بازدید 3282

انگلیس افسران سعودی را آموزش می‌دهد

براساس گزارش رسانه‌های محلی، بیش از ۴۰ تن از دانشجویان دانشکده افسری عربستان در کالج‌های نظامی انگلیس تحت آموزش قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۹۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۳ 12 April 2019

براساس گزارش رسانه‌های محلی، بیش از ۴۰ تن از دانشجویان دانشکده افسری عربستان در کالج‌های نظامی انگلیس تحت آموزش قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، براساس اطلاعاتی که گاردین از طریق آزادی اطلاع‌رسانی دست یافته است، در بحبوحه نقض‌های حقوق بشری نیروهای حوزه خلیج‌فارس در یمن بیش از ۴۰ تن از دانشجویان دانشکده‌ افسری سعودی در انگلیس تحت آموزش قرار گرفتند.

براساس گزارش گاردین، این نیروها از سال ۲۰۱۵ در مدرسه نیروی هوایی سلطنتی انگلیس موسوم به سندهرست و دانشکده نیروی دریایی سلطنتی آموزش دیده‌اند. وزارت دفاع انگلیس درباره جزئیات این برنامه توضیحی ارائه نکرد.

اخیرا جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس از آلمان بابت توقف فروش تسلیحات به عربستان سعودی به دنبال قتل جمال خاشقجی انتقاد کرده بود. لیوید راسل-مویل، از قانونگذاران حزب کارگر به گاردین گفت: آموزش افسران سعودی در انگلیس تنها گوشه‌ای از قدرت‌بخشی انگلیس به ماشین جنگ سعودی برای ویران کردن مردم یمن است.

انگلیس دست‌کم ۷.۴۷ میلیارد دلار سلاح به ائتلاف متجاوز سعودی که از سال ۲۰۱۵ در یمن جنگ به راه انداخته، فروخته است. انگلیس بابت متوقف نکردن فروش تسلیحات به عربستان، با وجود گزارش‌های متعددی از نقض‌های حقوق بشری که یکی از فاجعه‌بارترین تراژدی‌های انسانی است، به شدت تحت فشار است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر