بازدید 12453
سخنرانی سید حسن نصرالله؛

نصرالله: ما در کنار سپاه پاسداران ایستاده ایم/، چون قوی شده ایم ما را تروریست می‌نامند

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت روز جانباز، در جمعی از مردم لبنان سخنرانی کرد. دبیرکل حزب الله تأکید کرد، سپاه پاسداران یک نهاد جهادی و عظیم است و ما اقدام ترامپ در درج نام سپاه در لیست سازمان تروریستی آمریکا را محکوم می‌کنیم و در کنار برادران خود که از مقدسات و ملت‌های منطقه نه تنها ایران دفاع می‌کنند، قرار می‌گیریم.
کد خبر: ۸۹۰۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶ 10 April 2019

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت روز جانباز در جمعی از مردم لبنان به سخنرانی پرداخت.

دبیرکل حزب الله در ابتدای سخنان خود گفت: بی طرفی در نبرد برای حق و دفاع از مظلومان هیچ جایی ندارد. ‎وی افزود که آمریکا دولتی تروریستی از لحاظ فکری، فرهنگی و عملکرد است.‎

نصرالله گفت: آمریکا همه امت را به خاطر اسرائیل و گروه‌های تروریستی تحقیر می‌کند و این گروه‌های تروریستی از همه نوع حمایت آمریکا برخوردار هستند.‎

وی سپس به اقدام خصمانه ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت که آمریکا از تروریسم حمایت نمی‌کند، بلکه خود تروریسم و در رأس آن است. ما در برابر این تروریستی که شاخص‌ترین نمونه آن کشتار هیروشیماست، می‌ایستیم.

سید حسن نصرالله تأکید کرد که آمریکا به خاطر منافع رژیم صهیونیستی، حقوق همه امت اسلامی را نادیده می‌گیرد و تمامی تسهیلات را در اختیارش می‌گذارد و در مقابل مدافعان از خاک و مقدسات و آبرو را تروریسم می‌خواند.

او این گونه رفتار آمریکا را اوج وقاحت دانست و گفت: وقاحت دیگری که امروزه شاهد هستیم، تروریستی خواندن سپاه پاسداران است؛ نیرویی که یک سازمان نظامی رسمی به رسمیت شناخته به حساب می‌آید.

دبیرکل حزب الله تأکید کرد که سپاه پاسداران یک نهاد جهادی و عظیم است و ما اقدام ترامپ در درج نام سپاه در لیست سازمان تروریستی آمریکا را محکوم می‌کنیم و در کنار برادران خود که از مقدسات و ملت‌های منطقه نه تنها ایران دفاع می‌کنند، قرار می‌گیریم.

سید حسن نصرالله درباره انگیزه ایالات متحده در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست تروریستی خود گفت: سپاه امروز قوی‌تر از هر زمان دیگر است و دارای یک جایگاه محوری در منطقه است و همین موجب هراس آمریکایی‌ها شد.

نصرالله: ما در کنار سپاه پاسداران ایستاده ایم/ چون قوی شده ایم ما را تروریست می نامند

سید حسن نصرالله ادامه داد: ما باید امروز در کنار آن‌ها بایستیم و این موضع خود را بیان کنیم. به نظرم امروز این مسأله (تروریستی خواندن سپاه) گام طبیعی از شیطان بزرگ است. آن‌ها (آمریکایی‌ها) می‌خواهند خاورمیانه را به روش جدیدی ترسیم کنند و آلت دست آن‌ها در منطقه به آن‌ها کمک می‌کند، ولی آنچه اتفاق افتاد این بود که ملت‌های ما و برخی از ملت‌های منطقه در برابر این طرح آمریکایی‌ها ایستادند و آن را شکست دادند. ما دیگر احساس ضعف نمی‌کنیم. اینکه ما را در لیست تروریسم قرار می‌دهند، دلیل قوی‌ بودنمان هست. اگر ما از ایستادن در برابر آن‌ها ناتوان بودیم، آن‌ها برای ما محدودیت ایجاد نمی‌کردند.

بیشتر بخوانید

سید حسن نصرالله درباره انگیزه ایالات متحده در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست تروریستی خود گفت: سپاه امروز قوی‌تر از هر زمان دیگر است و یک جایگاه محوری در منطقه است و همین موجب هراس آمریکایی‌ها شد.

وی تصریح کرد: امروز تعدادی از مناطق ایران در معرض خطر سیل قرار گرفته است و ما می بینیم که مسئولان نظامی و نیروهای مسلح این کشور چگونه به کمک سیل زدگان می‌شتابند و این یک حرکت انسانی بزرگ است.

سید حسن نصرالله اقدام ترامپ ضد سپاه را طبیعی دانست و اظهار داشت: چنین واکنش‌هایی از سوی مقامات آمریکایی طبیعی است و ما باید در کنار سپاه پاسداران قرار بگیرم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: این وظیفه اخلاقی ماست در مقابل کسانی که با تصمیمات خود کشورها و ملت‌های منطقه و مقاومت را تهدید می‌کنند، بایستیم و نباید فقط به صدور بیانیه‌های محکومیت آمیز بسنده کرد. دست مقاومت باز است و هر زمانی که لازم باشد واکنش و پاسخ مناسب را خواهد داد.

نصرالله با تأکید بر اینکه ایرانی‌ها نمونه انسانی و اخلاقی در برابر اقدامات وحشیانه آمریکا هستند، گفت: آمریکا مانع کمک‌های انسان دوستانه به یمن می‌شوند و به ایرانی‌های مقیم خارج از کشور اجازه انجام نقل و انتقالات مالی نمی‌دهند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان به جنگ چهار ساله ائتلاف سعودی علیه یمن اشاره کرد و گفت، چهار سال گذشت و این جنگ وارد سال پنجم شده است. ارتش‌ها و امکانات گسترده‌ای همراه با اتهاماتی بزرگ علیه یمنی‌ها به کار گرفته شد، ولی آنها مقاومت کردند.

او گفت: اگر یمنی‌ها مقاومت نمی‌کردند و شکست می‌خوردند و محمد بن سلمان در این جنگ پیروز می‌شد، مردم فلسطین باید هزینه این پیروزی را پرداخت می‌کردند و هزینه‌اش آرمان فلسطین بود؛ چرا که عربستان سعودی سخت مشغول پایان دادن به این آرمان و اتمام آن به نفع رژیم صهیونیستی است.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت که محمد بن سلمان تلاش خواهد کرد خود را پیروز صحنه نبرد معرفی کند، اما عربستان سعودی به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شکست خواهد خورد؛ مردمی که از قدس و فلسطین و تمامی خاک اعراب مادامی که تحت اشغال باشد، دفاع می‌کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: اکنون نیروهای یمنی با جنگ و دفاع خود علاوه بر اینکه از خاک و شرف خود دفاع می‌کنند برای اندک کرامت باقی مانده دولت‌ها و ملت‌های کشورهای خلیج فارس نیز می‌جنگند.

وی در ادامه همچنین به شهادت سید محمد باقر صدر و خواهرش به دستور صدام دیکتاتور معدوم عراق اشاره کرد و گفت: در سالروز شهادت سید محمد باقر صدر متفکر بزرگ شیعی عراق باید بگویم که ایشان حرکت عظیم اسلامی و علمای اسلام را به ثروت فکری گسترده‌ برای مبارزه با مشکلات آن زمان مزین کرد.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنرانی‌اش به انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: به احتمال قوی بنیامین نتانیاهو دولت راست‌گرای صهیونیستی را تشکیل خواهد داد که در این صورت در مرحله جدیدی از روابط بین ترامپ و نتانیاهو قرار خواهیم گرفت.

نصرالله همچین درباره سفر اخیر مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا به لبنان در چهارچوب سفر منطقه‌ای وی گفت، سفر پامپئو به بیروت بدون نتیجه بود، اما سیاست‌های تحریک‌آمیز آمریکا برای ایجاد فتنه در لبنان ادامه دارد. ما در حالت عقب‌نشینی قرار نداریم، بلکه این پیشروی ماست که موجب نگرانی ترامپ شده است.

وی در پایان تأکید کرد لبنانی‌ها می‌دانند که منفعت آنها در همبستگی و گوش ندادن به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در منطقه است. از مردم لبنان می‌خواهیم که هنگام گوش دادن به اظهارات ترامپ و پامپئو، کشورهایی را به خاطر بیاورند که با دخالت‌ها و توطئه‌های آمریکایی-صهیونیستی با پول‌های کشورهای منطقه خلیج فارس ویران شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل