بازدید 4950

آسیب‌دیدگی خط لوله اتیلن غرب به دلیل سیلاب

کد خبر: ۸۸۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ 07 April 2019

بارش بی سابقه باران و جاری شدن سیل در بسیاری از مناطق کشور به ویژه در استان لرستان، موجب زیر آب رفتن برخی روستا‌ها و بخشی از شهر پلدختر شد و حجم سیلاب به حدی بود که خط اتیلن غرب نیز در امان نماند و در محل عبور در روخانه کشکان دچار پارگی شد.

به گزارش ایسنا، قدرت الله فرج پور، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مورد این حادثه توضیح داد: خوشبختانه با توجه به سیستم‌های ایمنی موجود، به محض وقوع حادثه تزریق اتیلن به خط متوقف شد و متعاقب آن هماهنگی‌های اولیه با بهره بردار (شرکت پتروشیمی کاویان) برای تعمیر خط صورت پذیرفت، اما به علت حجم بسیار زیاد آب و تخریب مسیر‌های مواصلاتی و عدم دسترسی به محل حادثه، انجام کار‌های اجرایی میسر نشد.

فرج پور تصریح کرد: با کاهش حجم آب و فراهم شدن دسترسی نسبی به محل حادثه، کار‌های اجرایی آغاز شده و امید است با بهره‌گیری از توانمندی متخصصین کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعمیرات لازم انجام و خط لوله اتیلن غرب در سرویس قرار گیرد.

به گفته فرج پور به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی واحد‌های پتروشیمی موجود در بخش‌هایی از خط که قبل از محل حادثه قرار دارد با شرایط کاملاً عادی در سرویس و مشغول تولید هستند و قطع اتیلن تنها روی واحد‌های پتروشیمی بالاتر از محل حادثه تأثیر داشته است. البته اغلب این واحد‌ها نیز با توجه به موجودی خط، با ظرفیت پایین‌تر همچنان در حال تولید هستند.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: متأسفانه در حوادث دیگری در دو نقطه قبل و بعد از ایستگاه پیازآباد بخشی از خط رودخانه سیمره به علت سیلاب و بخش دیگری نیز به علت رانش زمین دچار حادثه شده است. خوشبختانه در این دو محل نیز با استفاده از تجهیزات ایمنی موجود، شیر‌های دوطرف محل حادثه بسته شده و شرایط تحت کنترل است. بازسازی این نقاط نیز پس از برآورد‌های لازم در اسرع وقت توسط بهره‌بردار آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، خط لوله اتیلن غرب نام یک خط لوله و مجموعه‌ای از کارخانه‌های پتروشیمی در غرب، شمال غربی و جنوب غربی ایران است. این خط با هدف انتقال گاز اتیلن از منطقه عسلویه در شرق استان بوشهر به استان‌های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی ساخته شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر