بازدید 4658

ادامه دومینوی استعفا در دولت آمریکا

کد خبر: ۸۹۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۴ 11 April 2019

مقام ارشد دیگری از وزارت امنیت داخلی آمریکا در حالی از مقام خود کناره گیری می کند که در پی فشار کاخ سفید برای تغییرات جدی در این وزارتخانه، پیشتر وزیر امنیت داخلی و معاون وی استعفا کرده اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «ران ویتیلیر» سرپرست «اِعمال مهاجرت و گمرک» وزارت امنیت داخلی آمریکا که هفته گذشته نامزدی اش برای تصدی دائمی در این سمت پس گرفته شد، فردا جمعه از مقام خود کناره گیری می کند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر ویتیلیر را برای ریاست «اعمال مهاجرت و گمرک» آمریکا نامزد کرد بود اما هفته پیش با بیان اینکه دولت وی قصد دارد «رویکرد سختگیرانه تری» اتخاذ کند، نامزدی او را لغو کرد.

کناره گیری ویتیلیر از مقام خود در پی تلاش کاخ سفید با هدایت «استفن میلر» مشاور ترامپ برای تغییرات جدی در وزارت امنیت داخلی با رویکرد اتخاذ تدابیر سختگیرانه در امور مهاجرت انجام می شود.

پیش از وی، «کرستین نیلسن» وزیر امنیت داخلی آمریکا استعفا و یک روز پس از آن «کلیر گریدی» معاون وی نیز از مقام خود کناره گیری کرد.

ترامپ با اعلام خبر استعفای نیسلن، گفت که «کوین مک آلینان» کمیسر گمرک و حفاظت مرزی آمریکا را جایگزین وی می کند اما نشریه «پولیتیکو» گزارش داد که این اقدام با اشکالات قانونی همراه است.

گزینه بعدی برای تصدی ریاست این وزارتخانه «گریدی» بود که او نیز استعفا کرده و در حال حاضر نامزد دیگری برای این پست از سوی ترامپ اعلام نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار