازدید 3597

لیگ دسته۲ در هفته پایانی؛ جنگ صعود و بقا دربالاوپایین جدول

کد خبر: ۸۹۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۹ 13 April 2019

هفته آخر لیگ دسته دوم فوتبال کشور در اوج حساسیت در حالی این هفته برگزار می شود که هنوز چهره هیچ تیم صعود کننده یا سقوط کننده در یکی از گروه ها قطعی دیده نمی شود اما در گروه دیگر خوشه طلایی مستقیم به لیگ یک رفته و داماش هم در پلی آف خواهد بود.

به گزارش تابناک ورزشی، در هفته پایانی سه تیم نیروی زمینی تهران، آرمان گهر سیرجان و پاس همدان شانس صعود مستقیم و صعود به پلی آف را دارند.
معادله صعود مستقیم نیروی زمینی بدین شکل است که اگر دو تیم پاس همدان و آرمان گهر در هفته پایانی بازی‌های خود را واگذار کنند یا به تساوی برسند آن وقت سربازان نیروی زمینی لیگ یکی خواهند شد و یا اگر آرمان گهر مساوی کند و پاس نتواند با تفاضل ۵ گل تیم سقوط کرده مس شهر بابک را ببرد باز هم نیروی زمینی به صورت مستقیم به لیگ یک صعود می کند.

اما اگر آرمان گهر در دیدار خود مقابل پرسپولیس گناوه به برتری دست یابد آنوقت نیروی زمینی باید چشم به همدان و بازی بین پاس و مس شهر بابک داشته باشد که شاید پاس نتواند با تفاضل ۵ گل مس را ببرد تا این تیم تهرانی در این صورت به پلی آف صعود کند. نحوه صعود مستقیم آرمان گهر هم به این صورت خواهد بود که اگر این تیم با هرنتیجه‌ای بتواند پرسپولیس گناوه را شکست دهد لیگ یکی می شود، اما کار شاگردان شهبا ساده نخواهد بود چرا که گناوه ای‌ها هم به فکر فرار از سقوط هستند. اما اگر آرمان گهر به تساوی مقابل پرسپولیس برسد و پاس بتواند مقابل مس شهربابک به پیروزی برسد آنوقت سیرجانی‌ها حتی نمی توانند به پلی آف صعود کنند.

نحوه صعود پاس همدان‌ نیز به این شکل خواهد بود که شاگردان‌جمشیدیان اگر می‌خواهند به صورت مستقیم به لیگ یک صعود کنند باید با تفاضل ۵ گل مسی‌ها را شکست دهند و آرمان گهر نتواند مقابل پرسپولیس گناوه به پیروزی برسد، اما از آنجا که مس شهر‌بابک نیز‌برای فرار از سقوط می‌جنگد به نظر نمی‌رسد پاس بتواند به چنین نتیجه پرگلی دست یابد. اما اگر پاس نتواند با این نتیجه مس را از پیش رو بردارد باید با صعود مستقیم خداحافظی کند و صعود به پلی آف آن‌ها در صورتی رقم خواهد خورد که آرمان گهر به تساوی مقابل پرسپولیس گناوه برسد.

در مجموع با توجه به شرایط جدول و بازی خانگی آرمان گهر و عدم حضور نیروی زمینی در هفته آخر شانس سیرجانی‌ها برای صعود مستقیم بیشتر است هرچند که فوتبال قابل پیشبینی نیست و باید برای مشخص شدن تیم لیگ یکی این گروه یک هفته دیگر صبرکنیم.

و اما معادلات سقوط به لیگ دسته سه:
سه تیم شهدای بابلسر، مس شهر بابک و پرسپولیس گناوه نامزد سقوط هستند که در این بین دو تیم شهدای بابلسر و مس شهر بابک خطر سقوط را بیشتر حس میکنند و دقیقا در لبه پرتگاه قرار دارند.

شهدای بابلسر با تفاضل منفی۱۷به نوعی سقوطش قطعی شده، اما روی کاغذ هنوزهم شانس دارد که البته نیازمند یک معجزه است. مس شهر بابک با اینکه ۳امتیاز از پرسپولیس گناوه کمتر دارد، اما در صورتی که بتواند پاس مدعی را شکست دهد و پرسپولیس گناوه در هفته آخر از آرمان گهر مدعی شکست بخورد می تواند با تفاضل گل بهتر نسبت به گناوه ای‌ها جشن بقا را در همدان برگزار کند.

اما پرسپولیس گناوه در این بین از شانس بقای بسیار بالایی برخوردار است چرا که با یک تساوی هم میتواند جشن بقا را برپا کند و حتی اگر هفته آخرمقابل آرمان گهر بازی را واگذار کند باید در همدان تیم مس شهر بابک پاس را شکست دهد تا گناوه ای‌ها سقوط کنند که با توجه به شانسی که همدانی‌ها برای صعود دارند این نتیجه زیاد محتمل به نظر نمی‌رسد. به هر صورت چه برای مشخص شدن تیم‌های صعود کننده و چه سقوط کننده باید یک هفته دیگر صبر کرد تا شاهد هفته‌ای بسیار حساس و پرتنش و پر از اشک و لبخند باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی