بازدید 22314
۸

تصویر نخستین ویزای «مجانی» عراق

کد خبر: ۸۸۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ 07 April 2019

با حذف قطعی هزینه روادید عراق برای مسافران ایرانی، نخستین ویزای رایگان (مجانی) این کشور صادر شد. تصویر این ویزا در اختیار ایسنا قرار گرفت تا برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده احتمالی، منتشر شود.

به گزارش «تابناک»، مرتضی آقایی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت، در این‌باره به ایسنا گفت: برای جلوگیری از دریافت هر نوع هزینه‌ای به نام صدور ویزای عراق، در آن واژه «مجانیه» قید شد است.

ویزای ایران و عراق به دنبال توافق رؤسای جمهور دو کشور در سفر حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به عراق، رایگان شد که طبق اعلام وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت، از روز ۱۷ فروردین‌ماه، همزمان با حضور نخست وزیر عراق در ایران، اجرایی شد.

دولت ایران بارها پیشنهاد لغو روادید بین دو کشور را مطرح کرده بود که عراق به بهانه نبود زیرساخت، به حذف کامل آن رضایت نداد. پیش از توافق دو کشور برای رایگان شدن ویزای عراق، نرخ آن به ۵۰ دلار افزایش یافته بود که البته با اعتراض ایران روبه‌رو شد.

به گفته مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت، هزینه ویزای عراق تا پیش از رایگان شدن، ۴۸۶ هزار و ۶۸۰ تومان بوده است.

آقایی افزود: هزینه ویزای حدود ۱۱ هزار نفر از زائران که قبلاً در گروه‌های اعزامی ۱۹ فروردین تا ۸ اردیبهشت ماه ثبت نام کرده‌اند، از طریق شعب بانک ملی به آن‌ها برگردانده می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۸
همچین تبلیغ میکنه انگار ویزای رایگان امریکا رو گرفته عراق ویزاش مجانی بشه چی میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
سره از ناسره مشخص میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
ترامپ که حاضر نیست تو رو راه بده
هرچه دلت خواست نوکریش رو هم بکن
رایگان شدن ویزای دو کشور عراق و ایران بیشتر برای عراقیها منفعت داشته و دارد چراکه با پائین آمدن ارزش پول ملی ایران ، عراقیها به راحتی و با کمترین هزینه ای وارد کشور ایران میشوند و در بهترین هتلها و رستورانها و اماکن زیارتی و سیاحتی ایران گشت و گذار و زیارت می کنند (البته شما میتوانید بازخورد همین توافق را در ورود و خروج مرزهای ایران و عراق مشاهده کنید که چقدر از زائران و گردشگران ایرانی از مرز ایران خارج و چقدر از زائران و گردشگران عراقی از مرز عراق خارج میشوند را بررسی کنید و بدانید که گفته های بنده حقیر براساس واقعیت بوده و هست و توان زائران و گردشگران ایرانی جهت حضور در اماکن زیارتی و گردشگری عراق بسیار پائین است ) آقایان ما برای تهیه یک غذای ساده در عراق باید دو دینار بدهیم یعنی اگر هر دینار عراق را 9000 هزار تومان با نرخ امروز در نظر بگیریم میشود 18000 هزار تومان ، ولی عراقیها برای تهیه یک غذای اعلای ایرانی باید 10 دینار بدهند که برایشان چیزی نیست و این است نتایج یک توافق (در ظاهر میتوان گفت توافق خوبی است ولی آثار و عواقبش را مردم با هزینه پرداخت می کنند (اگر میتوانید برای زائران و گردشگران ایرانی دینار و دلار 4200 تومانی بدهید تا ما هم مثل عراقیها به راحتی خرج کنیم نه دلار 13000 هزار تومانی و دینار 9000 هزار تومانی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
قبل از سیاه نمایی قیمت دینار عراق را سرچ کن
دینار عراق 11 تومان است
امارات به پاسپورتش مینازه که 167 تا کشور فکر کنم یا بیشتر بدون ویزا مردمش میتونند برن ما هم افتخار کنیم که ویزای عراقق رایگان شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
حالا برای چی ناراحتی
ای کاش جلوی صادرات مواد غذایی و محصولات کشاورزی به عراق را میگرفتن که الان مردم مجبور نباشن پیاز را به قیمت 15 هزار تومان بخرن .. عراقی ها با غارت غذای مردم ایران ، چندین برابر پولی که قرار بود با این ویزاها گیرشون بیاد ، توی جیبشون میره ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل