بازدید 4544
در جلسه استماع کنگره

طفره پامپئو از موضوع «الحاق‌کرانه‌باختری‌به‌اسرائیل»

کد خبر: ۸۹۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ 10 April 2019

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در یک جلسه استماع در کمیته اعتبارات مجلس سنا از دادن پاسخ به سوالی درباره موضع دولت این کشور در قبال الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی امتناع کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ» در جلسه سه شنبه شب استماع مجلس سنای آمریکا از اظهارنظر درباره اینکه دولت این کشور چه اقدامی در قبال موضع رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به خود انجام خواهد داد، خودداری کرد.

علیرغم انتقادهای بین‌المللی از مواضع اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره تلاش او برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری فلسطین به این رژیم بعد از انتخابات پارلمانی فلسطین اشغالی، وزیر خارجه آمریکا از اظهارنظر درباره اینکه واشنگتن در صورت این اقدام غیرقانونی چه خواهد کرد، امتناع کرده است.

به گزارش نیویورک تایمز، «کریس ون هولن» سناتور دموکرات ایالت مریلند در جلسه استماع کمیته اعتبارات سنا از «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا سوال کرد: «آیا هنوز این سیاست ما است که با اقدام یکجانبه اسرائیل برای الحاق همه یا بخش‌هایی از کرانه باختری مخالفت کنیم؟»

وزیر خارجه آمریکا از دادن پاسخ مستقیم به این سوال امتناع کرد و تاکید کرد که دولت ترامپ به زودی طرح خود درباره مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان (موسوم به معامله قرن) را رونمایی خواهد کرد.

پامپئو علیرغم تکرار چند باره سوال صریح سناتور هولن درباره الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی، تنها به این جواب بسنده کرد که «ما (با رونمایی از معامله قرن) در فرایند اعلام موضع خود هستیم».

قانونگذار آمریکایی با اشاره به انتخابات پارلمانی در فلسطین اشغالی خطاب به پامپئو گفت که «ممکن است با توجه به پایان انتخابات در اسرائیل، اتفاق‌ها به سرعت بیفتند و شما امروز نمی‌توانید به ما بگویید که سیاست آمریکا درباره این موضوع (الحاق کرانه باختری) چیست».

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این اظهارنظر مدعی شد: «به نظرم، من جواب سوال شما را دادم».

«بنیامین نتانیاهو» هفته گذشته در آستانه انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی گفته بود که آمادگی دارد بعد از انتخابات شهرک‌های این رژیم در کرانه باختری و همچنین بخش‌هایی از کرانه باختری را به رژیم صهیونیستی الحاق کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی