بازدید 3297

درخواست شورای امنیت از ارتش ملی لیبی

کد خبر: ۸۸۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۷ 06 April 2019

شورای امنیت سازمان ملل متحد از ارتش ملی لیبی خواست تا همه تحرک های نظامی را متوقف کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کریستف هاسگن نماینده آلمان در سازمان ملل متحد عصر جمعه با حضور در جمع خبرنگاران بیانیه ای قرائت کرد که حاصل نشست غیر علنی این شورا درباره حوادث اخیر لیبی بود.

وی از ارائه گزارش توسط غسان سلامه نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور لیبی خبر داد و افزود: اعضای شورای امنیت عمیق ترین نگرانی خود را نسبت به این فعالیت های نظامی که ثبات لیبی را به خطر می اندازد و میانجیگری سازمان ملل و راه حل جامع این بحران را به عقب می راند، اعلام کردند.

رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل ادامه داد: آنها از نیروهای ال ان ای(ارتش ملی لیبی) خواستند تا همه تحرکات نظامی را متوقف کنند. آنها همچنین از تمام نیروهای نظامی خواستند تا تشنج زدایی کنند و از اقدامات نظامی بپرهیزند.

هاسگن با بیان اینکه اعضای شورا تاکید کردند هیچ گونه راه حل نظامی نمی تواند برای این بحران وجود داشته باشد، اضافه کرد: آنها قصد خود را برای پاسخگو کردن مسئولان درگیری های بیشتر را اعلام و خاطرنشان کردند از تلاش های دبیرکل سازمان ملل متحد و نماینده ویژه وی قاطعانه حمایت می کنند.

وی تصریح کرد: اعضا شورا از همه طرف ها خواستند به گفت وگو ادامه دهند و به تعهدات خود برای تعامل با سازمان ملل متحد در مسیر راه حل سیاسی عمل کنند.

رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: آنها همچنین بر امنیت و حفاظت از کارکنان سازمان ملل متحد تاکید کردند و از همه طرف ها می خواهند به تعهدات خود طبق قوانین بشردوستانه بین المللی اعم از حفاظت از شهروندان غیرنظامی عمل کنند.

با افزایش تنش در لیبی، رسانه های عربی جمعه شب گزارش دادند: فرودگاه بین المللی طرابلس پایتخت لیبی که در کنترل دولت وفاق ملی قرار داشت، به دست نیروهای تحت فرمان «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش این کشور افتاده است.
خلیفه حفتر ژنرال پیشین ارتش لیبی روز گذشته (پنجشنبه) در یک فایل صوتی به نیروهای خود فرمان حمله به طرابلس را صادر کرد و از ساکنان پایتخت خواست مقابل این نیروها مقاومت نکنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار