بازدید 7086

یک ملت، یک دولت و یک حاکمیت برای حل بحران‌ها

امروز وقت آن است که همه ما یک حاکمیت، یک ملت، یک رهبر و یک دولت داشته باشیم و با همگرایی و وحدتی که بین مردم و مسئولان ایجاد شده است در مقابل هر سیل، هر تحریم و هر بحرانی که ناشی از حوادث طبیعی یا فضاسازی‌های خارجی از سوی آمریکایی‌ها و دیگران است، بایستیم...
کد خبر: ۸۹۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴ 11 April 2019

ایران در سال 97 روزهای سختی را به دنبال برخی مشکلات داخلی نظیر تأمین منابع مالی برای پرداخت بدهی های مؤسسات مالی و اعتباری غیر مجاز و رشد تورم و همچنین برخی کنتاک های گروه های سیاسی با یکدیگر و نبود وحدت تام و همچنین مشکلات خارجی و در رأس آن تحریم های ظالمانه و یکجانبه گرایانه آمریکا که در پی خروج آنها از برجام علیه ملت ایران اعمال شد، گذراند.

به گزارش «تابناک»؛ برخی مسئولان و حتی مردم، شاید لحظه شماری می کردند که هرچه زودتر سال 97 با مشکلاتی که برای ما به وجود آورد به پایان برسد؛ شاید با شروع سال جدید و کسب تجربه از مشکلات گذشته وضعیت رو به بهبود برود و در سال نو مردم آغازی دوباره داشته باشند؛ شروعی که نوید از روزهای بهتری در قیاس با روزهای سخت و دلهره آور سال 97 داشته باشد.

در ماه های پایانی سال 97 برخی کارشناسان و مسئولان با ارزیابی شرایط داخلی و بین المللی اعتقاد داشتند که در سال 98 مشکلات نسبت به سالی که گذشت به مراتب بیشتر خواهد بود و اگر سال جاری را با موفقیت پشت سر بگذاریم بسیاری از مشکلات مرتفع شده و دوباره شرایط خیلی عادی دنبال خواهد شد.

برخی هم بر خلاف این دیدگاه اعتقاد داشتند، هرچند سختی ها وجود خواهد داشت، در سایه این مشکلات توانمندی های داخلی بیشتر دیده خواهد شد و همچنین ابزار تحریم در عین حال که مشکلاتی برای ما ایجاد خواهد کرد، رفته رفته کارایی و اثربخشی خود را از دست خواهد داد، چون ایران کشوری قوی، با پتانسیل و ثروت های سرشار و همچنین بسیار استراتژیک است که این ابزار تنها می تواند مقطعی آن را تحت فشار قرار دهد.

با همه اینها، وجود سال 97 به پایان رسید و ایران وارد سال جدیدی شد که همچنان افزایش همبستگی و وحدت را در اقل خود می دید و نیاز داشت برای مقابله با مشکلات به این ریسمان نجات بخش بیش از هر وقت دیگری چنگ بزند.

با شروع سال 98 بارش های بی سابقه در ایران باعث ایجاد مشکلاتی برای برخی هموطنانمان در بخش هایی از کشور شد. همین مسأله باعث شد بعضی هموطنانمان جان خود را از دست بدهند، برخی بی خانمان شوند و ضررهای بسیاری را از این ناحیه متحمل شوند که لازم است بخش های مختلف نظام و دولت هرچه زودتر برای جبران این بخش از خسارات وارد عمل شوند.

هرچند باید عمیق ترین اظهار تأسف ها را برای عدم آمادگی برخی دستگاه های مسئول در زمینه جلوگیری و مقابله هرچه زودتر از بحران عنوان کرد و از آن بالاتر برای از دست رفتن جان برخی هموطنانمان و بی خانمان شدن برخی دیگر تأسف خورد و مانع از تکرار چنین حوادثی با درس گرفتن از گذشته شد، اما نکته نویدبخشی هم در این میان وجود داشت که نشان داد همچنان مردم در سختی ها پای کار هم و پای کار کشور هستند.

از طرفی تلاش آمریکا برای تشدید فشارها بر کشور از طریق قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه های تروریستی نیز همگرایی بیشتری در بین مسئولان و بخش های مختلف حاکمیت ایجاد کرد که همزمانی این دو واقعه یعنی همدلی مردم و وحدت مسئولان را باید در شرایط سخت به فال نیک گرفت و ارج نهاد.

همین طی روزهای گذشته، دیپلماسی کشور در اختیار قدرت نظامی مان قرار گرفت و چنان دفاعی را رئیس جمهور و برخی مسئولان و بخش های دیگر از سپاه و سپاهیان ایران کردند که بسیاری انگشت به دهان ماندند. همین رویکرد و رویه نیازی است که ما امروز به آن محتاجیم و برای پررنگ کردن خط های آن باید از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

اکنون شرایط کاملا فراهم است و زمان بهترین همبستگی ‌ملی است تا این تصور که برخی دولت را به واسطه گرایش سیاسی شان قبول ندارند، یا عده ای دیگر سپاه را مورد هجمه و انتقاد قرار می دهند و اتفاقا نگاه سیاسی شان باعث چنین دیدگاهی است را کنار بگذارند.

امروز وقت آن است که همه ما یک حاکمیت، یک ملت، یک رهبر و یک دولت داشته باشیم و با همگرایی و وحدتی که بین مردم و مسئولان ایجاد شده در مقابل هر سیل، هر تحریم و هر بحرانی که ناشی از حوادث طبیعی یا فضاسازی‌های خارجی از سوی آمریکایی‌ها و دیگران است، بایستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵۱
اول از همه خودتون پشت سر کیهان تهمتهاتون رو بر علیه دولت شروع میکنین و ......
چندین سال است در بعضی مواقع همین حرفها را می زنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
وطن پرستی زمان نمی شناسد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
وقتی قافیه تنگ آید و حریف با مشت پر میاد جلو !!؟؟؟
خودتان می دانید که این آرمان الزامات زیادی دارد. پا روی قدرت طلبیها و هواهای نفسانی گذاشتن به این سادگیها نیست. دامنه چند دولتی خیلی فراتر است از آنچه ترسیم کردید.
شما حالا بگو مجری که مردم دوست دارن بیاد بقیشم کم کم حل میکنیم
تمام اين حرف ها براي ملت است و بعد از چند مدت مشخص مي شود برخی كاملا همدلانه سهمشان را برداشته و از كشور خارج شده اند.
خودت میفهمی که چی مینویسی........
چرا فقط در شرایط بحرانی یادی از ملت میکنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
چون عشایر ذخایر انقلابند وقت تنگی میفرستنشون جنگ.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
مردم در ۳ وضعیت قرمز مورد احترام و تکریم قرار میگیرند :
الف انتخابات
ب تظاهرات
ج جنگ
ععع پارسال خاتمی عزیز این حرف ها را زده بود اصولگراها می خواستن بکشنش خخخخ
یک ملت، یک دولت، یک رهبر و ... معنا ندارد. در یک کشور تفاوت آرا وجود دارد و مسولین باید با مدیریت این تفاوت‌ها، مردم را در زمینه نقطه نظرات اجماعی که بر سر موضوعات کلان کشور بین نخبگان سیاسی و فکری حاصل می آید، متقاعد کند تا بتوان بحرانها را پشت سر گذاشت.
ببخشید موقع وام های میلیاردی، موقع استخدام ها و رانت ها، موقع صدور مجوزهای آنچنانی و امضاء های طلایی، موقع نقسیم پست و مقام و...ماها غریبه ایم. خواهشا تابناک مردم را گول نزن. دیدی میری بیمارستان ، قبل از پذیرش خفتت میکنه که اینقدر بریز به حساب! یعنی دولتمردان ما و کلا شیوه اش همینه. زمانی که جیب مسئولین پر بود و همه جا ایران رو تحویل میگرفتن وقت یکدلی بود. الآن وقت چیدن ثمره کارهاست.
آمریکا هیچ غلطی نمیکند
هر بلائی که سر ما میاد از سر برخی هست
با وجود برخی هیچ نیازی به تحریم نیست
بحران خوزستان رو ببینید
چه فاجعه ای در حال رخ دادن هست
کدام مسئول در حال جواب گویی هست؟
کدام برنامه ریزی برای این بحران شده بود؟
کدام نقشه راه از قبل برای این کار آماده شده بود؟
وقتی برخی مردم ۷ روز در محاصره آب هستند و خبری از امداد نیست یعنی اون مسئول مربوطه نقشه راه نداشته یعنی سواد نداشته یعنی انتخابش اشکال داشت
نخست وزیر ژاپن بعد از سیل بر روی زانو نشسته و از مردم عذرخواهی میکنه
برای همین ژاپن امروز ابرقدرت اقتصادی هست
چون مسئول سرش پایین هست و از پایین بهتر میشه مردم رو دید
نمیگه ژن من خوبه
مسئولان فقط در سختی هایشان از ملت یاد میکنند.
سلام
ايده و نگاه خوبي است اما اگر اين اتحاد ايجاد شود و همه در مبارزه با دشمن يكي شويم و مشكلات را با هم حل كنيم آيا بعد از رفع بحران شاهد اختلاس و تفاوتها خواهيم بود؟
مردم الان هم دارند فداكاري مي كنند مانند دوران جنگ اما غنائم را عده اي خاص بردند.
لازم است بحث خواص و عوام را براي هميشه حل كنيم تا ملت احساس يگانگي با ساختار موجود كند. نميشود از مردم انتظار همراهي داشت و بعد از رفع مشكلات آنها را متفاوت نگاه كرد.
.
با يك حكم حكومتي اموال دزدان بيت المال را بگيريد و مجازاتشان كنيد تا سيره حضرت علي پياده شود شك نكنيد همه ملت يك صدا پشت نظام خواهند بود
مردم از ميزها و مقررات دست و پاگير و تفاوتها و تبعيضها نااميد شده اند و نياز به شوك جدي دارند و اين بحران از داخل قابل حل است
به ما مشاغل آزاد وکارگران بیکار هم حقوق بدید تا سختیهایمان را با هم تحمل کنیم،نه مثل اون دکتر ومشاور و تو خونه هزارمتری زندگی میکنه ومیگه مثل یمن مقاومت کنید،اتحاد زمانی اتفاق میفته که عدالت وبرابری باشه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
ایشان بنده خدا !!؟؟
با ۷۳ سال سن دارای ۳۷ شغل رسمی و دولتی و مشاوره ای هستند
قیمت دلار را در روزهای سیل نگاه کنید . تمام مخاطب هایت کارشناس هستند پرت نگو برادر . دولت و ملت یکی نیستند و نمی شوند
یک ملت چطوری بشیم وقتی ما حداقل ۲۰ میلیون نفر حق نداریم به زبان مادری خود درمدارس آموزش ببینیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
هر کشور یک یا حداکثر 2 زبان رسمی دارد که در مدارس به آن زبان تدریس میشود. اینطوری که شما میفرمایید که میشه ملوک الطوایفی! اونوقت اگر فرزندان شما در مدرسه زبان رسمی نیاموزند چطور میخوان با بقیه ارتباط برقرار کنند؟ چطور میخوان در شهر دیگه دانشگاه برن؟ نکنه میخواهید در هر دانشگاه هم به تعداد اقوام ایران کلاس درس به زبانهای مختلف بگذارید؟
کار مدرسه آموزش زبان رسمی کشور است. آموزش زبان مادری همانطور که از نامش پیداست وظیفه مادر است و ایشان اگر بخواهند میتوانند این وظیفه را به خوبی انجام دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
در هیچ جای دنیای مدرن،جنین کاری انجام نمیشه.دست از قبیله گری بردارین.آمریکا با 400 میلیون مهاجر چنین کشوری شده و شما که ایرانی اصیل هستین گیرتون زبانه!تو همون آمریکا هم هر کس به زبان دلبخواهش درس نمی خونه.در آمریکا با اون جمعیت کثیر لاتین ها بازم مدارس انگلیسی زبون هستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
زبان مادری همه ما فارسی است چون مادران همه ما ،ایرانی بوده اند.شما اگر مادرتان در جای دیگری از این دنیا متولد شده انشاا... همانجا تشریف ببیرید و زبان آن وجود نورانی را بیاموزید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
در پشت این حرف ها اهداف تجزیه طلبانه است
در انتخابات و بحرانها ما رعیت عزیز میشویم و بعد از آن اربابان ما را پشیزی حساب نمیکنند جز در شعار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
عوام و مسئولین هم خواص هستند عوام از دید خواص باید مطیع خواص باشند زیرا عوام هیچوقت بصیرت ندارند
برای موفقیت ایران حتی نیازی به این هم نیست تنها احترام به حق انتخاب جامعه و عدم کارشکنی گروهای مقابل کافیه تا ایران سربلند و موفق باشه
حرف رایگان زدن آسان است !!!!!کدام جوان میخواهد دفاع کند ؟آنهم جوانانی که یا زیر ابرو برداشته اند ویا از درد اعتیادو....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
یک سر به شهرستان ها بزن تا نظرت عوض بشه.تموم جوون ها اینطور نیستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
جوانان که مرتب نادیده گرفته شده و مرتب تحت بدترین اتهامات و تهمت ها و محرومیتها بوده اند
تا بناک قصه هزار ویه شب برا مردم سر هم میکنه واگه کسی دوتا جمله به اون بالا نشین ها و والا نشین ها بن.یسه دستگاه سانسورش راه میفته و هیچی دیگه همه چی این جا خوبه وگل وبلبل و مسولان را خدا از اون طرف برا ما فرستاده تا ما رو از گرفتاری نجات دهن
واقعا قصه قسنگی میگه تابناک عدهای لکسوس و لند کروز وپ
نه بابا فقط تو بلایا ملت شدیم؟
تا زمانی که عده‌ای همه چیز را برای خود میخواهند یکی شدن معنی ندارد
حالا که همه چی بهم ریخت شدیم یک ملت ؟ باید زودتر فکرشو میکردید
فقط مردم کوتاه بیان؟ چرا دولت کمی کوتاه نمیاد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
چون ما مردم، ایران برامون مهمه اما برای مسئولین نه.
یک ملت معنا داره اما دولتی که مردمی باشه وجود نداره،دولت حداقلی نمیتونه سخنگوی ملی باشه،
برو بابا
ما ۹۰ میخوایم...الان مسئولین خیلی مردمی فکر میکنن....اگه طرف مردم هستن فردوسی پور و ۹۰ رو برگردونن
آیا این یک اعتراف است که در ایران چند دولت ،و به تبع آن چند ملت وجود دارد ؟،،
دولت ایران اندوخته مالی فراوان دارد و اگر بخواهند میتوانند. هزینه تمام خسارت‌هایی سیل را تامین وظرف مدت پنج ماه شهرها و روستاهای آسیب دیده را بازسازی کنند وهيچ نیازی به کمک مردم نیست. شک نکنید.
الان پشمک حاج عبدا...هم حمایت کرده چرا ؟چون اگر حمایت نکنه سهمیه شکرش قطع میشه !!!!!!! پس بدان که بعضی حمایتها قلبی نیست واز ترس و یا کلیشه ایی است!!!!! بیایید واقع بین باشیم وحداقل خودمان را گول نزنیم!!!!! مقاله بالا بیشتر شبیه انشاء ست تا واقعیت گویی!!!!!!!!!!
چرا برای حل مشکلات بزرگ و سرنوشت ساز از نظر مردم استفاده نمیکنید ؟ چرا تا اسم رفراندوم میاید رنگتان میپرد ؟
امروز وقت آن است که همه ما یک حاکمیت، یک ملت، یک رهبر و یک دولت داشته باشیم " ؟!!! مگر تا به الان غیر از این بوده؟؟؟!!! حرف های عجیبی میزنید.
زخمهايي كه برخی برچهره مردم كاشتن روز بروز چركين تر ميشود
والا بنده بعنوان یکی از همون ملت دلیلی بر همگرایی و وحدت نمیبینم چون معلوم نیست سیاستها و جهت حرکت کشورم به کدام سمته. به سمت منافع من و اکثریت که نیست
باشه
دیگه خیلی دیییره
وقتی انتخابات آزاد باشد ملت و دولت و..یکی می شوند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر