بازدید 11711

وعده جنجالی نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات اسرائیل

نخست وزیر اسرائیل قول داده است که اگر روز سه شنبه دوباره انتخاب شود، شهرک های اسراییلی ایجاد شده در کرانه باختری اشغال شده را به اسرائیل ضمیمه خواهد کرد.
کد خبر: ۸۸۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ 07 April 2019

نخست وزیر اسرائیل قول داده است که اگر روز سه شنبه دوباره انتخاب شود، شهرک های اسراییلی ایجاد شده در کرانه باختری اشغال شده را به اسرائیل ضمیمه خواهد کرد.

رهبران فلسطین بلافاصله با خشم به این تعهد که تنها سه روز قبل از برگزاری انتخابات در اسرائیل در مصاحبه با کانال 12 تلویزیون اسرائیل بیان شده واکنش نشان دادند.

در این مصاحبه از نتانیاهو پرسیده شد: چرا او حاکمیت اسرائیل را، همانند اقدامات اسرائیل بدون در نظر گرفتن مشروعیت بین المللی در مورد شرق بیت المقدس و ارتفاعات جولان که هر دو در سال 1967 در جنگ شش روزه اشغال شدند، به شهرک های بزرگ در نوارغربی گسترش نداده است؟

نتانیاهو گفته: «چه کسی می گوید ما این کار را نمی کنیم؟ ما در این مسیر هستیم و در مورد آن بحث می کنیم. شما می پرسید: آیا ما به مرحله بعدی می رویم؟ پاسخ بله است، ما به سوی مرحله بعدی حرکت خواهیم کرد. من حاکمیت (اسرائیل) را گسترش می دهم و بین شهرک های تثبیت شده و شهرک های جدا افتاده تفاوت قائل نیستم.»

وعده جنجالی نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات اسرائیل

رهبر حزب راست افراطی اسرائیل، که برای یک نسل سیاست های اسرائیل را در دست گرفته است، برای بقای سیاسی خود در برابر بنی گانتز، ژنرال ارشد سابق، رقیب سیاسی جدید جناح میانه مبارزه می کند.

بیشتر بخوانید 

نتانیاهو، گانتز را سیاستمدار چپگرای ضعیف خطاب کرده که با دادن امتیازات سرزمینی به فلسطین، امنیت اسرائیل را به خطر می اندازد.

اما نتانیاهو که در سایه اتهام های فساد مبارزات انتخاباتی را پیش برده است، با احزاب راست افراطی که از ضمیمه کردن کرانه باختری به اسرائیل حمایت می کنند، نیز رقابت می کند. نظریات او به احتمال زیاد به مذاق رأی دهندگان افراطی، که مخالف دادن زمین به فلسطینی ها هستند خوش می آید.

صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطینی و مشاور نزدیک محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین گفته: «تا زمانی که جامعه بین المللی همچنان به اسرائیل به خاطر جنایاتش مصونیت می دهد، به ویژه با حمایت دولت ترامپ، و حمایت از نقض حقوق بشر و حقوق مردم فلسطین، اسرائیل همچنان غریزی حقوق بین الملل را نقض خواهد کرد».

سامی ابو زهری، از مقامات حماس در غزه، از مقامات فلسطینی تحت هدایت عباس، خواسته که همکاری امنیتی خود را با اسرائیل در کرانه باختری اشغالی متوقف کنند.

او گفت: «آرزوی نتانیاهو برای ضمیمه کردن کرانه باختری هرگز به دست نخواهد آمد و ما اجازه نخواهیم داد این اتفاق بیفتد. وقت آن است که دولت فلسطین همکاری امنیتی با اشغالگران را پایان داده و در برابر چالش ها یک جبهه مشترک تشکیل دهد».

حل و فصل مسأله شهرک ها یکی از داغ ترین موضوعات در تلاش برای ازسرگیری مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین است که از سال 2014 متوقف شده است.

طبق آمار اداره آمار فلسطین، پس از دهه ها شهرک سازی، اکنون بیش از 400 هزار اسرائیلی در کرانه باختری و در بین 2.9 میلیون فلسطینی زندگی می کنند.

طبق گزارش اداره هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، 212 هزار اسرائیلی در شرق بیت المقدس زندگی می کنند.

فلسطینی ها و بسیاری از کشورها شهرک سازی های اسرائیل در سرزمین های اشغال شده طی جنگ را طبق معاهدات ژنو غیرقانونی می دانند. اسرائیل این موضوع را با در نظر گرفتن نیازهای امنیتی و توجیهات از کتاب مقدس، و ارتباطات تاریخی و سیاسی با این سرزمین ها رد می کند.

اظهارات نتانیاهو از پس یکسری بیانیه ها و تغییرات در سیاست توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بیان شده که از طرف اسرائیل مورد توجه قرار گرفته است.

در ماه مارس، ترامپ با به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر ارتفاعات جولان، سرزمین هایی از خاک سوریه، اشغال شده از سوی اسرائیل، به دهه ها توافق بین المللی در این خصوص پایان داد.

این امر به دنبال تصمیم دسامبر 2017 برای تشخیص بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به آنجا بود. هر دو این تصمیمات اسرائیل را خشنود ساخت، رهبران فلسطینی و عرب را خشمگین کرد و با مخالفت بیشتر متحدان آمریکا روبه رو شد.

در روز شنبه، ترامپ لحن محتاطانه ای در مورد نتیجه انتخابات پارلمانی اسرائیل گرفت، و گفت که یک رقابت «نزدیک» برای نخست وزیری بین «دو شخص خوب» برقرار است.

وزارت امور خارجه ایالات متحده از اظهارنظر در مورد اظهارات نتانیاهو که در رسانه های اسرائیلی به عنوان تلاشی برای جلب رأی دهندگان دست راستی به جای تغییر فوری سیاست تلقی شده، خودداری کرده است. سخنگوی گانتز نیز در مورد اظهارات نتانیاهو اظهار نظری نکرده است.

روز سه شنبه قرار است انتخابات پارلمانی در اسرائیل برگزار شود و بیش از 6 میلیون تن در این انتخابات رأی خواهند داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۴
در مورد سیل اخیر با چندین راننده تاکسی گفتگو و مصاحبه داشتم در این تحقیق دقیق میدانی که حدود ده هزار نفرساعت بود 63 درصد رانندگان تاکسی ها اذعان داشتند که بحران سیل کار خودشونه
و ازطرفی دیگر 67 درصد هم اعلام کردند کار کارِ انگلیسه
2.53 درصد باقی هم گفتند چیزی نمیدانند که مشکوک بود و من شماره آنها را برداشته و تحویل دستگاه قذایی دادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
قضایی عقل کل و بامزه
علی رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
سناریو آمریکا در منطقه تفرقه بین مسمانان است و تمام ... همین سناریو بهم بخورد دیگر آمریکا از این منطقه خارج می شود پول و ثروت مردم آسیا صرف جنگ افروزی و خرید از آمریکا می شود
م ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
آغا نعمط چتوری؟
برخی مسلمانها فقط بلدند که به خودشان مثل داعش و حزب الله بگویند تندرو در مقابل صهیونیستهای جنایتکار را نمی بینند
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
برخی هم فقط بلدندبه اسم مبارزه با صهیونیست برن عشقوحال
خدای هست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
برید سوریه انشاله اونجا به ارزوای خود برسید ما برای شما دعا میکنیم مردم بدبخت رو گرفتار مصیبت جنگ نکنید به اندازه کافی مشکل دارن
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
اسرائیل ها چند سال هست که فلسطین رو اشغال کردن نتیجه جنگ عراب با اسرائیل چی شد؟
شما بگو حال که اون ها بمب هسته ای دارن چطور میخوای نابودش کنی؟
به چه قیمتی؟
به قیمت کشته شدن چند میلیون ادم بیگناه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
13:04 برجام سایه جنگ رو دور کرده. نگران نباش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
پرویز جون
عزیزم حالا چرا شما اینقدر ناراحتی ، شمام بیا ی چند روز به اسم مبارزه با اونا برو عشق و حال ، تازه کیک و ساندیس هم بهت میدند ، اگر هم عشق و حال خیلی حال داد خبر کن تا دفعه بعد ما هم بیایم
خدای هست ۱۳:۰۴
جیگر ، اونا که سوریه برو بودند رفتند و به آرزوشونم رسیدند و به دعای شمام نیازی نداشتند و ندارند و اتفاقا همونا بودند که مردم بدبخت رو نه تنها گرفتار جنگ نکردند بلکه از جنگی که آمریکا جون شما برای ایران طراحی کرده بود نجات دادند ، ضمنا مشکل اصلی مردم آدمهای پررو و همیشه طلبکار و همیشه غرغروبی مثل شما هستند که هیچ منفعتی نه برای جامعه دارید و نه حتی برای خودتون و بزرگترین کاری که بلدید انجام بدید لم دادن روی کاناپه و یا دراز کشیدن زیر پتوست تا از اونجا بتونید تسلط کامل و کافی به تمام اتفاقات دنیا داشته باشید و بتونید به نحوی مسائل دنیارو کنترل و هدایت کنید تا ی وقت شرایطی پیش نیاد که مجبور بشید از روی کاناپه و یا زیر پتو به جای دیگه ای منتقل بشید
از این وعده ها دولت اصلاحات هم به مردم میداد.
خدایاتاکی بایدنون وچای شیرین بخوریم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
تا وقتی شکر تموم بشه
تا الان که ناکارامدترین دولت دنیا،دولت آقای روحانی از آب در آمده است و با احتمال بالا تا قرنها این رکورد پا بر جا خواهد ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
با 4 چراغ سفید رفته به فینال.
نمی تواند
ما بایستی به سمت دهکده جهانی حرکت کنیم دنیایی فدرال و آزاد که هیچ مرزی بین کشورها نباشد ارتشها ونیروهای نظامی برچیده شوند وبجای آنها حفاظت ازمحیط زیست اولویت دنیاباشد دردنیای امروز بیش از 7 میلیون دین ومذهب ونحله فکری وجود دارد وهرکدام خودرا حق مطلق وبقیه را باطل میدانند ما بایستی برمشترکات انسانی ودینی وهنجارهای اجتماعی تاکید کنیم واز شخص محوری وخودحق پنداری بپرهیزیم جنگهای دینی وداعش گونه حکایت از عقب افتادگی خاورمیانه دارد مابایستی به سمت انسانیت ورحمت حرکت کنیم خاورمیانه نیاز به شخصی مثل گاندی دارد تا تمام ادیان ومذاهب وتفکرات سیاسی را به سمت زندگی مسالمت آمیز وپیشرفتهای انسانی ورحمانی ببرد بدیهیست تند روی حاصلش تکثیر رژیمهای برنمط اسرائیل است یعنی جنگ وخونریزی ابدی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
ادم های مثل شما همیشه تو رویا ها زندگی میکنند همچین دنیای ایده الی وجود نخواهد داشت هیچ وقت همچین چیزی عملی نیست.
به تعدادی جوان با سطل آب برای محو اسراییل نیازمندیم .البته اگه هنوز جوان معتقد داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
حسین جون
عزیزم این آگهیت رو بردار چون دیگه نیازی نیست و ظرفیت خیلی وقته که تکمیل شده
الان چند سالی هست که جوونهای معتقدی که برای محو اسراییل نیاز بوده از مرحله ثبت نام گذشتند و دوره های آموزشی رو هم گذراندند و مانورهاشون رو هم برگزار کردند و در آزمونهای عملی هم شرکت کردند و الان در مرزهای شمالی و شرقی و جنوبی اسراییل حضور دارند تا به محض فراهم شدن شرایط اسراییل رو محو کنند و دیگه حتی نیازی هم به سطل آب نیست
محض اطلاع شما بی خبرها بهتون میگم تا بدونید الان به جز نیروهای سپاه قدس ایران ارتشها و سپاه هایی در افغانستان پاکستان ، هند ، کشمیر ، یمن ، عراق ، ترکیه ، سوریه ،جمهوری آذربایجان ، لبنان ، فلسطین ، مصر ، عربستان ، الجزایر ،نیحریه ، سودان و .... از شیعیان و بعضی از اهل سنت شکل گرفته و یا لااقل هسته های مرکزی اونها در بعضی از این کشورها شکل گرفته که تعداد نظامیان آموزش دیده اونها با تعداد کل اتباع عادی و غیر نظامی اسراییل برابری می‌کنه ( شما در نظر بگیر ۷،۸ میلیون) که شما شاید بعضی از اسامی اونها مثل فاطمیون زینبیون حیدریون ، حشد الشعبی ، جیش الوطنی ، النجبا ، حزب الله ، انصار الله را شنیده باشید که اونها در جنگهای عراق و سوریه افغانستان و یمن شرکت داشتند و سخت‌ترین شرایط جنگی را از سر گذروندند و الان در فواصل دور و نزدیک از مرزهای اسراییل منتظر هستند تا شرایط برای محو کردن اسراییل فراهم بشه و تمام اینها بدون در نظر گرفتن توان ارتش و سپاه و بسیج ایران بود که ذکر کردم و مطمئنا اگر اون لحظه فرا برسه نیروهای بسیار دیگری از سایر کشورهای مسلمان به این سپاه عظیم اضافه خواهند شد و اونوقت دیگه نیازی به سطل آب هم نیست
ناشناس
| Germany |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
یک سوال دارم برای ناشناس 16:44 خوب گیرم شما موفق شدی اسرائیل رو هم محو کنی و نابود کنی.
به نظرت قضیه به همین جا تمام میشه؟
دشمن دیگری ما نداریم؟ و دیگر دنیا همه در صلح و صفا زندگی میکنیم؟ نه خیر شروع این جنگ به کشته شدن چند صد میلیون ادم ختم میشه و در اخر کسی پیروز نخواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
ناشناس۲۱:۰۹
یک جواب برای شما دارم
مطمئنا ایران و جبهه مقاومت شروع کننده این جنگی که شما میگید نخواهد بود ولی با همه توان خودش اسراییل رو در تنگنای امنیتی قرار خواهد داد و سراییل رو تحت فشار و محاصره نیروهای خودش قرار خواهد داد تا پایه های این رژیم از درون سست بشه و مقاومت منتظر زمانی خواهد ماند که توانش در حداکثر ممکن باشه و از اون موقع به بعد مترصد خواهد ماند تا اسراییل مرتکب یک اشتباه بشه که قطعا آخرین اشتباهش خواهد بود
از طرف دیگه اینکه ، آیا شما فکر میکنید این صدها میلیون قربانی در این جنگ همگی از طرف ماست و طرف مقابل قربانی نخواهد داد؟
شما طوری صحبت میکنید که انگار از الان طرف بازنده ما هستیم و بقول شما صدها میلیون قربانی تماما در طرف ما داده خواهد شد ، در حالی که در یک جنگ هردو طرف قربانی خواهند داد پس باید طرف مقابل هم اگر نه بیشتر از ما ، که حداقل در حد ما نگران قربانی دادن و هزینه دادن باشه و دقیقا همین نکته است که برنده و بازنده جنگ را از همین الان مشخص می‌کنه ، دقیقا هر طرفی که بیشتر نگران هزینه و قربانی دادن باشه از همین الان بازنده این جنگ خواهد بود و هر طرفی که بتونه به طرف مقابل اینگونه القاء کنه که از پرداخت هیچ هزینه‌ای واهمه و نگرانی نداره از همین الان برنده این جنگه و مطمئنا هزینه و قربانی کمتری هم خواهد داد
به فکر مردمانش هست
اقا خوب انجام ميده مگر نداده تا حالا سفارت امريكا كجاست بيتالمقدس اونها وقتي وعده ميدن انجام ميدن ديوار مكزيك وءءءءءءءءء
عاشقان با رفتن به سوریه جواب دندان شکنی به ناتانیاهوی نادان بدهند..
خطر عربستان بیشتر از اسرائیل است . شهرک مهم نیست
کاش یکی علت دشمنی ایران با اسراییل واسه من توضیح میداد می فهمیدیم قضیه چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
از قرآن می آید!

قوم بنی اسراییل چون به تورات پشت کردن مورد غضب خداوند قرار گرفتند!!!!!
لعنت به تو نتانیاهو.
آه بچه های مظلوم غزه میگیره دامنت رو....
اسرائیل غاصب باید از خانه مردم بیرون برود .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی