بازدید 5384

بی‌احتیاطی راننده در سمنان توله خرس را تلف کرد

کد خبر: ۸۹۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶ 09 April 2019

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: یک قلاده خرس قهوه ای یکساله در اثر برخورد با وسیله نقلیه در منطقه حفاظت شده پرور شهرستان مهدیشهر تلف شد.

به گزارش «تابناک»، امیر عبدوس روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک قلاده توله خرس قهوه ای یکساله در اثر شدت برخورد با وسیله نقلیه و آسیب دیدگی شدید در منطقه حفاظت شده پرور، با وجود تلاش محیط بانان، تلف شد.
وی ادامه داد: راننده وسیله نقلیه بعد از تصادف با توله خرس محل حادثه را ترک کرده و متواری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: منطقه حفاظت شده پرور محل زندگی گونه های مختلف جانوری است و ضروریست به منظور حفظ حیات وحش رانندگان در گذر از این مناطق با احتیاط و با سرعت مطمئن رانندگی کنند.
حیات وحش منطقه حفاظت شده پرور استان سمنان بیش از 160 گونه جانوری دارد، این منطقه براساس مصوبه شورای عالی شکاربانی و نظارت بر صید د‌ر سال 1346 به عنوان منطقه حفاظت شد‌ه اعلام شد، حد‌ود و‌ مساحت منطقه نیز تاکنون چند‌ین بار مورد بررسی و تجد‌ید نظر قرار گرفته است و در نهایت طبق مصوبه شورای عالی محیط زیست در دهه 70 نزدیک به 65 هزار هکتار تعیین شد.

از گونه های شاخص حیات وحش منطقه حفاظت شد‌ه پرور می توان به مرال، شوکا، گراز، خرس قهوه‌ای، پلنگ، سیاه گوش، گربه وحشی، کل و بز، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه معمولی، شغال، کفتار، سمور، تشی، خرگوش‌ و از رد‌ه پرند‌گان می توان به انواع پرند‌گان شکاری، کبک د‌ری، بلد‌رچین، هوبره، کبک، تیهو، هد‌هد، شاه بوف، جغد، سینه سرخ و از خزند‌گان می توان به افعی، کفچه مار، مار جعفری، انواع آگاما، بزمجه، لاک پشت و از د‌وزیستان نیز می توان به انواع وزغ‌ ها اشاره‌ کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل