بازدید 2528

ترخیص کالا از گمرکات سرعت می‌گیرد

کد خبر: ۸۹۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸ 08 April 2019

معاون فنی گمرک گفت: ترخیص کالاهای مورد نیاز واحدهای تولیدی در راستای تحقق شعار سال «رونق تولید»​ با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

به گزارش ایبِنا، مهرداد جمال ارونقی با اشاره به اینکه گمرک می‌تواند در تحقق شعار امسال نقش بسزایی ایفا کند، افزود: همه عملیات و تشریفات گمرکی از ارسال کالا به گمرک آغاز می‌شود که این دستگاه می‌تواند با اتخاذ تدابیری انجام عملیات و تشریفات را تسریع و تسهیل کند تا مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی هر چه سریعتر از گمرک خارج و در مدار تولید قرار گیرد.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران از اقدام‌های گمرک در تحقق شعار «رونق تولید» را قرار دادن کالاهای مورد نیاز واحدهای تولیدی در مسیر سبز عنوان کرد و اظهارداشت: سه مسیر زرد، سبز و قرمز در اظهار کالاهای وارداتی وجود دارد و کالاهایی که در مسیر سبز قرار می‌گیرند بدون ارزیابی و بلافاصله در مدت چند ساعته ترخیص می‌شوند.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران ضمن اشاره به اینکه مقرر شده همه واحدهای تولیدی در مسیر سبز قرار گیرند، گفت: مبحث حقوق ورودی از اقدامات دیگر گمرک برای تحقق رونق تولید بوده که بخشنامه آن در آغاز روز کاری سال ۹۸ ابلاغ شده است.

وی همچنین ترخیص نسیه را از اقدامات دیگر گمرک در تسریع ترخیص کالا دانست و افزود: بر این اساس ۶۰ تا ۸۰ درصد کالاهای مورد نیاز واحدهای تولیدی بدون پرداخت حقوق ورودی ترخیص خواهد شد تا پس از پرداخت حقوق ورودی ۴۰ درصد باقیمانده در گمرک نیز ترخیص شود.

ارونقی با بیان اینکه گمرک با حمل یکسره کالا برای واحدهای تولیدی موافقت می‌کند تا به صورت یکروزه کالا ترخیص شود، افزود: نمونه برداری از کالاهایی که نیاز به مجوزهای قانونی در گمرک دارند نیز سرعت می‌گیرد.

وی  با تاکید بر اینکه گمرک باید مجوزهای مدنظر را از مراجع ذیربط دریافت کند تا بتواند کالاهای نیازمند دریافت مجوز را ترخیص کند، اظهار داشت: در این راستا طی تفاهم نامه‌ای که با مراجع صادرکننده مجوز به امضا خواهد رسید قبل از تخلیه و یا همزمان با تخلیه کالا نمونه برداری انجام خواهد شد تا بلافاصله نسبت به ترخیص کالا در گمرک اقدام شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان