بازدید 3630
۱

جدیدترین برآورد صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران

صندوق بین‌المللی پول دقایقی پیش در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد رشد اقتصادی ایران در سال 2018 به منفی 3.9 درصد کاهش و نرخ تورم به 31.2 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۹۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹ 09 April 2019

به گزارش فارس، صندوق بین‌المللی پول، دقایقی پیش، فصل‌های تحلیلی جدیدترین گزارش چشم‌انداز اقتصادی خود را منتشر کرد که در بخشی از آن به پیش‌بینی رشد اقتصادی، نرخ تورم و تراز حساب جاری ایران پرداخته است.

بر اساس این گزارش، رشد اقتصادی ایران در سال گذشته میلادی (2018) منفی 3.9 درصد برآورد شده است که در پیش‌بینی ماه اکتبر این نهاد بین‌المللی منفی 1.5 درصد عنوان شده بود.

در ادامه نرخ تورم ایران در سال 2018 برابر با 31.2 درصد برآورد شده است که در گزارش ماه اکتبر 29.6 درصد پیش‌بینی شده بود.

این نهاد بین‌المللی در گزارش پیشین خود نرخ بیکاری ایران در سال 2018 را 12.8 درصد پیش‌بینی کرده بود که در این بخش‌های در دسترس قرار گرفته هنوز رقمی در مورد نرخ بیکاری منتشر نشده است.

همچنین تراز حساب جاری ایران در سال 2018 رشد کرده و به 4.3 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است که در پیش‌بینی قبلی 1.3 درصد عنوان شده بود.

صندوق بین‌المللی پول رقم تراز حساب جاری ایران در سال 2017 را که قبلا 2.2 درصد تولید ناخالص داخلی اعلام شده بود را تصحیح کرده و 3.8 درصد اعلام کرده است.

اما بانک جهانی چند روز پیش رشد اقتصادی ایران در سال 2018  را منفی 1.6 درصد اعلام و پیش‌بینی کرد که در سال 2019 به منفی 3.8 کاهش خواهد یابد.

این درحالی است که صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی ایران در سال 2019 را منفی 6 درصد پیش‌بینی کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
واقعا رکود 6 درصدی اتفاق میفته؟ چرا؟ چون مسولان افتصادی خواب‌ رفتن؟! با اصلاح بودجه میشه رکود رو کاهش داد، شرکت‌های دولتی اصلاح بشه به جرات میگم 2 تا 3 درصد اصلاح رشد اقتصادی داریم، ای کاش رانت‌خواران و مفت خواران و اختلاس گران پاکسازی بشن تا خیلی چیزها درست بشه، البته از ربای بانکی که جنگ با خداست هم باید به عنوان ستون اصلی فتنه اقتصادی نام برد...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر