بازدید 4048

وزارت اقتصاد و دارایی روسیه خواستار برقراری مجدد روابط اقتصادی و سیاسی بین مسکو و واشنگتن شد

آنتوان سیلوانوف وزیر اقتصاد و دارایی روسیه طی اظهاراتی بیان نموده که سلامت کلی اقتصاد جامعه جهانی به دلیل اختلافات سیاسی و اقتصادی ایالات متحده آمریکا و روسیه به خطر افتاده و طرفین را تشویق به حل این اختلافات کرد.
کد خبر: ۸۹۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳ 12 April 2019
تابناک اقتصادیآنتوان سیلوانوف وزیر اقتصاد و دارایی روسیه طی اظهاراتی بیان نموده که سلامت کلی اقتصاد جامعه جهانی به دلیل اختلافات سیاسی و اقتصادی ایالات متحده آمریکا و روسیه به خطر افتاده و طرفین را تشویق به حل این اختلافات کرد.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی» و به نقل از راشاتودی؛ در طی سال‌های گذشته روابط مسکو و واشنگتن به شدت رو به افول گذاشته و به عقیده بسیاری از متخصصان ژئوپلیتیک، این روابط از زمان جنگ سرد تا کنون تا این حد ضعیف نبوده اند.
 
وزارت اقتصاد و دارایی روسیه خواستار برقراری مجدد روابط اقتصادی و سیاسی بین مسکو و واشنگتن شد
 
در سال ۲۰۱۴، ایالات متحده و متحدان غربی اش اولین دور تحریم‌ها را به علت دخالت احتمالی کرملین در بحران اوکراین و ضمیمه کردن مجدد شبه جزیره کریمه به خاک روسیه علیه این کشور اعمال کردند. از آن تاریخ تاکنون، تحریم‌ها و جریمه‌های آمریکا علیه روسیه بر سر مسائلی همچون دستکاری در انتخابات ایالات متحده و دلایلی دیگر توسعه و گسترش یافته است.
 
وزیر اقتصاد روسیه در مصاحبه‌ای با cnbc گفت: این بهترین محیط ممکن برای گسترش فعالیت‌های تجاری نیست، من عقیده دارم که ما باید پیوندهایمان را قوی‌تر کنیم، هم پیوند‌های سیاسی و هم پیوند‌های اقتصادی مابین روسیه و ایالات متحده. این امر هم به اقتصاد جهانی کمک خواهد کرد و هم بیشتر از همه چیز به هر دوی کشورهایمان، مردممان و کارآفرینانمان.
 
اوایل سال جاری، واشنگتن نتیجه دو سال تحقیق و بررسی درباره این که آیا دولت روسیه واقعاً سعی بر دستکاری و تأثیر گذاشتن روی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در آمریکا را داشته یا خیر، منتشر کرد. گزارش مشاور مخصوص، رابرت میولر بیان داشت که هیچ مدرکی از وجود تبانی بین کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و دولت روسیه وجود نداشته است.
 
وزارت اقتصاد و دارایی روسیه خواستار برقراری مجدد روابط اقتصادی و سیاسی بین مسکو و واشنگتن شد
 
وقتی که از سیلوانوف درباره آسودگی خاطر احتمالی جامعه اقتصادی روسیه پس از انتشار گزارش میولر سوال شد، وی پاسخ داد: از یک طرف، ما هیچ وقت درباره نتیجه این گزارش شکی نداشتیم. از سوی دیگر، من معتقدم که مشکل اصلی نتیجه بررسی‌های میولر و تیم اون نبوده، بلکه مشکل اصلی وضعیت کلی روابط بین دو کشور است.
 
سیلوانوف همچنین پیشتر اشاره داشته که نتایج این تحقیقات تأثیری بر تصمیم واشنگتن برای برداشتن تحریم‌های وضع شده علیه روسیه نخواهد داشت.
 
وی در اجلاس فصل بهار صندوق بین المللی پول گفته بود: مشکل اصلی تغییر وضعیت کلی روابط دو کشور است. همه ما می‌توانیم ببینیم که انتشار نتایج حاصل از گزارش هیچ تأثیری نداشته است. این نتایج باعث نشده تا ایالات متحده بخواهد تحریم‌های اعمالی علیه روسیه را متوقف کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس