بازدید 3843

کاسترو: اصول خود را کنار نمی‌گذاریم

رهبر کمونیست کوبا به مردم کشورش هشدار داد که باید خود را برای کمبودهای بیشتر به دلیل سیاستهای دولت ترامپ آماده کنند با این حال گفت: این کشور هرگز به دوران سخت پس از شوروی بازنخواهد گشت.
کد خبر: ۸۹۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۴ 12 April 2019

رهبر کمونیست کوبا به مردم کشورش هشدار داد که باید خود را برای کمبودهای بیشتر به دلیل سیاستهای دولت ترامپ آماده کنند با این حال گفت: این کشور هرگز به دوران سخت پس از شوروی بازنخواهد گشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رائول کاسترو، رهبر حزب کمونیست کوبا در اولین سخنرانی خود برای مردم کشورش پس از سه ماه گفت: فشارهای آمریکا بر ونزوئلا و کوبا می‌توانند به ایجاد کمبودهای جدی طی ماه‌های آتی منجر شود.

در حال حاضر پیدا کردن اقلام اساسی نظیر مرغ، روغن، تخم مرغ و آرد در سراسر کوبا به دلیل کمبود ارز برای وارد کردن این کالاها و تجهیزات برای تولید داخلی به شدت رو به افزایش بوده است. روزنامه‌های دولتی از هفته گذشته به دلیل کمبود کاغذ تعداد صفحات خود را کم کردند.

کاسترو گفت: دولت باید به دلیل این کمبودها اقدامات مقتضی را انجام دهد.

وی گفت: ما تصمیمات بسیار جدی برای تمرکز بر توسعه اقتصاد و مقاومت و پیروزی بر موانع جدیدی که محاصره اقتصادی بر ما ایجاد کرده اتخاذ کرده‌ایم. باید در مورد مشکلات فزاینده و این که اوضاع طی ماه‌های آینده بدتر می‌شود هشیار باشیم.

اقتصاد کوبا طی ماه‌های اخیر به دلیل مشکلاتی در معامله با متحدان چپ گرا و سابق با مشکلات اقتصادی جدی و از دست دادن صدها میلیون دلار درآمد رو به رو شده است.

بولسونارو رئیس جمهور گرا و جدید برزیل قرارداد استخدام صدها پزشک کوبایی را لغو کرد. فروپاشی اقتصاد ونزوئلا نیز صدها میلیون دلار به کوبا ضرر زده است.

انتظار می‌رود مجمع ملی کوبا یک سری قوانین جدید به روز شده‌ای را تصویب کند که این قوانین از سیستم انتخاباتی تا قوانین خانوادگی را شامل می‌شود.

به گفته مقامات کوبایی اصلاحات اقتصادی در حال حاضر مدنظر قرار ندارد. کاسترو اگر چه درباره کمبودها و تشدید آنها صحبت کرد اما گفت: گرسنگی و قحطی که پس از سقوط شوروی سابق در سال ۱۹۹۱ رخ داد هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: قرار نیست به دوران سختی که در دهه ۹۰ داشتیم برگردیم. امروز سناریوی متفاوتی پیش روی ما است به هر حال باید برای بدترینها آماده باشیم.

دولت ترامپ علاوه بر اعمال تحریم بر ونزوئلا، کوبا متحد نزدیک این کشور را تنبیه‌ کرده است.

کاسترو گفت: به رغم این فشارها کوبا، مادورو و دولتش را ترک نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: ما هرگز همبستگی با ونزوئلا و اصول اولیه خود را کنار نمی‌گذاریم و با قدرت تمام تمامی فشارها و حق السکوتها را پشت سر خواهیم گذاشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر