بازدید 2620

کوبا "اقدام مداخله‌جویانه" آمریکا درباره ونزوئلا را محکوم کرد

رئیس‌جمهوری کوبا در سخنانی دور جدید تحریم‌های واشنگتن علیه کشتی‌ها و شرکت‌های مرتبط به شرکت ملی نفت ونزوئلا را محکوم کرد.
کد خبر: ۸۸۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸ 07 April 2019

رئیس‌جمهوری کوبا در سخنانی دور جدید تحریم‌های واشنگتن علیه کشتی‌ها و شرکت‌های مرتبط به شرکت ملی نفت ونزوئلا را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایالات متحده روز جمعه ۳۴ کشتی مرتبط با شرکت نفت ونزوئلا موسوم به پترولئوس دی ونزوئلا را که تحت کنترل دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا است، به همراه دو شرکتی که گفته می‌شود در انتقال نفت از ونزوئلا به کوبا همکاری می‌کنند، تحریم کرد. علاوه بر این، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت تازه‌ترین دور از تحریم‌ها به درخواست مجلس ملی تحت کنترل اپوزیسیون ونزوئلا انجام شده است.

میگوئل دیاز-کانل، رئیس‌جمهوری کوبا شنبه در پیامی توییتری نوشت: آمریکا همین جمعه تحریم‌هایی را علیه شرکت‌ها و کشتی‌هایی وضع کرد که در امر انتقال محموله‌های نفتی میان کوبا و ونزوئلا دخیل هستند؛ انتقالاتی که طبق قراردادهای تجاری کاملا قانونی هستند. این تدابیر یک اقدام فراسرزمینی، مداخله‌جویانه و تکبر امپریالیستی است.

وزارت خارجه ونزوئلا هم با محکوم کردن اقدام آمریکا تاکید کرد کاراکاس به شکل حقوقی مناسب به این تحریم‌ها واکنش نشان می‌دهد.

بحران اقتصادی ونزوئلا با تحریم‌های آمریکا علیه این کشور آمریکای لاتین شدت گرفته است. در همین حال بحران سیاسی این کشور از ماه ژانویه که خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا خودش را رئیس‌جمهوری خودخوانده توصیف کرد، بالا گرفت. همچنین واشنگتن اموال شرکت ملی نفت ونزوئلا را برای وارد آورد فشار به مادورو بلوکه کرده است.

دولت سوسیالیست مادورو که تحت حمایت چین و روسیه و دیگر کشورهاست، به نوبه خود تحرکات امپریالیستی آمریکا را محکوم کرده و گوآیدو را به توطئه برای سرنگونی خودش با حمایت آمریکا متهم می‌کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار