بازدید 2227

آغاز اعتصاب غذای نامحدود اسیران فلسطینی

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در سخنانی توافق با اسیران فلسطینی برای برداشتن دستگاه‌های ارسال پارازیت از داخل زندان‌های این رژیم را تکذیب کرد. رهبران اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اعتراض به ادامه عملیات سرکوب و حمله به اسیران و اوضاع نامناسب در داخل زندان‌ها اعتصاب غذای خود را شروع کردند.
کد خبر: ۸۸۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸ 07 April 2019

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در سخنانی توافق با اسیران فلسطینی برای برداشتن دستگاه‌های ارسال پارازیت از داخل زندان‌های این رژیم را تکذیب کرد. رهبران اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اعتراض به ادامه عملیات سرکوب و حمله به اسیران و اوضاع نامناسب در داخل زندان‌ها اعتصاب غذای خود را شروع کردند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فلسطین الان گزارش داد، در مرحله نخست "اعتصاب دوم کرامت" ۳۰ تن که اکثرشان از رهبران گروه‌های مقاومت هستند به خصوص رهبران حماس شرکت خواهند کرد. در مرحله بعد ده‌ها اسیر از زندان‌های مختلف به این اعتصاب اضافه خواهند شد به طوریکه پیش‌بینی می‌شود روند اعتصاب به عدم نوشیدن آب نیز پیش برود و در صورتیکه جلسات مذاکرات درباره تحقق خواسته‌های اسیران قبل از ۱۷ مارس جاری مصادف با روز اسیر موفقیت آمیز نباشد احتمال دارد صدها اسیر به اعتصاب مورد نظر بپیوندند.

پیشتر خبرگزاری آناتولی گزارش داده بود، گلعاد آردان، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در توئیتی گزارش روزنامه هاآرتص مبنی بر توافق مقامات اسرائیل با نمایندگان اسیران فلسطینی برای برداشتن دستگاه‌های پارازیت‌انداز از داخل زندان‌ها را تکذیب کرد.

هاآرتص در گزارش خود آورده است که این توافق برای جلوگیری از اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی صورت گرفته است.

در همین راستا، آردان بر ادامه نصب دستگاه‌های پارازیت‌انداز در داخل زندان‌ها تأکید کرد.

وی افزود: ما آماده برخورد با اعتصاب غذای "زندانیان امنیتی" هستیم.

این مقام صهیونیستی در ادامه ابراز امیدواری کرد که اعتصاب اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی با شکست مواجه شود.

اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی دستگاه‌های پارازیت‌انداز را در زندان کار گذاشته است. این دستگاه‌ها باعث پارازیت روی امواج رادیو و تلویزیون‌های زندان و اخلال در تماس اسیران با خارج از زندان و سردرد شدید آنها شده است.

از سوی دیگر، قدری ابو بکر، رئیس کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی از تمدید مدت گفت‌وگو میان اسیران فلسطینی و اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

وی در گفت‌وگو با رادیو صدای فلسطین گفت: دوره گفت‌وگو میان اسیران فلسطینی و بخش اداره زندان‌های رژیم اشغالگر تا ظهر امروز (یکشنبه) تمدید شد تا در این زمان پاسخ خواسته‌های اسیران مشخص شده و همچنین اسیران فلسطینی تصمیم خود برای انجام اعتصاب و یا لغو آن را اتخاذ کنند.

رئیس کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی در ادامه تصریح کرد: خواسته‌های اسیران شامل حذف دستگاه‌های پارازیت‌انداز از داخل زندان‌ها و عدم شکنجه اسیران بی‌دفاع و مورد بازجویی است.

در همین راستا، قدورة فارس، رئیس باشگاه اسیران فلسطینی نیز در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار داشت که خواسته‌های اسیران ناچیز و ساده بوده و در صورت تحقق اعتصاب متوقف خواهد شد.

وی افزود: اسیران فلسطینی خواستار حذف دستگاه‌های ارسال پارازیت‌ از داخل زندان‌ها و کاهش شکنجه زندانیان هستند و چنانچه این درخواست‌ها محقق نشود، خواسته‌های آنها افزایش خواهد یافت.

در مقابل، رادیو اسرائیل نیز گزارش داده بود که بخش خدمات زندان‌های این رژیم با اسیران فلسطینی مذاکره نخواهد کرد و آمادگی‌های لازم برای مقابله با اعتصاب آنها را اتخاذ کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل