بازدید 5991

ظریف دروغ پمپئو را برملا کرد

کد خبر: ۸۸۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۷ 04 April 2019

وزیر امور خارجه با اشاره به بیانیه اخیر وزیر امور خارجه آمریکا درباره سیل اخیر ایران، دروغ وی درباره کمک به ایران را برملا کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در واکنش به بیانیه امروز «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درباره سیل اخیر در ایران در پیامی در توئیتر نوشت:«خبر جعلی: ادعای آقای پمپئو که ایالات متحده آماده کمک به فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر است که می تواند پول ها را برای جمعیت هلال احمر ایران ارسال کند.

خبر واقعی: بر اساس اظهارات رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ، جمعیت هلال احمر ایران نمی تواند هیچگونه منابع مالی را به دلیل تحریم های غیر قانونی آمریکا دریافت کند. ایالات متحده باید مسئولیت تروریسم اقتصادی خود را بپذیرد.»

پامپئو امروز طی بیانیه‌ای مدعی شد که آمریکا مایل است در عملیات امداد و کمک به سیل‌زدگان از طریق پشتیبانی از عملیات صلیب سرخ جهانی و هلال احمر کمک کند.

ظریف روز گذشته نیز در توئیت دیگری به شدت از تاثیر پذیری کمک رسانی هلال احمر به سیل زدگان از فشارهای غیر قانونی دولت آمریکا انتقاد کرد و نوشت: «سیاست فشار حداکثری ترامپ که نقض صریح قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و دستور دیوان بین‌المللی دادگستری است در کمک‌رسانی هلال احمر ایران به تمامی مناطق آسیب‌دیده از سیل بی‌سابقه اخلال ایجاد کرده است.»

وزیر امور خارجه ایران افزود: «از جمله اقلام ممنوعه بالگردهای امداد است. این فقط جنگ اقتصادی نیست؛ این تروریسم اقتصادی است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل