بازدید 4655
۸
شیوه اختصاص ارز کالاهای اساسی تغییر می‌‌کند

طرح اصلاح ۹۳۴ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان

کد خبر: ۸۹۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 09 April 2019

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برنامه اصلاح ۹۳۴ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در اقتصاد به سران قوا می‌رود و شیوه اختصاص ارز کالاهای اساسی تغییر می‌ کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس ، محمد باقر نوبخت در بخش پرسش و پاسخ به سؤال خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا در اصلاح ساختار بودجه با توجه به آنچه به دفعات در مورد یارانه پنهان ۹۳۴ هزار میلیارد صحبت شده است، آیا برای این موضوع برنامه‌ای دارید، اظهار داشت:‌ یکی از برنامه‌های اصلاح ساختار، تعیین تکلیف یارانه‌های پنهان است که محاسبات این ۹۳۴ هزار میلیارد تومان به ریز برآورد شده است و اکنون پرداخت می‌شود. همچنین ۴۵ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی داریم که متفاوت از فرار مالیاتی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: چگونه می‌شود که دنبال اصلاح ساختار باشیم، اما به یارانه پنهان نپردازیم و نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم؟ برنامه اصلاح یارانه پنهان به شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تقدیم خواهد شد، اما اینکه ظرفیت اجرای آن چقدر وجود داشته باشد مهم است. معمولا همه استقبال می‌کنند، اما موقعی که پای خودشان درگیر می‌شود، اتفاقات دیگری می‌افتد.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه روز گذشته اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به گوشت تنظیم بازار متوقف شد، آیا مضیقه بودجه‌ای وجود دارد یا ملاحظات دیگری در آن دخیل است، تصریح کرد: در دولت بحث‌های مفصلی مطرح شد، اکنون ۲۵ کالا ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی دریافت می‌کنند و تأکید رئیس جمهور در حمایت از اقلام و مایحتاج مورد نیاز مردم است. سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت شد، اما باید ببینیم به هدف رسیده‌ایم؟ و آنچه برای مردم بود به دست مردم رسیده یا خیر. باید قبول کنیم که شیوه کنونی مناسب نیست، هر چند باید نظارت از بدو تا ختم صورت بگیرد، در کنار آن، خروج دام و گوشت از کشور داریم.

وی ادامه داد: اگر ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی ندهیم، افزایش قیمت مضاعف به کالا فشار می‌آورد که قطعا جلوی آن را می‌گیریم. در ستاد اقتصادی با رئیس‌جمهور بحث کردیم که شیوه اصلاح شود و این هفته به جمع‌بندی می‌رسد، قطعا مابه‌التفاوت ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومانی ناشی از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ و ارز نیمایی به مردم خواهد رسید و ریالی از آن را در بودجه صرف نخواهیم کرد، اما اینکه به واردکننده بدهیم یا در سازوکاری مانند کالابرگ الکترونیکی و یا صور دیگر باشد هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. احتمال دارد روی این ۲۵ کالا تدریجی یا قطعی اجرایی شود که هنوز مشخص نیست. نکته‌ای که وجود دارد این است که قطعاً منافع ناشی از اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ برای گوشت و ۲۵ قلم کالا با شیوه کنونی به مردم نمی‌رسد. در حال حاضر برای گوشت این اصلاح رویکرد را اعمال کردیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۸
جالبه مبالغ من درآوردی 934 هزار میلیارد را با کدام استدلال مطرح می نمایید سوبسیدی که مثلا برای سلامت می دهید کلا 100 هزار میلیارد می باشد خوب اگر آزاد سازی بشود کسی وارد بیمارستانهای شما نمی شود که!!! شما از این دست میدهید از اون دست پس می گیرید در کل با آزاد سازی دولت بیشتر ضرر می کند با آزاد سازی کسی ماشین شما را نمبخرد که!!!
گرانی بیشتر.تا کی خدا می داند.
خيلي هنر كرديد!!!؟؟؟ گوشت تنظيم بازار حذف شود كه بعد مردم كيلويي 120 هزار بخرند؟؟؟؟!؟؟!!؟؟!
اين است مديريت شما و ديگر مسئولان؟؟؟!!!!
تورا بخدا فکر مردم باشید یارانه پنهان دیگه چیه بازهم گرانی و بازهم فشار روی مردم ،؟!!!!
تولید ، توزیع ، مصرف پایه های سه گانه اقتصاد است که به طور همزمان میبایست مد نظر قرار داشته یاشند .
خدا را شکر سیل بعضی از گنج های پنهان را از زیر خاک سوء مدیریت ها بالا آورده.
نحوه محاسبه بیش از 900 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان به این صورت است که آقایان دانشمند ، قیمت حامل های انرژی ، آب ، کالاهای اساسی و خدمات پزشکی و ... را به نرخ های های جهانی و البته به نرخ های کشورهای ثروتمند اروپایی و آمریکا محاسبه کرده اند ولی سوال این است که آیا بعد از حذف این یارانه پنهان و رساندن نرخ ها به نرخ های مورد نظر خودشان ، حاضرند دستمزدها را هم به نرخ دستمزد آمریکا و اروپا برسانند و با مدیریت صحیح و انضباط مالی و کاهش ریخت و پاش های دولت و سازمان های حکومتی ، نیاز به چاپ پول بدون پشتوانه نداشته باشند تا از کاهش ارزش ریال و افزایش نرخ ارز و طلا و در نتیجه افزایش تورم و کاهش ارزش درآمد و ثروت مردم جلوگیری کنند و این چرخه ی باطل تولید ثروت با چاپ پول بدون پشتوانه را پایان دهند؟؟؟؟؟
دوباره کم آوردند و گیر دادن به یارانه ها و میخوان به این بهانه دستشونو دوباره بکنن توی جیب ملت .. زهی خیال باطل چون دیگه در جیب ملت چیزی باقی نمونده و مردم دیگه تحمل هیچگونه فشار اقتصادی و شوک تورمی را ندارند و ممکنه جامعه به انفجار برسه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان