بازدید 1754

ضرب الاجل 72 ساعته به حفتر برای اتمام عملیات طرابلس

منابع دیپلماتیک اروپایی در قاهره اعلام کردند که هم‌پیمانان خلیفه حفتر به او 72 ساعت مهلت داده‌اند تا هرچه سریع‌تر یا وارد طرابلس شود یا به پایگاه‌های خود در شرق لیبی بازگردد.
کد خبر: ۸۹۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱ 09 April 2019

منابع دیپلماتیک اروپایی در قاهره اعلام کردند که هم‌پیمانان خلیفه حفتر به او 72 ساعت مهلت داده‌اند تا هرچه سریع‌تر یا وارد طرابلس شود یا به پایگاه‌های خود در شرق لیبی بازگردد.

به گزارش ایسنا، منابع دیپلماتیک اروپایی در قاهره به سایت العربی الجدید گفتند: هم‌پیمانان خلیفه حفتر، فرمانده "ارتش ملی لیبی" که برخی از آن‌ها از عملیات طرابلس استقبال کردند از او خواسته‌اند به خاطر فشارهای بین المللی و نگرانی درباره صدور قطعنامه علیه نیروهایش یا انجام حمله بین المللی علیه آن‌ها هرچه‌سریع‌تر عملیات نظامی طرابلس را به اتمام برساند.

در همین راستا، یک منبع دیپلماتیک مصری اعلام کرده که حفتر از هم‌پیمانان خود و در رأس آن مصر خواسته سه روز به او مهلت دهند تا به "پیروزی بزرگ" و سیطره بر شهرها و مناطق استراتژیک دست یابد و کنترل طرابلس را در دست بگیرد. قاهره با این موضوع موافقت کرده و از گروه‌های منطقه‌ای نیز خواسته از این عملیات حمایت کنند.

پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که مصر حمایت گسترده‌ای از نیروهای حفتر برای تحقق اهدافشان قبل از پایان ضرب الاجل به عمل آورد.

به گفته منابع نیروهای حفتر حملات خود را به مناطق اطراف پایتخت لیبی با آغاز مهلت تعیین شده از سوی هم‌پیمانانش افزایش داده است.

العربی الجدید به نقل از منابع دیپلماتیک مصری اعلام کرد: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل به لیبی با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی که دو هم‌پیمان قوی حفتر هستند تماس گرفتند تا وی را به توقف عملیات نظامی ترغیب کنند. منابع نزدیک به نیروهای حفتر در شرق لیبی نیز از حضور فرماندهان نظامی ارشد مصری در اتاق عملیات مرکزی این نیروها خبر داده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان