بازدید 5621

هاب لجستیکی چیست؟

کد خبر: ۸۸۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 05 April 2019

به گزارش میزان، هاب لجستیکی که از آن به‌عنوان مراکز لجستیکی نیز یاد می‌شود، عبارت است از محلی که در آن همه فعالیت‌های مرتبط با حمل و نقل، توزیع می‌شود و دیگر خدمات لجستیکی کالا‌ها در سطوح بین‌المللی یا ملی توسط چند متصدی انجام می‌گیرد.

این هاب یا مرکز دارای نام‌های دیگری، چون پارک لجستیکی، ترمینال و پلتفرم باربری، مرکز حمل و نقل و دهکده باربری است. متصدیان در هاب ممکن است مالک تسهیلات و تجهیزات بوده یا آن‌ها را در اجاره داشته باشند.

به منظور رعایت قوانین رقابت آزاد، لازم است دسترسی همه شرکت‌های فعال در زمینه امور خدمات لجستیک و حمل‌ونقل به هاب لجستیکی میسر باشد. همچنین هاب لجستیکی باید مجهز به همه امکانات و تسهیلات عمومی برای انجام فعالیت‌های مورد نیاز باشد.

در صورت امکان باید خدمات عمومی برای همه کاربران و تجهیزات آن‌ها در نظر گرفته شود. این هاب‌ها برای تقویت نقش حمل‌ونقل چندوجهی، باید حتی‌الامکان از طریق روش‌های حمل‌ونقل گوناگون (جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی) قابل دسترس باشند.

به‌منظور ایجاد هم‌افزایی و همکاری تجاری، مدیریت این مراکز باید به عهده یک شخصیت واحد حقوقی بی‌طرف باشد و ترجیحا با مشارکت دولت و بخش خصوصی اداره شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار