بازدید 24791

تخلیه ۱۷۴ شهر و روستا از بیم سیل/ جاده اهواز - اندیمشک به زیر آب رفت/ برخی افراد در معرض سیل روستاها را تخلیه نمی‌کنند/ رئیس قوه قضاییه به آق قلا رفت

در حوادث اخیر جمعا در ۱۳ استان کشور، ۷۰ نفر بر اثر سیل و حوادث مرتبط با آن، جان خود را از دست دادند. آماری که روز گذشته توسط پزشکی قانونی منتشر شد و چه بسا تنها آمار قابل اتکا در خصوص حوادث اخیر باشد، چون در خصوص خسارات سیلاب ها جز تخمین گزارشی در دست نیست.
کد خبر: ۸۸۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ 07 April 2019
تابناک اجتماعی -
با توجه به بارش‌های اخیر، چند استان کشور درگیر سیل شدند و امدادرسانی در استان‌های حادثه دیده همچنان ادامه دارد.

به گزارش «تابناک»، در حوادث اخیر جمعا در ۱۳ استان کشور، ۷۰ نفر بر اثر سیل و حوادث مرتبط با آن، جان خود را از دست دادند. آماری که روز گذشته توسط پزشکی قانونی منتشر شد و چه بسا تنها آمار قابل اتکا در خصوص حوادث اخیر باشد چراکه در خصوص خسارات سیلاب ها جز تخمین گزارشی در دست نیست.
 
اعلام آماده باش مدیریت بحران البرز به تمامی دستگاه‌های اجرایی
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۹:۴۴

با دستور استاندار البرز و با توجه به رگبار متناوب باران و رعد و برق و احتمال رخداد تگرگ به ویژه در ارتفاعات از عصر و شب امروز ۱۸ فروردین تا دوشنبه عصر ۱۹ فرردین درمنطقه البرز مرکزی، پیش بینی می‌شود، از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان انتظار می‌رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

۹۷ درصد سدهای خوزستان پر شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۹:۳۹

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر حدود ۹۷ درصد مخازن سدهای استان خوزستان پر شده است.

استقرار موکب‌های تهران در پلدختر
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۹:۲۱

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) تهران از استقرار موکب‌های اربعین تهران در شهر سیل‌زده پلدختر خبر داد و گفت: ۷۰ گروه جهادی بسیج با ظرفیت ۱۱۰۰ نفر به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

اوضاع خرمشهر تحت کنترل است
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۹:۱۶

سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: طغیان رودخانه در خرمشهر تحت کنترل است، دبی آب کارون کاهش‌یافته و شرایط در این شهرستان تا این لحظه مناسب است.

سه میلیون دانش آموز درگیر سیل اخیر هستند
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۸:۲۲

نماینده وزیر آموزش و پرورش در ستاد امدادرسانی به سیل‌زدگان اظهار کرد: حدود سه میلیون دانش آموزان درگیر سیل اخیر هستند اما می‌شود یک تشکل ۱۰ میلیونی با حضور دانش آموزان تشکیل داد.

قطعی برق در ۲۲۶۰ روستای سیل زده برطرف شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۸:۱۸

محمدحسن متولی زاده خسارات سیل در ۵ استان از ۲۳ استان حادثه دیده را جدی‌تر عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به آمادگی و تلاش همکاران صنعت برق، توانستیم بیش از ۹۵ درصد قطعی مناطق را در ساعات اولیه وقوع حادثه برطرف کنیم.

وی همچنین از آمادگی ۸۴۰ اکیپ اجرایی برق برای مقابله با سیل در مناطق پرحادثه و تامین بیش از ۲۰ میلیارد تومان از منابع داخلی توانیر خبرداد که تا لحظه انتشار این خبر، این تمهیدات، منجر به رفع بخش عمده‌ای از مشکلات برقی مناطق سیل زده شده است. در سیل اخیر شبکه‌های برق در بیش از ۲ هزار و ۳۵۰ روستای کشور دچار آسیب و خاموشی شد که تا این لحظه برق بیش از ۲ هزار و ۲۶۰ روستا با شرایط ایمن و پایدار وصل شده و حدود ۹۰ روستا که عمدتا در لرستان قرار دارند، باقی مانده است.

وی با بیان این که روستا‌های باقی مانده عمدتا در محاصره آب قرار دارند و فاقد مسیر دسترسی هستند، گفت: با این حال همکاران صنعت برق درصدد هستند با احداث چند کیلومتر خط جدید و دور زدن مسیرسیلاب، برق این روستا‌ها را نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن وصل کنند.

متولی زاده قطعی برق مناطقی از خوزستان را به دلیل افزایش ارتفاع آب، به ویژه در مسیر رود کارون عنوان کرد که صنعت برق را ناچار ساخته به جهت حفظ ایمنی شهروندان، برق مناطقی را که با هماهنگی مسئولان استان تخلیه شده است، قطع کند. این درحالی است که تعداد قابل ملاحظه‌ای از دکل‌ها و تاسیسات برق در این مناطق دچار آبگرفتگی و خسارت شده اند، اما تخریب شبکه گزارش نشده و شبکه‌های توزیع برق استان پابرجاست.

کمک رسانی یک فرد معلول به سیل زدگان کارون
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۷:۳۰

انتشار تصاویری از کمک رسانی یک فرد معلول به سیل زدگان در شبکه‌های اجتماعی با استقبال کاربران فضای مجازی مواجه شد همانطور که در این فیلم مشاهده می‌شود، این فرد معلول در حال پر کردن کیسه های شنی است که برای احداث سیل بند‌ها به کار می‌رود.

تعداد بازدید : 619
مطالبه شهریه از دانشجویان سیل‌زده نخواهد شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۷:۰۴

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه برنامه جدی برای حمایت از دانشجویان سیل‌زده داریم، گفت: به هیچ وجه الان مطالبه شهریه نخواهد شد و تخفیف‌هایی هم اعمال می‌شود.

آب شرب ۷۲۲ روستای سیل زده لرستان وصل شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۶:۱۸

علیرضا کاکاوند بیان کرد: در سیل دوم لرستان ۷۹۶ روستا با مشکل تامین آب مواجه شدند که با تلاش‌های شبانه‌روزی نیرو‌های این شرکت تنها ۷۴ روستا با مشکل همراه هستند که در روز‌های آتی مشکل این روستا‌ها رفع می‌شود.

وی افزود: برای رفع مشکل این روستا‌ها ۷۵ اکیپ اجرایی به صورت شبانه‌روزی در تلاش بوده تا آب شرب این روستا‌ها را وصل کنند. در هفته گذشته علاوه بر تلاش برای رفع مشکل آب شرب مناطق سیل زده استان لرستان، آبرسانی سیار با ۳۲ تانکر در کنار ۵۷ کامیون آب بسته‌بندی، به این مناطق ارسال شده است.

کاکاوند در ادامه با اشاره به تلاش نیرو‌های این شرکت برای آبرسانی به شهر پلدختر نیز اظهار داشت: خط انتقال آب کمکی از بابازید به پلدختر نیز به طول ۷ کیلومتر در دست اجرا است که با اقدامات انجام شده این خط کمکی در روز‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد. این خط اضطراری می‌تواند در کنار تلاش نیرو‌های آبفا شهری، به رفع مشکل شهروندان پلدختری کمک کند.

مدارس شهرستان اهواز تا پایان هفته تعطیل شدند
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۶:۱۴

فرماندار شهرستان اهواز گفت: کلیه مدارس شهرستان اهواز در تمامی مقاطع تحصیلی از روز سه‌شنبه (بیستم فروردین ماه) تا پایان هفته جاری تعطیل هستند.

به گزارش ایسنا ، جمال عالمی‌نیسی اظهار کرد: با توجه به مشکلات ناشی از آبگرفتگی‌ها و سیلاب‌های اخیر، کلیه مدارس این شهرستان در تمامی مقاطع تحصیلی از روز سه شنبه، بیستم فروردین ماه تا پایان هفته جاری تعطیل هستند.

آخرین وضعیت یاسوج
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۶:۰۶

فرماندار یاسوج گفت: ۴۰ واحد مزرعه پرورش ماهی به طور پنجاه تا صددرصد در این شهرستان تخریب شدند. در روداب بالای ۶۰ درصد راه‌های ارتباطی تخریب شدند. در چند روز اخیر دسترسی موفق برای اکثر روستا‌ها ایجاد کردیم و آذوقه را با ۱۰ سورت پرواز به مناطقی که راه‌های ارتباطی زمینی‌شان قطع بود، رساندیم.

شاهرخ کناری با اشاره به میزان خسارات سیل اخیر به شهر یاسوج بیان داشت: بارندگی اخیر در شهرستان بویراحمد با مرکزیت یاسوج، تقریبا در کشور رکورد دار است. در برخی نقاط شهرستان تا یک هزار و ۳۵۰ میلی متر بارش داشتیم.

کناری با بیان اینکه روستاهای زیادی در شهرستان یاسوج وجود دارد که اکثرا صعب العبور و کوهستانی هستند، بیان داشت: استاندار و همه مقامات اجرایی و امدادی پای کار بودند و این حضور همه مسئولان و اطلاع رسانی به موقع به مردم باعث شد، سیلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد به‌خوبی مدیریت شود.

فرماندار یاسوج اضافه کرد: در شهرستان یاسوج ۱۴۴ هزارنفر جمعیت روستایی و ۳۷ هزار جمعیت عشایری حضور دارند. بر اثر بارش‌های شدید اخیر، برخی از روستا‌هایی که با فاصله زیادی از مرکز استان یا مراکز بخش‌ها بودند، دچار رانش شدند و آب وسایل روستائیان را برد. پس از سیل، روستایی دچار تخریب کامل نشد؛ تنها چند خانه در روستای آبیدک بخش مارگون تخریب شدند. همچنین چهار واحد مسکونی در روستای چناران تخریب شدند.

شهروندان به شایعات درباره سد کرخه توجه نکنند
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۵:۴۶

پس از انتشار شایعات بی اساس در فضای مجازی مبنی بر احتمال شکستگی سد کرخه به‌علت سیلاب‌های اخیر، سازمان آب و برق خوزستان در اطلاعیه‌ای ضمن رد این شایعات، خواستار عدم توجه شهروندان به این شایعات شد.

اخیرا در فضای مجازی شایعات بی اساسی مبنی بر احتمال شکستگی سد کرخه منتشر شده که سازمان آب و برق خوزستان ضمن رد قاطع این شایعات، از شهروندان درخواست می‌کند که به این شایعات توجه نکنند و اطمینان داشته باشند کارشناسان خبره سازمان آب و برق خوزستان با همه توان و به‌صورت شبانه‌روزی در حال تلاش برای مدیریت مناسب سد‌ها هستند و در حال حاضر سد‌ها از جمله سد کرخه از لحاظ پایداری و ایمنی در وضعیت مناسبی قرار دارند.

تشدید خدمت‌رسانی پلیس در مناطق سیل‌زده استان ایلام
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۵:۲۵

جانشین معاونت عملیات ناجا بر تشدید خدمت‌رسانی پلیس در مناطق سیل‌زده استان ایلام در کنار سایر نهاد‌ها تاکید کرد.

سردار بهمن امیری‌مقدم در بازدید از مناطق سیل‌زده استان ایلام و در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی استان با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی لباس عزت و افتخار خدمت‌رسانی به مردم را بر تن کرده است، گفت: باید برای سربلند بیرون آمدن از این امتحان بزرگ امانتدار خوبی باشیم.

تخلیه 182 روستای خوزستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۵:۱۹

کیامرث حاجی‌زاده اظهار کرد: از زمان وقوع سیلاب تاکنون 182 روستا به صورت کلی و جزئی در سطح خوزستان تخلیه شده‌اند. از این تعداد روستای تخلیه شده، 61 روستا دچار آبگرفتگی شده‌اند.

وی گفت: تا این لحظه به 4600 واحد مسکونی آسیب وارد شده است. 33 هزار و 500 واحد مسکونی نیز در معرض خطر قرار دارند. همچنین حدود 30 هزار نفر در 47 اردوگاه اسکان اضطراری اسکان یافته‌اند و امکانات و خدمات مورد نیاز برای آنها فراهم شده است.

اعلام اردوگاه‌های اسکان اضطراری سیل‌زدگان خوزستانی
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۴:۵۷

برای اسکان اضطراری شهروندان حمیدیه، اردوگاه‌های شهید غلامی، شهید فرجوانی، ثامن‌الائمه و جوادالائمه(علیهم السلام) در نظر گرفته شده است.

همچنین برای اسکان اضطراری مردم بستان، پادگان میشداغ و برای مردم سوسنگرد، پادگان‌های 41 ثارالله، شهید حبیب‌الهی، شهید مسعودیان و سالن ورزشی خانه جوان، ناصرخسرو، مجموعه قدس، مجموعه تختی شهرستان اهواز و پادگان شهدای هویزه تعیین شده‌اند. محل اسکان اضطراری مردم رفیع نیز سالن ورزشی و 120 کلاس در مدارس شهرستان هویزه اعلام شده است.

آب شرب ۷۲۲ روستای سیل زده لرستان وصل شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۴:۴۰

علیرضا کاکاوند بیان کرد: در سیل دوم لرستان ۷۹۶ روستا با مشکل تامین آب مواجه شدند که با تلاش‌های شبانه‌روزی نیرو‌های این شرکت تنها ۷۴ روستا با مشکل همراه هستند که در روز‌های آتی مشکل این روستا‌ها رفع می‌شود. برای رفع مشکل این روستا‌ها ۷۵ اکیپ اجرایی به صورت شبانه‌روزی در تلاش بوده تا آب شرب این روستا‌ها را وصل کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان تصریح کرد: در هفته گذشته علاوه بر تلاش برای رفع مشکل آب شرب مناطق سیل زده استان لرستان، آبرسانی سیار با ۳۲ تانکر در کنار ۵۷ کامیون آب بسته‌بندی، به این مناطق ارسال شده است.

ممنوعیت تردد خودرو در جاده اهواز – شوش
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۳:۴۹

سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه خوزستان اظهار کرد: به دلیل آبگرفتگی مسیر اهواز – شوش، تردد خودروهای سواری شخصی در این جاده ممنوع اعلام شده است اما تردد خودروهای سنگین در محور اهواز – شوش مشکلی ندارد. محور اهواز – دزفول – شوشتر به عنوان مسیر جایگزین برای مسیر اهواز – شوش تعیین شده است.

وی گفت: در حال حاضر همچنین محور اهواز – آبادان دچار آبگرفتگی شده است اما آبگرفتگی این محور به گونه‌ای نیست که نیاز به اعمال ممنوعیت تردد وسایل نقلیه باشد.

ادامه تاثیر سامانه بارش‌زا بر خوزستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۳:۳۲

محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: تا اواخر روز دوشنبه هفته جاری همچنان شاهد تاثیر سامانه بارش‌زا بر روی خوزستان خواهیم بود.

وی افزود: بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق شمال و شمال شرق خوزستان خواهد بود. همچنین با توجه به بالا بودن ضرایب ترمودینامیکی، بارش‌های رگباری به صورت نقطه‌ای در سایر مناطق خوزستان دور از انتظار نیست. این سامانه همراه با تندباد لحظه‌ای و احتمال تگرگ است.

آخرین وضعیت منازل در خطر سیل و ریزش در شهر ویس
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۳:۲۲

منوچهر ورناصری با اشاره به خبرهای منتشر شده در خصوص اینکه تعدادی از خانه‌های حاشیه رودخانه کارون در شهر ویس شهرستان باوی به علت نشست زمین ناشی از نفوذ آب دچار خسارت شده‌اند، اظهار کرد: در این منطقه دبی رودخانه بالا آمده و برخی منازل در شهرهای ویس و ملاثانی در نزدیک بستر رودخانه هستند که از مردم خواسته‌ایم این منازل در معرض خطر را تخلیه کنند. در این منطقه تنها منازلی که در بستر رودخانه هستند و احتمال خطر سیلاب و یا ریزش در آنجا وجود دارد، نیاز به تخلیه دارند.

فرماندار باوی تأکید کرد: همچنین روستای درآویزه که از قبل در خطر بود، تخلیه شده است.

شهر اهواز در معرض خطر سیلاب نیست
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۳:۰۶

جمال عالمی نیسی با اشاره به انتخاب چهار استان به عنوان استان‌های معین برای کمک به خوزستان در خصوص مساله سیلاب، اظهار کرد: تاکنون در حوزه من یعنی شهرستان اهواز کمکی به ما نرسیده است و منتظر هیات‌های استان‌ها هستیم. قرار بود شب گذشته هیات‌های برخی استان‌ها به خوزستان بیایند اما هنوز اقدامات مناسبی در این زمینه انجام نشده است.

وی افزود: در اهواز شیب دبی ورودی آب رو به افزایش است. تا شب گذشته 3009 مترمکعب در ثانیه ورودی آب داشتیم و امروز حدود 3050 مترمکعب در ثانیه ورودی آب داریم که این افزایش ورودی یعنی سطح آب رودخانه باز هم بالاترمی‌رود.

عالمی نیسی اظهار کرد: در شهر اهواز مناطق خطرناک نداریم اما در حواشی اهواز مانند منطقه روبه‌روی نیروگاه زرگان، سیل‌بندها تا حدی ضعیف هستند که اکیپ‌هایی در محل مستقر شده و ماشین‌آلات نیز در آنجا مستقر هستند. در سمت کشتارگاه نیز تا حدی وضعیت نامناسب است که با تقسیم کاری که روز گذشته انجام شد، در حال رایزنی هستیم تا با فرستادن ماشین‌آلات، در این منطقه نیز استحکام‌بخشی لازم را انجام دهیم.

احتمال تمدید تعطیلی مدارس اهواز تا پایان هفته
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۲:۵۵

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از احتمال تمدید تعطیلی مدارس اهواز تا پایان هفته خبر داد.

مشکل تأمین آب شهر معمولان
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۲:۴۸

خادمی، استاندار لرستان با تاکید بر اینکه تعداد زیادی از روستاها و نزدیک به ۶۶۰ روستا در جریان سیلاب دچار مشکل شده بود، افزود: ارتباطات بخشی از این روستاها را برقرار کرده‌ایم، در حال حاضر بیشتر از طریق زمینی امکانات و خدمات به آنها می‌رسانیم. بعضی از روستاها متأسفانه امکان برقراری راه نیست و نتوانسته‌ایم راه را اتصال بدهیم و در برخی موارد نیز بحث آب، برق و گاز آنها هم دچار مشکل است، البته تعداد این روستاها در حال کاهش است، مواردی که راه ندارند سعی کرده‌ایم از طریق پل‌های هوایی که وجود دارد امکانات را به آنها برسانیم.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات رسانی به روستاها، خدمات اولیه را به آنها رسانده‌ایم، بیان داشت: البته به شدت در حال بازگشایی راه‌ها هستیم، امیدواریم طبق برنامه‌ای که مجموعه وزارت راه و راهداری استان داده‌اند ظرف دو تا سه روز آینده تمامی راه‌هایی که امکان باز شدن دارند فراهم شود، چرا که برخی از راه‌ها، کار بلند مدت می‌خواهد، پل‌هایی که می‌خواهیم بر روی رودخانه «کشکان» ایجاد کنیم پل‌هایی بوده بوده به طول ۱۰۰ متر و قاعدتاً باید کار بلند مدت انجام دهیم.

راه ارتباطی ۲۴۳ روستا همچنان مسدود است
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۲:۳۸

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، گفت: در پی جاری شدن سیل اخیر لرستان، راه ارتباطی ۸۱۶ روستای استان مسدود شده بوده که تا کنون راه ارتباطی ۵۷۳ روستا باز گشایی شده است.

وی با اشاره به مسدود بودن راه ارتباطی ۲۴۳ روستا از شهرستان‌های خرم آباد، پلدختر، بروجرد، نورآباد، الیگودرز، کوهدشت، الشتر، ازنا و دوره چگنی، افزود: تا پایان هفته راه ارتباطی ۷۰ درصد از این روستاها باز می‌شود.

آب ۷۴ روستا قطع است
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۲:۱۷

علیرضا کاکاوند مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی در سخنانی اظهار داشت: آب ۷۴ روستا در شهرستان‌های پلدختر و چگنی بر اثر سیل همچنان قطع است. از ۷۹۶ روستایی که مشکل قطعی آب داشته‌اند ۷۴ روستا همچنان آب آشامیدنی ندارند.

وی افزود: تخریب راه دسترسی روستاهای پلدختر و قطع برق در شهرستان چگنی موجب شده تا نتوانیم این مشکل را مرتفع کنیم. در صورت مرتفع شدن مشکل به سرعت آب این روستاه ها را نیز وصل خواهیم کرد.

آنچه زنان و کودکان اردوگاه‌های سیل‌زدگان خوزستان نیاز دارند
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۱:۵۶

بیشتر سیل‌زدگان این اردوگاه زنان، کودکان و سالمندان هستند. کودکانی که در وضعیت بد بهداشتی و با دستان آلوده غذا می‌خورند و زنانی که از نبود مایع دستشویی، نوار بهداشتی، شیر خشک و پوشک بچه نگرانند. نبود حمام و کمبود سرویس بهداشتی نیز در این اردوگاه به چشم می‌خورد و این شرایط، سلامت ساکنان اردوگاه را به خطر می‌اندازد.

دکتر مهدی حسینی‌زاده رئیس مرکز بهدشت خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به کمبودهای این اردوگاه اظهار کرد: با وجود اینکه چند چشمه سرویس بهداشتی سیار در این اردوگاه ایجاد شده است اما تعداد سرویس بهداشتی در این اردوگاه ناکافی است و کمبود سرویس بهداشتی مخصوصا برای زنان وجود دارد. اکنون در پیک اول بیماری‌های روده‌ای هستیم و این تجمع انسانی نیازمند مداخله بهداشتی بسیار جدی است. باید برای تامین شوینده‌ها هر چه سریعتر اقدام شود و در تمام ساعات روز این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: هر چند تلاش می‌شود آب شرب تامین شود اما مساله تامین آب شرب در تمام ساعات روز یکی از مسائلی است که همچنان نیاز به رسیدگی دارد. همچنین آب تانکرهایی که برای سایر مصارف غیر از شرب استفاده می‌شود نیازمند رسیدگی است که امیدواریم با توجه بیشتر به این جمعیت بسیار بالا این مسائل رفع شود. در دیگر اردوگاه‌ها که در مدارس هستند، از نظر وضعیت سرویس بهداشتی وضعیت بهتری دارند. عمده مشکل ما در اردوگاه "حاج حمید مجدمی" است.

فیلم هوایی از سد کرخه
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۱:۵۱
تعداد بازدید : 3068
برگزاری جلسه کمیسیون عمران با دستگاه‌های اجرایی مرتبط با سیل
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۱:۵۰

رئیس کمیسیون عمران مجلس از جلسه امروز این کمیسیون با دستگاه‌های اجرایی مسئول در پیش‌بینی برای بحران سیل خبر داد و گفت: کمیسیون گزارشی را از سیل اخیر در استان‌های کشور تهیه و در صحن مجلس قرائت خواهد کرد.

وی افزود: دستگاه‌ها اعم از «هلال احمر»، «سازمان هواشناسی»، «وزارت راه و شهر سازی» ، «وزارت نیرو» و «اورژانس» در این جلسه حاضر خواهند شد. می کوشیم در این جلسه ارزیابی از سیل‌های اخیر در کشور داشته باشیم. این کمیسیون فردا دوشنبه ساعت ۱۳ با وزیر نیرو جلسه‌ای پیرو سیل در استانهای کشور خواهد داشت.

بازدید سرلشکر سلیمانی از مناطق سیل‌زده خوزستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۱:۳۵

سرلشکر قاسم سلیمانی امروز، 18 فروردین ماه به منظور بررسی آخرین وضعیت کمک رسانی به مناطق سیل زده خوزستان از این مناطق دیدن کرد.

سرلشکر سلیمانی در سفر خود به خوزستان از شهرهای رفیع و دشت آزادگان دیدن و در جریان آخرین وضعیت امدادرسانی به این مناطق قرار گرفت.

خسارت بالغ بر 900 میلیاردی سیل به کشاورزی لرستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۱:۲۶

دکتر عبدالرضا رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بازدار در رابطه با سیل اخیر استان اظهار کرد: در اثر وقوع سیل کم‌سابقه در لرستان متأسفانه به بخش کشاورزی ما به‌شدت آسیب وارد آمده است. این خسارت‌ها به زیر بخش‌های دام، طیور، آبزیان، باغات، مزارع، جاده‌های بین مزارع، موتورپمپ‌ها، خطوط انتقال آب، زیرساخت‌های آب‌وخاک، موزه منابع طبیعی، عشایری و ... وارد آمده است.

بازدار با بیان اینکه تأسیسات کشاورزی حاشیه رودخانه‌های استان بیشترین تخریب را داشته‌اند، افزود: طبق برآورد ما بالغ‌بر ۹۰۰ میلیارد تومان به زیربخش‌های مختلف کشاورزی استان خسارت وارد شده است.  قول و قرارهایی برای جبران خسارت‌ها از سوی مقامات کشوری داده شده و اقدامات اولیه توسط سازمان صورت گرفته است.

تصاویر: تلاش برای مهار سیلاب در شهر «الهایی»
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۱:۰۲

شهر الهایی در 25 کیلومتری شهر اهواز قرار دارد و با وجود اینکه سیل از دو طرف این شهر را محاصره کرده است و مسئولان دستور تخلیه داده‌اند اما همچنان اهالی این منطقه در حال ساخت سیل‌بند هستند.

آماده باش کارشناسان سلامت روان در سیل‌های اخیر
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۰:۵۳

علی اسدی معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: به دنبال حادثه ناگوار سیل اخیر در استان لرستان، گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با هماهنگی و همکاری دفتر سلامت روان معاونت بهداشت، اقدامات لازم در حوزه سلامت روان را انجام دادند.

وی افزود: اعلام آماده باش به تمام کارشناسان سلامت روان شاغل در حوزه دانشگاه، تشکیل جلسه آموزشی و توجیهی برای تمام کارشناسان سلامت روان با هدف هماهنگی در راستای اقدامات مورد نیاز روانی اجتماعی برای آسیب دیدگان، بازدید مدیرگروه سلامت روانی، اجتماعی دانشگاه از مناطق سیل زده پلدختر، معمولان و روستا‌های آسیب دیده به منظور ارزیابی اولیه از سطح آسیب و واکنش‌های روانی مردم پس از حادثه، تشکیل ۹ تیم سلامت روان (۱۸ روانشناس) و استقرار آن‌ها در شهر‌های خرم آباد، پلدختر و معمولان، استقرار ۵ کارشناس سلامت روان در شهرستان الیگودرز، دو کارشناس در شهر ازنا و دو روانشناس در شهرستان کوهدشت از جمله اقدامات دیگر در این راستا هستند.

وی ادامه داد: هماهنگی با سازمان‌های همکار در حوزه سلامت روان جهت اقدام یکسان در راستای مداخلات روانی اجتماعی به استناد ابلاغیه برنامه جامع بازتوانی روانی در حوادث از طرف وزارت کشور، تهیه و توزیع پیام‌های سلامت روان با مضامین آشنایی مردم با علایم و نشانه‌های استرس، اضطراب، ترس و واکنش‌های روانی ناشی از حادثه در افراد به ویژه کودکان و زنان باردار، حضور کارشناسان سلامت روان در کنار مردم آسیب دیده و ارائه خدمات اولیه روانشناختی به افراد نیازمند، هماهنگی با حوزه غذا و دارو جهت توزیع و ارسال دارو‌های مورد نیاز روانپزشکی برای بیماران روانی و اعتیاد و هماهنگی با روانپزشک مشاور علمی برنامه سلامت روان دانشگاه برای ارائه خدمات سلامت روان در مناطق آسیب دیده نیز از دیگر اقدامات در این حوزه بوده است.

فراخوان دعوت به همکاری پزشکان
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۰:۴۹

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در اطلاعیه‌ای از نیاز فوری مناطق سیل‌زده به خدمات درمانی و لزوم همکاری متخصصان داوطلب در این مناطق خبر داد.

در اطلاعیه فوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آمده است:

با توجه به نیاز اردوگاه‌های اسکان سیل‌زدگان در مناطقی از استان به خدمات درمانی تخصصی، از کادر محترم پرستاری، پزشکان متخصص داخلی، اطفال و زنان داوطلب درخواست می‌گردد جهت شرکت در برنامه‌های درمانی سیل‌زدگان با شماره تلفن‌های ۳۳۱۱۴۵۰۰ و ۳۳۷۳۱۱۱۸ معاونت درمانی دانشگاه تماس حاصل نمایند و مشخصات و شماره تماس خود را اعلام تا برنامه‌ریزی لازم برای حضور آن‌ها صورت پذیرد.

امداد رسانی به مناطق سیل زده معمولان
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۰:۴۸

پس از چند روز از حادثه سیل فروردین ۹۸، با ایجاد راه‌های فرعی زمینی به مناطق سیل‌زده استان لرستان امدادرسانی انجام می‌شود. همچنین تعدادبیشتری جاده‌های فرعی به سمت شهرهای معمولان و پلدختر بازگشایی و امداد رسانی هم از طریق زمینی و هم هوایی به این مناطق درحال انجام است.

بازگشایی و ایمن سازی محور خوش ییلاق
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۰:۴۷

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان ازبازگشایی و ایمن سازی محور خوش ییلاق خبرداد.

سیل گلستان آسیب شناسی شود
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۰:۳۸

آیت الله سید ابراهیم رئیسی اظهار داشت: تشکل‌های مردمی ظرفیت خوبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند و باید از این ظرفیت‌ها بهره لازم را برد. امیدوارم شاهد حوادثی مثل سیل اخیر در گلستان نباشیم.

وی خواستار آسیب شناسی این حادثه شد و خاطرنشان کرد: این اولین حادثه نبود و آخرین هم نیست اما باید با برنامه برای مقابله با چنین حوادثی آماده بود.

پیدا شدن کیف طلای ۱۰۰ میلیونی در پلدختر
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۰:۳۴

از میان گل و لای به جا مانده در پلدختر کیف طلای ۱۰۰ میلیونی پیدا شد.

پلدختر پس از سیل
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۰:۲۵

پلدختر پس از سیل با گذشت چند روز از سیل ویرانگر پلدختر، هنوز شاهد آثار این حادثه کم سابقه هستیم. اما مردم با این حادثه کنار آمده و تلاش خود را برای بازگشت به شرایط عادی زندگی و پاکسازی منازل خود بکار گرفته اند.

برخی افراد در معرض سیل روستاها را تخلیه نمی‌کنند
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۰:۱۸

استاندار خوزستان گفت: مدیریت کاملی بر سدهای استان صورت می‌گیرد. اجازه سرریز سدی را نمی‌دهیم. سدهای کرخه و دز در وضعیت پایدارند و هیچ مشکل خاصی ندارند. ۱۱ نفر کارشناس خبره کشوری درباره ظرفیت آب سد‌های کرخه و دز بررسی و تصمیم گیری می‌کنند.

غلامرضا شریعتی با اشاره به آخرین اقدامات در رابطه با جلوگیری از خطرات سیلاب در استان خوزستان بیان داشت: فضا در وضعیت پایداری است و مدیریت کاملی بر سد‌های استان صورت می‌گیرد. اجازه سرریز سدی را نمی‌دهیم. سدهای کرخه و دز در وضعیت پایداراند و هیچ مشکل خاصی ندارند.

وی ادامه داد: ۱۱ نفر کارشناس خبره کشوری درباره ظرفیت آب سد‌های کرخه و دز بررسی و تصمیم گیری می‌کنند. خروجی آب در کرخه، دو هزار و ۵۰۰ میلی متر مکعب بر ثانیه است، در سد دز هم دو هزار مترمکعب است که تا سه هزار و ۳۰۰ متر مکعب هم بالا رفته بود.

آب ۶۹۷ روستای لرستان وصل شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۹:۳۷

مدیر کل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو گفت: در پی سلیلاب اخیر بالغ بر ۸۰۰ روستای استان لرستان با قطعی آب روبرو بود که درحال حاضر ۶۹۷ روستا مشکلشان برطرف شد و در این بین عدم دسترسی به راه‌ها کار خدمات رسانی را با کندی روبرو کرده بود.

میثم جعفرزاده مدیر کل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو در خصوص آخرین وضعیت آب و برق استان لرستان خاطر نشان کرد: با توجه به سیل رخ داده در استان لرستان ۸۰۰ روستا با قطعی آب موجه شدند که تا به امروز تقریبا ۶۹۷ روستا مشکل قطعی آب آن‌ها برطرف شده است.

وی افزود: در حوزه برق حدود ۶۷۰ روستا با قطعی مواجه شدند که در حال حاضر ۹۵ روستا باقی مانده که با تلاش همکاران در منطقه معمولان ۱۷ روستای دیگر نیز به وضعیت برق رسانی نرمال خواهد رسید و روستا‌های بی برق در لرستان به حدود ۷۸ روستا می‌رسد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو بیان کرد: در زمینه آبرسانی چند پروسه وجود دارد که در درجه اول هر منطقه‌ای که از لحاظ شبکه آب با مشکل روبرو شود با تانکر و دستگاه‌های بسته بندی آب، آبرسانی می‌شود.

تخلیه روستاهای حمیدیه در پی هشدار سیل
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۹:۲۹

در پی افزایش دبی ورودی و خروجی سد کرخه و هشدار سیل در چند شهر خوزستان از جمله سوسنگرد و حمیدیه، اهالی روستاهای منطقه از جمله "علاونه فای" و "خسرج" منازل خود را تخلیه و در تپه های مجاور روستا اسکان داده شدند.

تخلیه ۱۷۴ شهر و روستا از بیم سیل در خوزستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۹:۲۸

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بیشترین خسارات را در سیل‌های اخیر استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان دیدند و در این میان حدود ۷۰ نفر از هم وطنانمان جان خود را در سیل از دست داده اند.

بهنام سعیدی در گفتگو با میزان با اشاره به برقراری ارتباط با شهر‌های معمولان و پلدختر در استان لرستان افزود: بجز پنج روستا گاز همه روستا‌های سیل زده در این دو منطقه وصل شده است.

وی گفت: علت اصلی وصل نشدن برق در پلدختر تامین امنیت مردم است، زیرا در این شرایط تعدادی از مردم به علت برق گرفتگی جان خود را از دست داده اند.

سعیدی گفت: تاکنون ۱۷۴ شهر و روستا در استان خوزستان از بیم وقوع سیل تخلیه شده اندو احتمال افزایش روستا‌هایی که باید تخلیه شوند وجود دارد.

وی افزود: در منحرف کردن آب از مناطق مسکونی به زمین‌های کشاورزی خساراتی به این زمین‌ها وارد شد که قابل جبران است، زیرا اولویت اصلی حفظ جان مردم است.

فیلم: جاده اهواز - اندیمشک به زیر آب رفت
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۹:۱۹

پس از بارش‌های فراوان علی رغم تلاش‌های نیرو‌های امدادی و جهادی جاده اهواز - اندیمشک امروز به زیر آب رفت، که در ادامه مشاهده می‌کنید.

تعداد بازدید : 2163
خبر سرریز شدن سد کرخه صحت ندارد
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۸:۳۴

محمد یزدانی، مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک به تسنیم گفت: در طول روزهای اخیر میزان رهاسازی آب در سد کرخه شهرستان اندیمشک به 2400 مترمکعب بر ثانیه افزایش یافت.

وی با بیان اینکه میزان ارتفاع آب در سد کرخه اندیمشک تا 226 متر امکان افزایش دارد بیان کرد: در طول روزهای گذشته و پس از سیلاب ارتفاع آب در مخزن سد به 225 متر افزایش یافته است.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک با بیان این که خبر سرریز شدن سد کرخه در استان خوزستان صحت ندارد، عنوان کرد: سرریز شدن سد کرخه و خبری که در برخی شبکه‌های مجازی مطرح می‌شود قابل وقوع نیست. شهروندان بیش از مطالعه و انتشار اخبار به صحت آن توجه و به اخبار نادرست در این زمینه توجه نکنند.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک ادامه داد: سد کرخه هم اکنون بیش از 6 میلیارد متر مکعب آب در خود ذخیره کرده است و پایداری سد مطلوب است و در این زمینه جای نگرانی نیست.

۳ توصیه‌ بهداشتی ضروری برای مردم مناطق سیل‌زده‌
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۸:۰۰

پس از وقوع سیل در نقاط مختلف کشور از جمله در استان گلستان، لرستان و خوزستان و بروز مشکلات برای ساکنان این مناطق حالا نگرانی‌هایی درباره وقوع بیماری‌های عفونی و واگیردار مطرح است. در همین باره کارشناسان بهداشت برای استفاده از آب و موادغذایی توصیه‌های ضروری دارند که در ادامه به برخی از این توصیه‌ها اشاره شده است:

1. به دلیل احتمال آلودگی مواد غذایی از غذا‌های کنسرو شده و آب معدنی یا از آب جوشیده سرد شده استفاده شود.

2. با توجه به اینکه احتمال بروز بیماری‌های عفونی چون وبا و هپاتیت آ پس از وقوع سیل وجود دارد بنابراین مواد خوراکی و غذایی که به آب سیل آلوده شده‌اند، استفاده نشود.

3. احتمال شیوع بیماری‌های عفونی مانند عفونت‌های دستگاه گوارش از انواع میکروب و ویروس‌ها نیز وجود دارد که باید مراقبت‌های بهداشتی فردی و عمومی رعایت شود و دستها مرتب با آب و صابون شسته شود.

لازم به یادآوری است که مهمترین عامل بیماری در مناطق سیل‌زده، آب‌های آلوده است که می‌تواند عامل بیماری‌هایی مانند وبا، تب حصبه و هپاتیت آ شود؛ راه‌های انتقال این بیماری‌ها نوشیدن آب آلوده، خوردن غذای آلوده و دست آلوده است.

از علائم بیماری وبا می‌توان به استفراغ، اسهال، تب و دفع زیاد آب اشاره کرد همچنین علائم تب حصبه، تب، خستگی، سرگیجه، درد بدن و اسهال است و هپاتیت آ با تب، خستگی، اسهال، استفراغ و زردی پوست خود را نشان می‌دهد؛ در این میان استفراغ، تب و بدن درد و اسهال از نشانه‌های مشترک در این سه بیماری هستند.

منطقه سیل زده چگنی در لرستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۷:۰۰
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۷
خداوکیلی بعضی مسئولان فضاحت کاری را روسفید کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
کاربران و هموطنان گرامی . امروز موقع تصفیه حساب سیاسی و تعنه زدن سیاسی و گیر دادن نیست . چند استان کشور دوباره در شرف سیل هستند . بجای اینکه در وسط سیل شعار و مرگ و نفرین سر دهییم باید راه چاره برای مردمی که هستی خودشان را از دست داه اند باشیم . اینقدر بعدا وقت هست که در سایت و روزنامه بهم گیر بدیم . اینقدر فرصت هست که در خیابانهای تهران و شهرستانها نفرین و شعار مرگ سر دهیم . الان موقع وفاق ملی هست . در شرایط بحرانی نمیشود هم کار کرد و هم گیر داد
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
دوستان من امروز عکسی دیدم که وسط رودخانه اهواز نزدیک پل کهرون جزیره مصنوعی ساختند یعنی با احداث این جزیره آب رودخانه به طرفین هدایت شده و برای پل اهواز هم خطرناک هست ایا از هموطنان اهوازی کسی هست جواب بده قضیه چی هست
کوزری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
دوست عزیز این جزیره کوچک از قبل در رودخانه کارون حد فاصل پل هفتم و پل کیانپارس وجود داشته اما متاسفانه مسئولان شهری در دوره های مختلف بجای برداشتن ان اقدام به بزرگتر نمودن ان و ساخت بنا های بزرگ و شهرک بازی نمودند در دهه شصت هم تعدای از همشهریان بعلت واژگونی دوبه که برای بردن بازدید کنندگان در نظر گرفته شده بود تعداد زیادی غرق شدند که بعدها اقدام به ساخت پل بین ساحل و این جزیره نمودند حرف شما صحیح است متاسفانه در سالهای گذشته هیچ گاه کارون لایروبی نشده و عمق ان بشدت کاهش داشته در نتیجه با ورود جریان زیاد اب عرض ان بسیار گسترده شده تا جایی که امکان اب
گرفتگی شهر اهواز هم وجود دارد اهواز شهر محروم مالی و مدیریتی است
ناشناس
| Australia |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
یک کشوررو این مدیران اصفهانی و یزدی به نابودی کشاندند
چرا نباید جواب پس بدهند؟
چرا نباید سوال بشه چرا پتروشیمی در وسط کویر احداث میشه؟
چرا دوب آهن در وسط کویر احداث میشه؟
چرا برنج کاری و خربزه کاری در وسط کویر هست؟
چرا بجای توسعه کل کشور به فکر توسعه یک منطقه کویری هستید
؟؟
چرا منابع آبی ، مردمی و سرمایه ای کشور رو به نابودی کشوندید؟
اون از دریاچه ارومیه
اون از کارون
اون از سد گتوند که پر از نمک شده
اون از ...
کی باید پاسخ بدن؟
چرا منافغ ملی کشوری که توانایی و پتانسیل تبدیل شدن به یک ابرقدرت اقتصادی رو داره نابود کردند؟
از لجاظ جغرافیا منافغ زیرزمینی و ... خیلی از ترکیه بالتر هست پرا باید کل درامد کشور از درامد توریستی ترکیه کمتر باشه و مردم با یک باران به فلاکت بیافتند؟؟

این نگاه به کویر و قراردادن کویر اصفهان و یزد در مقابل چشمان باعث نابودی کشور میشه
یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸
دلار ۱۳۸۰۰
بورو ۱۵۵۰۰
سکه ۴۸۴۰۰۰۰
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
برای عدم تخلیه حتما دلیلی هست که نمیشه اینجا بگم چون سانسور میشه
مردم به وعده ها و حرف های مسئولین اعتمادی ندارن
چندین دهه هست که آب کارون رو به کویر اصفهان سرازیر کرده و عرض کارون رو به کمتر از یک سوم قبل کاهش دادند یعنی راه آب رو بستند نتیجه شد این یک فاجعه برای مدیریت
وقتی مدیری خودش رو ژن برتر میدونه و عقل کل و بجای دیدن مصالح ملی به فکر مصالح استان کویری خودش هست مشخص هست نتیجه این میشه
همه این مدیران رو نگاه کنید از نفت به صنایع از صنایع به بهداشت از بهداشت به کشور و .... در حال چرخش هستند همون مدیر فقط جاش عوض میشه و نتیجه این میشه
من در استرالیا هستم تمام شهرهای استرالیا در کنار دریا هستند و در وسط استرالیا که کویر هست هیچ کس نیست
هیچکس نیومد آب ویکتوریا رو به وسط کویر ببره
هیچکس نیومد در وسط استرالیا ذوب آهن بزنه
پایتخت استرالیا کانبرا هست حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت داره تا حالا خیلی ها حتی اسمش هم نشنیدند مثل یک دهات هست
بعد ما همه چیز در تهران بعد اصفهان سرازیر میشه چرا ؟
کدام عقل میگه در کویر باید ذوب آهن و پتروشیمی ساخت ؟
هیچ کجای جهان کسی نساخته فقط مدیران ژن برتری ما ساختند
بعد کارون و طبیعت رو نابود کردند الان دارن نتیجه اون رک مردم بدبخت درو میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
افرین به ناشناس استرالیا
اقوام من هم در ایرلند میگن همون چیزی که توی دوبلین هست توی تمام شهرهای دورافتاده هم وجود داره و دلیلی نیست مردم مهاجرت کنن
ایران شده تهران فقط
بیایین خوزستان رو آبادکنین مگه نه اقلیمش مثل قطر و کویت واماراته
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
رضا هستم از امریکا
اینجا عدالت کاملارعایت میشه وهرایالت به میزان سهم خودش از سدها بهره میبرد ویک ایالت اینقدر سد نگذاشتند وازآب ایالت های دیگه اینقدر برداشت نمیکنند دقیقا این تو ایران اجرا میشه خوزستان ۱۸درصدازکل آبهای کشور مصرف میکند تازه این آب مال استانهای دیگر هست .کارخانه فولاد خوزستان که این همه آب برهست باید درهرمزگان ساخته میشد استانی که این همه پالایشگاه وپتروشیمی داره چرا فولاد اونجا بردند فولادخوزستان باید سهم هرمزگان میشد بعدم تمام دشت خوزستان شده نیشکر برنج وهندوانه
ناشناس
| Australia |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
"رضا هستم از امریکا "
مشخص هست از آپی شما
این همه دروغ برای چی هست؟
سپند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
بیش ازچهل هزار زمین زیر کشت توخوزستان هست یه آدم عاقل حساب کنه چقدرمگه یه کارخانه آب میخواد یه نگاه به میزان برداشت آب خوزستان بکنید متوجه میشوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
هیچ وقت فکرش رو نمی کردم پایتخت استرالیا مثل دهات باشه. باز هم همین ایران خودمون.
جاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
آقا سپند
اون کارخونه ای که میگی یبار تو جله تابستون برو ببین. که زاینده رود تا قبلش پر آبه. ولی بعدش بی آب میشه کلیپ هاش موجوده
خدایابسه دیگه این مردم به قدر کافی بدبختی دارن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
آق قلا رفتند چکار کنند . انجا که بیشتر کارها کمک رسانی و پوشیدن چکمه و استین بالا زدن هست
رئیس قوه قضائیه برای چی رفت اونجا؟ هزینه سفر رو میدادند به مردم. حداقل یکی روستا از این رو به آن رو می شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
والا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
نباید مشخص بشه مسولان چه تخلف و کوتاهی میکنند ؟
با استانداران بی تدبیر چکار می کنید؟
پاسخ ها
همانجا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
شما چرا سؤال میکنید؟ به درجات بالاتر نصوب می شوند!
برويد به سابقه تحصيلي بسياري از مديران فعلي كشور در سطوح مختلف نگاه كنيد. بايد بژذيريم افرادي كه تحصيل كننده هاي واقعي هستند (نه صرفا مدرك گرفته ها )‌ توانايي تحليل قويتر و پيشبيني قويتري در خصوص مسايل دارند. شرط اول مديريت داشتن اين تواناييها است.
يك زمان وزير اقتصاد آمريكا برنده نوبل اقتصاد بود.
طرف حاضر به از بین رفتن خودش و خانوادش هست اما تخلیه نمیکنه.شما چرا دلیلش را نمیگی؟حتما یک دلیل جدی و اساسی برای خودش داره.از بس که مردم بدقولی دیدند.
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
مردم دیگه هیچ اعتمادی به مسولیین ندارند
ببخشید،،، ما در دهه های شصت و هفتاد و تا اوایل هشتاد،، بارندگی هايي به مراتب شدیدتر از بارندگی اسفند 97 و فروردین 98 داشتیم ولی این وضعیت پیش نمیومد که بیست روز مردم مثل ونیز ایتالیا زندگی کنن،،، بازم عذرخواهی می کنم، یکم قضیه غیر قابل فهمه!!!لطفاً یکم کارشناسی بشه چون واقعاً غیر قابل قبوله،،، این یعنی چی که هنوز سیلاب ادامه داره؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
دهه های قبل ان هم سیل می امد و اب در خانه ها می امد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
چند سالته شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
برادر شما مطلب رو بخون و نظرتو بده، چکار سن من داری؟می خوای بیای خواستگاریم؟؟
پس این نیروهای نظامی و بسیجی و ارتشی و دولتی کجا هستند ؟
در حوادث مشابه چین ، دهها هزار سرباز با بیل و کلنگ و کیسه شن ظرف چند ساعت کیلومترها سیل بند میسازند
حداقل از سربازان بصورت هماهنگ حداقل در تخلیه و اسباب کشی و کمک به جابجایی مردم کمک کنید .
اگر میدانیم که کشور در منطقه بلا خیز پنجم دنیا قرار دارد ، پس چرا نباید آماده باشیم و آموزش بدهیم و تجهیزات لازم مثل توالت و حمام صحرایی بسازیم !؟
چرا نباید مثل بقیه کشورهای دیگر که در بلایای مشابه بصورت هماهنگ و منظم و با برنامه به کمک مردم می آیند ، نمی توانیم مدیریت کنیم ؟
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
این نیروها فقط در تلویزیون دیده می شوند! البته جز ارتش که خوب بوده...حتما دیگه اعزام نمیکنن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
تابناک چرا این نظر منافق۱۳:۴۸ را منتشر کردی
این ها هستند که کشور را خراب می کنند با تفکراتشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
اگر بیل و کلنگ دست بگیرند باز خودت ایراد می گیری که این چه کاریه
سراب
| Netherlands |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
تابناک فقط نظر همین 16:01رو منتشر کن ببین چطور اینها کشور رو آباد کردن
سری به گذشته نه چندان دور بزنید سال قبل نمایندگان شهرکرد و خوزستان در مقابل انتقال آب به سمت فلات مرکزی جبهه گرفتند اگر ان طرح اجرا شده بود حجم بسیاری از این ابی که خانه ها و مزارع را نابود کرد و بدون استفاده وارد دریا شد می توانست پشت سد زاینده رود و سدهای دیگر ذخیره شود و سالها مورد استفاده قرار گیرد
پاسخ ها
با توام
| United States of America |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
همینطوری از سر بیهوشی حرف نزن.اتفاقا این سیل به علت برداشت آب کارون بوده که کوچک و کوچکترش کردن مسیل رود از بی آبی از بین رفته .برو گز بخور
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
از اب گل الود ماهی نگیر ...
خوزستان تشنه است ...من همین الان دارم از گرما می پزم به زودی هم گرد و خاک می یاد... ....
سیل موقت رو ب انتقال دایم اب ...ربط نده
هر وقت اصفهانی صنایع اب برشون رو منتقل کردن لب دریا اون وقت بیا بگو کویر اب نداره...
من خوزستانی دیگه نمیزارم رکز نشینا سرم کلاه بزارن...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
لطفا خاموش باش عزیزم
از جنوبی ها دست و دلباز تر نیست اما شما اصفهانی ها چی؟
ناشناس
| Australia |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
با تفکر امثال شما که متاسفانه تفکر برخی مدیران نیز هست باید در استرالیا هم رودهای ایالت ویکتوریا هم که به اقیانوس میریزن رو کج کرد و به داخل استرالیا که کویر هم هست انتقال داد
البته دلیل پیشرفت کشورهایی مثل استرالیا عدم وجود مدیرانی با تفکر امثال شماست

که به جای مصالح کشور مصالح جیب و شهر خودتون رو میبیند
برای شما اصطلاح کشور و مصالح ملی معانی نداره و بیشتر استان کویری شماست که مهم هست

کشور رو نابود کردید با این تفکر
کشوری که همه جای اون بهشت هست و میشه از جای جای اون طلا ساخت با تفکر سلیم رو تبدیل به کشوری محتایج به نفت و ضربه پذیر در مقابل تحریم کردید
مطمئناً امثال شما از صدها تحریم برای کشور ضررش بیشتره
راهیان نور کجا هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
دارند بیل می زنند و به جای تو منافق پشت موبایل کار می کنند
با عرض تسلیت از دست دادگان سیلهای اخیر و طلب صبر و استقامت برای مردم دیار سیل زده و امید در صحنه بودن مسئولین وتشکر از تمامی کسانی که در این راه کمک رسانی مردانه ایستاده اند چون ارتش و سپاه وحلال احمر و...دوستمون صحبت درستی کرده بوده در خصوص نمایندگان شهرکرد و خوزستان . مسئولین بیست سال پیش اگر به صحبتهای کارشناسی گوش کرده و طبق معمول این کشور همه چیز را سیاسی نمیکردند با برنامهایی که پیش بینی شده بود این آبها به سد زاینده رود و به فلات ایران هدایت میشد و کار به اینجا ها نمی کشید. بزرگترین مشکل این مملکت این است که همه چیز سیاسی است .و مردم خسارت ها را میدهند و همه خسارت ها از جیب مردم پرداخت میشود. و وقتی هم همه چیز آرومه ، سونامی های اختلاس مجال نمیدهد. ایکاش همه با هم می خواستند این مملکت درست بشه !!!!؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
دقیقاً مثل پیشبینی انتقال دوب آهن بندرعباس به اصفهان که آب کارون رو میبلعه بجای استفاده از آب دریا
مثل ساخت پتروشیمی که هیچ نمونه ای در جهان نمیتوانید پیدا کنید که وسط کویر ساخته شده هیچ نمونه ای نیست
فقط مدیران اصفهانی و یزدی ساختتند
که آب رو بجای استفاده در شرب به کام صنعت کشانده
همین کارشناسی بوده که این بلا رو سر کارون و مردمش آورد
عرض کارون به یمن انتقال آب به کویر اصفهان و یزد برای آب صعنت دوب آهن به کمتر از یک سوم رسید و در اصل راه آب رو بستند و نتیجه شد این
ساخت آکواریوم دوب آهن پتروشیمی صنایع اتومبیل و ... همه در دل کویر عین کارشناسی بوده لابد که الان نتیجه اون شد این
به هرکس از همکاران خود میگم در ایران در دل کویر پتروشیمی و ذوب آهن ساختن با وجود داشتن مرزهای آب فراوان با دریا باور نمیکنند و میگن شوخیه !
بله متاسفانه اما از نوع جدی و تلخش
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
کاملا با شما هم عقیده هستم الان کشور باید یک متولی داشته باشد با دو فرمانده نمیشه به جنگ سیل و زمین لرزه و جنگ اقتصادی رفت . الان تنها متولی در امر فرمان فقط دولت هست تمام نهادها باید ببینند دولت چه تصمیمی میگیرد . خداییش دیگه در بخش سیل و زمین لرزه نباید با دولت کار موازی و دولت در سایه انجام گیرد . فرمانده فقط در تمام کشور نخست وزیر یا رییس جمهور هستند .حتی تمام نطامیان باید از دولت دستور بگیرند
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
نفت رو بردید بیکاریش
...موند واسه ما هیچی نگفتیم
الان به بهانه سیل میخوای اب رو دایمی خارج کنی...
رضا آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
آی ناشناس که میگی صنابع به کویر بردند توهمونی هستی که ازیکسال پیش این متن پوچ نوشتی همش زیر خبرها کپی پیست میکنی .من هرموقع میام راجب آب درتابناک متن بخونم عین این جنله که چرا ذوب آهن به هرمزگان نبردند میخونم دست از حسادت ونظرات ناکارشناسید بردار
محدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
محض اطلاع بگویم که ذوب آهن وفولاد دوسالی هست که آبموردنیازشون ازفاضلاب شهرهای شاهین شهرفولادشهر میگیرند پس لطفا اون شخصی که هنش میاد میگه آب صنایع از کجا میاد بدون که متن تکراری نگذار.بعدم چهل هزاردشت خوزستان نیشکر وهندونه هست ومیزان برداشت آب برای صنایع چهار الی پنج درصد هست
ناشناس
| Australia |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
ذوب آهن بر طبق مطلاعات قبلی و برنامه شرکت ایتالیایی قرار بود در هرمزگان ساخته شود ولی با زد و بند به اصفهان منتقل شد
و حتی خبری در سال گذشته در تابناک منتشر شد
صنایع دوب آهن اصفهان صنایع خودروسازی اصفهان صنایع پتروشیمی که حتی خودش یک قطره نفت نداره صنایع سنگین و آب بر دیگه که در کویر اصفهان ساخته شد همه اونها بدون کار کارشناسی و فقط بر زد و بند بوده
چرا این صنایع آب بر در شمال کشور یا در جنوب یا در سیستان که مجاور دریا هست ساخته نشد؟
اینهمه برنج و خربزه و شالیزارها در اصفهان آب از کجا میارن؟
آیا عین عقل و تدبیر بوده که برنج در کویر کشت بشه؟
باغات در وسط کویر باشند؟

همه مردم میدونند که مدیران اصفهانی و یزدی چکار کردند

ظرفیت اصفهان صنایع سنگین نیست
حتی یک بچه هم میداند که پتروشیمی در تمام دنیا در کنار دریا ساخته میشه
ما بخیل یا حسود نیستیم اما دلسوز کشور هستیم
برای من اصفهان خوزستان و ... یکی هستند
اما برای برخی ها انیطور نیست

و فکر میکنند که با این نوع کارها میشه اصفهان رو توسعه داد درصورتی که در اینده نتیجه بازی با طبیعت حتی گریبان اصفهان رو میگیره
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
مالیات ودرامد ذوب آهن که داره خرج همین شماها میشه دلنگران چی هستید
سپهوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
هیچ انتقال آبی نباید صورت بگیره . از الیگودز آب انتقال دادن قم بیا ببین چقدر چاه سمت ما خشک شد رفت از بس که سطح آب زیر زمینی پایین اومده
در جواب محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
همین چند وقت پیش ها بود برنامه تا ثریا یک مستند گذاشت تو اوج بی آبی تابستون زاینده رود تا نزدیکی صنایع فولاد و ذوب آهن آب داره که بعد ازون بشدت کم آب میشه و چیزی واسه کشاورزهای شرق اصفهان نمیمونه جهت اطلاع گفتم.
سلام مردم شرق ایران از بی آبی و خشک سالی همه چی شون نابود شده و دیگه روستایی برای کشاورزی نمونده در مقابل این حجم آب شیرین با خسارت هزار میلیاردی داره به دریا ریخته میشه کاش یه مدیر کاردان داشتیم که با نصف این مبلغ آب رو به شرق میاورد به طوری که به اکوسیستم غرب هم ضرری وارد نشه کاش
پاسخ ها
علی یار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
از کی تا حالا اصفهان شده شرق؟؟؟؟؟
تمام خسارتها را باید نمایندگان چهارمحال وخوزستان بدهند این ها بودند که نعمت آب خدارو روی مردم استانهای مرکزی بستند چوب خدا صدا نداره
پاسخ ها
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
خجالت بکش...
مردم مملکت دچار مشکل شدن داری ماهی گیری میکنی...
این اب و بارشها اگ دایمی بود کسی مشکلی واسه انتقالش نداشت...ولی وقتی موقته میخوای دایمی ببری...
اصا چرا از سیلاب شمال چیزی نمیگی..؟
در ضمن تو کوین لازم نیست این همه صنایع اب بر ساخته میشد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
نمیفهی حرف نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
تمام امام حسین نزدیک همین منطقه بود آب بهش ندادند .این خطه نفرین شدست
کاربران محترم اللن موقع تصفیه حساب سیاسی نیست . باور کن اشتباه میکنید الان موقع گیر دادن به کسانی نیست که خودشان در حال کمک رسانی هستند حساب کنید شما دارید یک کاری را در جای انجام میدهید کسی پشت سرهم بشما گیر بدهد ایا واقعا از انجام ان کار باز میمانید . دوم یادتان باشه سه ماه پیش من در سایت تابناک میگفتم که هموطنان به جای گیر دادن به پرستار و پزشک ببینید جنگل ما چرا زباله ریخته میشه . چرا پل های ایران مثل دهه ۲۰ ساخته نمیشه . چرا محکم نیستند . گفتم چرا راه روستای اینقدر شیب داره . چرا روستای زمین را میفروشه . چرا رودخانه ها لایروبی نداره .‌این چرا باید الان ببینیم چکار میشود کرد که شرایط بدتر نشود
الان در مناطق سیل زده افرادی مثل ارتش و هلال احمر و دکتر و دارو و چادر نیاز هست . باور کن در هیچ کجای دنیا افراد سیاسی و مسولین قضایی را در چنین مواقعی اعزام نمیکنند چون شرایط محیطی منطقه مساید نیست .یعنی هزینه حفاطت و مدیریت هزینه زیادی به دستگاه وارد میکند شما حساب کنید یک نفر با چندین ماشین و خورو و محافظ چه کاری میتواند انجام دهد مولش را به رفع مشکل ان منطقه بدهندمن این انتقاد را باب دلسوزی گفتم بگدارید کسانی به انجا بروند که نیاز به حفاطت از خود ندارند بلکه از جان گذشته هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
برو بیرون از کشور
تابناک، با توجه به اینکه رییس مجلس و وزرا دارن حرف از ترسالی میزنن ولی صحبتهای کارشناسی ک شما گذاشتین تایید نکردن اینو...
لطفا و خواهشا این موضوع رو در نظر بگیر و یه متن در زمانی ک میدونید مناسبه برید...میتونم ک قبلا ابا دید انتقادی حمایت کردین...
همین الان بهبهان دما 30 درجه است و به تیر رسیده ب دمای 50 هم خواهیم رسید..کسی مشکلی با انتقال اب در صورت موجود بودنش مشکلی نداره...ولی لطفا به گوش این مسولین برسونید ک به بهانه یه سیل موقت ک بیشتر کشکلات هم از مدیریت و همین طور خشکسالی چن سال اخیر بودهف اب رو به صورت دایم انتقال ندن...ب ولله تو دهه هفتاد بارانهای چند برابر شدید تر میبارید اتفاقی اینجوری شاهد نبودم...
در ضمن من فعلا یه کمپینی با عنوان خوزستان هوشیار باش رو همین الان بعد زا دیدن نظرات این پست راه انداختم...
گفتم ک شاهد باشید بیشترین منبع نفت رو داریم بیکاریش نصیبمون شد و حالا گذشت ک بزاریم سر خوزستان رو باز کلاه بزارید...
دولت باید فکری برای امنیت خوزستان بکند اولا باید دزفول خودش استان بشه باتوجه به جمعیتی که داره .دوم وزارت نیرو باید محدودیت درکتشت هندوانه ونیشکر ایجاد کندکشور کویری نباید هندونه کاشت .سومایکسری افراد درخوزستان هستند که جزمردم هم نیستند دارند تفرقه ایجاد میکنند که بشدت باید با این افرا برخورد کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
تا اندیمشکیها زندن شما دزفولیها استان شدن رو تو خواب ببینید
ومن الله التوفیق
کاش بعضی ها درک این را داشتند تا برای کاری که قابلیتشو ندارند کنار بکشند تا ی قابلی جلو بیاد
با مدیریت باید این شرایط پشت سر گذاشت.کاستی ها باید قبل از وقوع حادثه رفع میشدن که متاسفانه ب دلیل کاهلی مسیولین به ظاهر کاردان...رفع نشدن.و مردم دچار خسارات جانی و مالی شدن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل