بازدید 19528
۱
آمار جالب آبی های ایران مقابل تیم دربار پادشاه سعودی

استقلال رکورددار به زانو در آوردن الهلال در آسیا

۳ برد از ۴ برد استقلالی‌ها مقابل الهلال تحت هدایت شفر بدست آمده است. امیر قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر ایران هم دیگر برد استقلال مقابل الهلال در لیگ قهرمانان آسیا را همراه با این تیم کسب کرده است.
کد خبر: ۸۹۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ 09 April 2019

در مرحله‌ گروهی لیگ قهرمانان آسیا هیچی تیمی به اندازه استقلال ایران، تیم الهلال عربستان را نبرده است.

به گزارش تابناک ورزشی، شب گذشته استقلال ایران موفق شد در قطر، الهلال عربستان را شکست دهد و با پایان دور رفت مرحله‌ی گروهی لیگ قهرمانان آسیا در رده‌ی سوم گروه خود قرار بگیرد. شاگردان وینفرد شفر آلمانی که بعد از یک باخت و یک تساوی مقابل دو تیم تهرانی پرسپولیس و سایپا به این بازی آمده بودند با پیروزی مقابل الهلال تبدیل به تنها تیمی شدند که در مرحله‌ی گروهی لیگ قهرمانان آسیا موفق شده ۴ بار الهلال عربستان را شکست دهد. ۳ برد از ۴ برد استقلالی‌ها مقابل الهلال تحت هدایت شفر بدست آمده است. امیر قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر ایران هم دیگر برد استقلال مقابل الهلال در لیگ قهرمانان آسیا را همراه با این تیم کسب کرده است.

استقلال رکورددار به زانو در آوردن الهلال در آسیا

آبی‌های شهر ریاض ۴ بار مقابل العین امارات هم در لیگ قهرمانان آسیا شکست خورده‌اند، اما یک باخت آن‌ها مقابل العین در مرحله‌ی حذفی بوده و ۳ بار در مرحله گروهی مقابل این تیم اماراتی تن به شکست داده‌اند. بعد از دو تیم استقلال و العین، السد قطر بیشتر از هر تیم دیگری موفق شده از سد الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا بگذرد.

بیشترین برد

سه تیم هستند که در لیگ قهرمانان آسیا بیشتر از الهلال عربستان در تقابل با یک تیم ایرانی تن به شکست داده‌اند. بنیادکار ازبکستان، النصر امارات و الریان قطر بیش از ۴ بار در لیگ قهرمانان آسیا به یک تیم ایرانی باخته‌اند. ذوب‌آهن اصفهان که همراه با منصور ابراهیم‌زاده به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم رسیده و در نهایت نایب قهرمان هم شده، ۵ بار موفق شده از سد بنیادکار ازبکستان در لیگ قهرمان آسیا بگذرد.

دیگر تیم اصفهانی سپاهان که آن‌ها هم سابقه‌ی حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا و نایب قهرمانی در این رقابت‌ها را در کارنامه دارند و تنها تیمی ایرانی‌ای هستند که حضور در جام باشگاه‌های جهان را هم تجربه کرده‌اند، موفق شده‌اند تیمی را در لیگ قهرمانان آسیا بیش از ۴ بار ببرند. زرد پوشان اصفهانی النصر امارات را ۵ بار شکست داده‌اند.

استقلال تهران هم علاوه بر الهلال که ۴ بار در لیگ قهرمانان آسیا آن‌ها را شکست داده، مقابل الریان قطر هم آماری خوبی داشته است. آبی‌های تهران ۵ بار موفق شده‌اند الریان را در لیگ قهرمانان آسیا شکست دهند تا بیشترین پیروزی آن‌ها مقابل یک تیم در لیگ قهرمانان آسیا، مقابل این تیم قطری باشد. بعد از الریان قطر و الهلال عربستان، استقلالی‌ها العین امارات که این فصل با آن‌ها همگروه هم هستند را بیشتر از هر تیم دیگر در آسیا برده‌اند. آبی‌های تهران که در بازی رفت این فصل خود مقابل العین در ورزشگاه آزادی متوقف شده‌اند، ۳ بار در لیگ قهرمانان آسیا از سد العین امارات گذشته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
متاسفم که از بک همچین تیترهایی در زمینه ورزش استفاده میکنید.خودتون را اصلاح کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل