بازدید 12636
پیمانه اقتصادی؛

گران فروشی ایرلاین‌ها همچنان ادامه داد/ برایان هوک: سه کشور واردات نفت از ایران را به صفر رساندند/ قیمت بیت کوین به شدت افزایش یافت/ صادرات سیب زمینی و پیاز از فردا ممنوع است

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ترامپ خطاب به رئیس فدرال‌ رزرو: از روی ناچاری با تو کار می‌کنم، ترمز افزایش قیمت طلا کشیده شد، کاهش مصرف بنزین در دوازده روز ابتدایی امسال، بزرگترین بانک امارات دنیزبانک ترکیه را خرید، «بزرگترین هیأت اقتصادی» عربستان سعودی وارد عراق شد، کویت بسته حمایتی ۱۰ میلیارد دلاری بحرین را رسمیت بخشید و پرواز دلار جهانی در بن بست برگزیت را در بر دارد.
کد خبر: ۸۸۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴ 03 April 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ترامپ خطاب به رئیس فدرال‌ رزرو: از روی ناچاری با تو کار می‌کنم، ترمز افزایش قیمت طلا کشیده شد، کاهش مصرف بنزین در دوازده روز ابتدایی امسال، بزرگترین بانک امارات دنیزبانک ترکیه را خرید، «بزرگترین هیأت اقتصادی» عربستان سعودی وارد عراق شد، کویت بسته حمایتی ۱۰ میلیارد دلاری بحرین را رسمیت بخشید و پرواز دلار جهانی در بن بست برگزیت را در بر دارد.

ترامپ خطاب به رئیس فدرال‌ رزرو: از روی ناچاری با تو کار می کنم

طبق گزارش جدید وال‌استریت ژورنال، ترامپ در مکالمه اخیر تلفنی خود به جرومی پاول، رئیس فدرال‌رزرو، گفته است: فکر می‌کنم گیر تو افتاده‌ام و چاره‌ای جز ادامه همکاری با تو ندارم. این جدیدترین نشانه از بالا گرفتن تنش‌ها، بین کاخ سفید و بانک مرکزی مستقل آمریکاست. سال گذشته، دولت ترامپ بارها و با صدای بلند از فدرال‌رزرو به علت بالا بردن نرخ بهره انتقاد کرد و همین روز جمعه، رئیس‌جمهور فدرال‌رزرو را مقصر آسیب دیدن اقتصاد آمریکا و بازار سهام دانست. طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، یک منبع آگاه، که نامی از او برده نشده است، این اظهارات تلفنی رئیس‌جمهور را در حالی شنیده است که ترامپ در تماس با جرومی پاول، او را هدف انتقادات خود قرار داده است، حال آنکه دولت‌های قبلی هیچ گاه علنی در مورد سیاست‌های فدرال‌رزرو اظهار نظر نمی‌کردند. ترامپ علاوه بر اینکه بارها رئیس بانک مرکزی آمریکا را ـ که خود او را انتخاب کرده ـ به باد انتقاد گرفته، در مورد اینکه آیا می‌تواند او را از سمت خود عزل کند یا خیر هم، تحقیق کرده است. به گزارش مهر، ماه گذشته، ترامپ گفت، استفان مور که یکی دیگر از منتقدان جرومی پاول است را نامزد به دست آوردن کرسی خالی هیأت‌مدیره بانک مرکزی آمریکا خواهد کرد. /رویترز

ترمز افزایش قیمت طلا کشیده شد

بهای طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی با ضعیف ماندن ارزش دلار آمریکا ثابت ماند. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور در ۱۲۹۳.۳۳ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه به ۱۲۸۴.۷۶ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از هشتم مارس بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۲۹۷.۷۰ دلار رسید. شاخص دلار آمریکا حدود ۰.۲ درصد در برابر ارزهای رقیب افت کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر ساخت.

گران فروشی ایرلاین‌ها همچنان ادامه داد

تقریبا در فاصله یک ماه به پایان سال 97، انجمن شرکت‌های هواپیمایی اقدام به انتشار "جدول دامنه نرخ بلیت پروازهای داخلی" کرد. اقدامی که با چند هفته تأخیر از سوی سازمان هواپیمایی کشوری تکرار و این لیست در سایت این سازمان بارگذاری شد. قرار بر این بود تا شرکت‌های هواپیمایی بر اساس جدول مذکور بلیت پروازهای خود را عرضه کنند، اما این‌گونه نشد و در روزهای پایانی سالی که گذشت، نابسامانی قیمتی بار دیگر در حمل‌ونقل هوایی کشور به قوع پیوست. نمونه‌هایی از این نابسامانی‌ها در لینک اخباری که در ادامه می‌آید قابل مشاهده است؛ در حالی که انتظار بود شرکت‌های هواپیمایی به سبب تاکید وزیر راه و شهرسازی با نظارت بیشتر سازمان هواپیمایی کشور، بلیت پروازهای خود را بر اساس جدول دامنه نرخ بلیت به فروش برسانند که در قیمت پروازهای داخلی در فاصله چند روزم مانده به پایان تعطیلات نوروزی سیر صعودی به خود گرفته است. به‌عنوان مثال پرواز مشهد-تهران هواپیمایی ایرتور باید حداقل 100 هزار تومان و حداکثر 750 هزار تومان باشد. اما این شرکت این پرواز را به قیمت 841 هزار تومان به فروش می‌رساند. کف و سقف این پرواز برای ماهان به ترتیب 264 هزار و 500 تومان و 579 هزار تومان است، حال آنکه شرکت مذکور پرواز مشهد ـ تهران را 638 هزار تومان می‌فروشد. یا پرواز کیش-تهران هواپیمایی ماهان (کف 336 هزار تومان-سقف 739 هزار و 800 تومان) به قیمت 942 هزار تومان عرضه می‌شود و هواپیمایی تابان بلیت این مسیر پروازی را که سقف آن 850 هزار تومان برای این ایرلاین است را به نرخ 900 هزار تومان می‌فروشد. به نقل از گزارش تسنیم؛ نکته جالب توجه این‌که ایرلاینی مانند کاسپین که در "جدول دامنه نرخ بلیت پروازهای داخلی" پروواز کیش-تهران را ندارد، این پرواز را به قیمت 950 هزار تومان به فروش می‌رساند. هواپیمایی تابان نیز در جدول ذکر شده بلیت قشم-تهران را ندارد، اما این شرکت نیز مانند کاسپین بلیت این مسیر پروازی را به قیمت حدود 900 هزار تومان می‌فروشد.

کاهش مصرف بنزین در دوازده روز ابتدایی امسال

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به توزیع بیش از یک میلیارد و 154 میلیون لیتر بنزین از روز اول تا دوازدهم فروردین امسال در مجاری عرضه کشور گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2 درصد کاهش یافته است.

بزرگترین بانک امارات دنیزبانک ترکیه را خرید

بزرگترین بانک امارات یعنی NBD بانک برای خرید «دنیزبانک» ترکیه از بانک دولتی «اسبربانک» روسیه به قیمت ۱۵.۴۸ میلیارد لیر معادل ۲.۷۷ میلیارد دلار به توافق رسید. در همین حال پیشنهاد فعلی کمتر از توافق ۳.۲ میلیارد دلاری است که در سال گذشته میلادی بین طرفین انجام گرفته شده بود. NBD بانک امارات اعلام کرد انتظار می رود انجام این معامله تا پایان سه ماه دوم سال جاری میلادی مشروط به تأیید رگولاتوری انجام گیرد. بر پایه این گزارش، بخش قابل توجهی از سهام «دنیز بانک» ترکیه در اختیار «اسبربانک» روسیه است.

برایان هوک: سه کشور واردات نفت از ایران را به صفر رساندند

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: سه کشور از هشت کشوری که به آنها معافیت از تحریم‌های ایران داده شده بود، حالا واردات نفت خود از ایران را به صفر رسانده‌اند. او اضافه کرد: بهبود شرایط بازارهای نفت جهانی، به کاهش صادرات نفت ایران در آینده کمک خواهد کرد. برایان هوک گفت: در ماه نوامبر، ما برای ۸ کشور معافیت صادر کردیم تا از جهش قیمت‌های نفت جلوگیری کنیم. من امروز می‌توانم تأیید کنم که ۳ کشور از این ۸ کشور، هیچ واردات نفتی از ایران ندارند. هوک این سه کشور را معرفی نکرد. او ادامه داد: حالا شرایط بازار برای ما بهتر شده است تا شتاب بیشتری در مسیر به صفر رساندن صادرات نفت ایران ایجاد کنیم. ما به دنبال اعطای هیچ معافیت و استثنایی در رژیم تحریمی خود نیستیم. هوک گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران، از ماه می ۲۰۱۸ تا کنون، حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز از صادرات نفت این کشور را از بازار حذف کرده است. او ادامه داد: به این ترتیب، بیش از ۱۰ میلیارد دلار از درآمد نفتی ایران کاسته شده که معادل ۳۰ میلیون دلار در روز است. هوک گفت، پروسه تصمیم‌گیری در مورد تمدید معافیت‌های تحریمی ایران در حال انجام است. ۲۳ واردکننده نفت که قبلاً از ایران نفت می‌خریدند، واردات خود از این کشور را به صفر رسانده‌اند. با پایین‌تر بودن قیمت‌های نفت نسبت به آغاز تحریم‌ها، ما در صفر کردن خرید نفت از ایران سرعت بیشتری خواهیم داشت.

«بزرگترین هیأت اقتصادی» عربستان سعودی وارد عراق شد

رسانه‌های عربستان سعودی از سفر یک هیأت اقتصادی بلندپایه این کشور به عراق جهت انجام توافق‌های اقتصادی و تجاری با این کشور خبر دادند. روزنامه سعودی «عُکاظ» چهارشنبه (۱۴ فروردین) نوشت که این هیأت بلند پایه متشکل از هفت وزیر، ده‌ها نماینده از وزارت‌خانه‌ها و نهادهای دولتی و شرکت‌های خصوصی برای سفر رسمی دو روزه وارد بغداد، پایتخت عراق شد. هیأت اقتصادی سعودی مورد استقبال وزرا و مقام‌های ارشد دولت عراق قرار گرفته است. «ماجد بن القصبی»، وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری، «شاهزاده بندر بن عبدالله»، وزیر فرهنگ، «عبدالرحمن الفضلی»، وزیر محیط زیست، آب و کشاورزی، «خالد الفالح»، وزیر انرژی، صنعت و منابع طبیعی، «حمد آل الشیخ»، وزیر آموزش و پرورش و «ثامر السبهان»، سفیر سابق سعودی در بغداد و وزیر مشاور فعلی در امور کشورهای خلیج فارس در این هیأت حضور دارند. روزنامه عکاظ هیأت مذکور را «بزرگترین و مهمترین هیأت سعودی» خواند که طی سال‌های گذشته به عراق سفر می‌کند.

پرواز دلار جهانی در بن بست برگزیت

با تداوم بن‌بست سیاسی بر سر چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، ارزش دلار در برابر یورو و پوند تقویت شد. به نقل از رویترز، روند نزولی پوند با توجه به عدم اجماع نمایندگان مجلس انگلیس بر سر راهکاری واحد بر سر مسأله برگزیت ادامه یافت و این مسأله به تقویت موقعیت دلار در روند معاملات انجامید. شاخص وال استریت دلار که ارزش آن در برابر ۱۶ ارز دیگر را می‌سنجد با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۰.۲۴ واحد رسید. هر پوند در آخرین دور از معاملات بازارها با ۰.۴ درصد کاهش به ازای ۱.۳۰۴۳ دلار مبادله شد. این کاهش محسوس پس از آن رخ داد که گروهی از اقتصاددانان نسبت به خسارت‌های جبران ناپذیر ناشی از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار دادند. نگرانی از خروج بدون توافق انگلیس به اتحادیه اروپا نیز کشیده شد و ارزش یورو را نیز تحت تأثیر قرار داد: هر یورو با ۰.۱ درصد کاهش در سطح ۱.۱۲۰۲ دلار قرار گرفت تا کانال ۱.۱۲ دلاری در آستانه شکسته شدن قرار گیرد. در اقیانوسیه عقب نشینی‌ها در برابر دلار از اروپا نیز شدیدتر بود و پس از تصمیم بانک مرکزی استرالیا به ثابت نگه داشتن نرخ بهره، ارزش دلار استرالیا و دلار نیوزلند به ترتیب ۰.۵ درصد و ۰.۷ درصد در برابر همتای آمریکایی‌شان کاهش یافت.

قیمت بیت کوین به شدت افزایش یافت

ارزش بیت‌کوین با جهش عجیب ۲۰ درصدی به بالاترین سطح خود در پنج ماه اخیر رسید. به نقل از رویترز، تحلیل‌گران دلیل این افزایش قیمت را تقاضای بالا برای خرید بیت کوین توسط یک مشتری ناشناس عنوان کرده‌اند. در معاملات امروز بیت کوین در بورس‌های آسیایی، ارزش آن با بیش از ۲۰ درصد افزایش برای نخستین بار از نوامبر سال گذشته به بالای ۵۰۰۰ دلار بازگشت. بیت کوین در اواخر سال ۲۰۱۷ و با رسیدن به قله ۲۰ هزار دلاری در بالاترین سطح تاریخی خود قرار گرفته بود اما حباب قیمتی آن با خروج تدریجی خریداران خرد از بازار شکست و قیمت آن حدود ۷۵ درصد کاهش یافت. صعود قیمت بیت‌کوین پس از آن صورت گرفت که یک خریدار ناشناس سفارش، خریدی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار در بازارهای کوین بیس، کراکن و بیت استامپ ثبت کرد. تحلیلگران هنوز به پاسخی برای چرایی ثبت چنین درخواستی نرسیده‌اند. امسال ارزش بیت کوین در معاملات در محدوده بین ۳۳۰۰ تا ۴۲۰۰ دلار در نوسان بوده است و سرمایه گذاران بزرگ بازارهای مالی هنوز در خصوص ورود به این بازار در تردید بوده‌اند. به گزارش ایسنا؛ مؤسسه کبو گلوبال مارکتس که نخستین قرارداد آتی مبتنی بر بیت کوین آمریکا را در سال ۲۰۱۷ عرضه کرد اعلام نموده است دیگر برنامه‌ای برای عرضه قراردادهای جدید مبتنی بر بیت کوین ندارد.

کویت بسته حمایتی ۱۰ میلیارد دلاری بحرین را رسمیت بخشید

وزارت دارایی کویت اعلام کرد کویت توافقی را برای پشتیبانی از اقتصاد بحرین بعنوان بخشی از اصلاحات پولی بحرین که از سال گذشته میلادی شروع شده، امضا کرد. با امضای این قرارداد بسته توافقی قبلی رسمیت پیدا کرد. کویت در کنار عربستان سعودی و امارات متحده عربی وعده کمک مالی ۱۰ میلیارد دلاری به بحرین را در سال گذشته میلادی بمنظور نجات این کشور از بحران بدهی احتمالی داده بود. بر پایه این گزارش، وزرای دارایی بحرین، کویت، صندوق کویت برای توسعه اقتصادی عربی و صندوق پولی عرب چارچوب همکاری چند حزبی را امضا کردند که بسته توافقی قبلی را برای حمایت از اصلاحات اقتصادی و ثبات مالی در بحرین رسمیت داد.

سیل 940 میلیارد ریال به اوشان و فشم خسارت زد

شهردار اوشان، فشم و میگون (از توابع بخش رودبار قصران شمیرانات) گفت که برآوردهای نخست، حاکی است که سیلاب دوشنبه گذشته 940 میلیارد ریال به این سه شهر خسارت زده که به یقین میزان آسیب ها بیش از این رقم خواهد بود.

صادرات سیب زمینی و پیاز از فردا ممنوع است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابلاغی به گمرکات کشور، صادرات سیب زمینی و پیاز را از فردا 15 فروردین 98 تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد. به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، رضا رحمانی در نامه ای که دهم فروردین به گمرکات کشور فرستاد، صادرات سیب زمینی و پیاز را از 15 فروردین تا اطلاع ثانوی با هدف مدیریت و تنظیم بازار داخلی ممنوع اعلام کرد. البته صادرات گوجه فرنگی بر اساس ضوابط بسته بندی ابلاغی در نامه 26 اسفند سال 97 سازمان توسعه تجارت ایران و با تأیید وزارت جهاد کشاورزی و صادرات رب گوجه فرنگی و فرآورده های مرتبط با آن در بسته بندی مصرف کننده (کمتر از 5 کیلوگرم) بلامانع است. به گزارش ایرنا، قیمت برخی صیفی‌جات (به ویژه پیاز) در سال جدید، ناگهانی افزایش یافت. البته در سال 1396 نیز قیمت پیاز در فاصله کوتاهی از مرز دو هزار تومان گذشت که کاهش سطح زیر کشت سرمازدگی و خسارات وارده به محصول پیاز در استان های تولید کننده از دلایل گران شدن این محصول در بازار عنوان شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
۴کیلو سیب زمینی و ۱کیلو ۶۰۰گرم پیاز قرمز خریدم امروز۴۰هزارتومن.
خوزستان اندیمشک
اینها هستن که مردم رو خسته کردن کسی از سیل ناراحت نیست
پاسخ ها
آراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
دقیقا
چقدر خوشحالم که از فردا سیب زمینی و پیهز برای خوردن داریم. برم این مژده رو به خانواده ام بدم.
پاسخ ها
آراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
فاصله سخن تا عمل بسیار است
ببینیم در چه قیمتی ثابت خواهد ماند، بعد نتیجه گیری کنیم
چرا از پانزدهم ، چرا از لحظه ای که قیمت رفت بالا ممنوع اعلام نکردید صادرات را ، تمامی وزارت خانه ها باید قبل از اینکه کالا و اجناس ی که در ایران تولید و به فروش می رسد صادر کنند باید قبل از هر چیزی به این موضوع مهم فکر کنند که اگر قرار است با صادرات اجناس در ایران گرانتر میشود این کار را نکنند کسی که این کارا را کند خیانت است به کشور ، مادر شرایط خاص و جنگ اقتصادی هستیم و تمامی اجناس مارا از کشور خارج و تجار عراقی باقیمت بالا میخرند و به قیمت پایینی در عراق به فروش می رساند و مابتفاوت آنرا تجار کشور ملعون عربستان بهشان پرداخت می کنند تا کشور مارا نابود کنند ، هر کس بخواهد کالایی از ایران خارج کند که با خارج کردن آن کالا ، جنس مورد نظر گران می‌شود این خیانت به کشور و کمک به دشمن در جنگ اقتصادی است و باید این افراد در دادگاههای نظامی محاکمه شوند ، چون این افراد به کشور خیانت می کنند و نان مردم را به دشمن میدهند
جالبه دیگه غذا هم‌ در مقابل نفت به ما نمی دهند . سال نو مبارک ، از فردا باید تو بیابون‌ها و مراتع دنبال ملخ ها برای خوردن باشیم ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
انکس که دندان دهد نان همون امریکا را هم خدا می چرخونه
ناشناس
| Switzerland |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
مملکت ما بقدری امکانات دارد و بقدری وسعت دارد که ما به شما خارج نشینان ترسو که فکر می کنید که ما با این توپ و تشرها میدان را به حریف تسلیم می کنیم ، نیازی نداریم. اگر دست از سر ما بردارند به دوست و دشمن نیاز نداریم. ممکن است خوردن ملخ برای عربستان سعودی مصداق داشته باشد ولی برای مملکتی که روزی بر تمام پهنه گیتی فرمانروایی می کرده بی انصافیست. شما خارج نشینان اصلاً نترسید ما محکم ایستاده ایم و از پس آنها برمی آییم
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
مشاوره فوری با یک روانپزشک
مفهوم صادرات غیر نفتی رو هم فهمیدیم مایحتاج مردم
درودبرشماتابناکی های راستگوکه خبرکذب تمدیدمعافیت ۴ کشور رااصلاح وخبردرست رامنتشرکردید مردم همین رامیخواهند راستگویی و انتشاراخبار واقعی ولو اینکه باب میلمان نباشد
بنظر بنده در شرایط کنونی نباید قیمت کوپن افزایش کند حالا کوپن بنزین باشد یا سیب زمینی و پیاز. یا همین بیت کوپن که نمیدونم چیه؟
دولت باید از نظراتهای کارشناسانه ما استفاده کند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
واااای مردم از خنده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
خیلی نظر کارشناسانه ای بود...
بیت کوپن یعنی کوپن کوچک و احتمالا برای سیب زمین و پیاز به کار میرود....
تحریمها کاغذ پاره ای بیش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
در کره شمالی که باعث گرونی نشد
امریکا و اروپا از برجام خارج شدن معلوم نیست چه قرار دادی بستن که حتی نمیتونن خارج بشن نکنه گفتید در صورت خروج همه کشور میدید به امریکا
بادرود:جای تعجب نیست درکشورما ازیک طرف مدیریت نتوانسته هنوزکیفییت ساخت ۲خودروساز(سایپا،ایران خودرو)رادرحداستانداردهاخودروراتحویل مردم دهند چراکه ماخودمان مقصرهستیم ونبایدبخریم درارتباط بااقلامی که کمیاب میشودبیشترولع میزنیم ،حال یکروزپیازویروزدیگرگوجه،پیاز،گوشت ،سکه ،دلارو...‌
جیب اقازادهاپرپول شد،خداروشکردیگه فعلاصادرات نیست
به جای نون وچای شیرین،نون وسیب زمینی وپیازمیخوریم
نمیدانم چه دستهایی در وزارت صمت نفوذ کرده که علیرغم تاکید رهبر انقلاب مبنی بر رسیدگی به وضعیت معیشت مردم همچنان با صادرات ارزاق عمومی و گران کردن ان دقیقا خلاف عمل می کنند و کسی هم اعتراض نمی کند ایا رفاه حداقلی مردم اولویت دارد یا صادرات ان به عراق برای وزارت صمت اولویت دارد این رانت خواران و دلالان چه قدر نفوذ دارند که ارزاق عمومی کشور را به عراق صادر می کنند و مردم را همچنان در فشار قرار می دهند
خیلی ساده است تنها راه کسب ارز خارحی برای دولت شده مواد خوراکی به کشورهای همسایه.حالا این صادرات یه وقت گوسفند است یه زمان دیگه سیب زمینی پیاز گوجه کاهو و....همه دولتمردان هم خبر دارند وچاره ای جز این ندارن
بيش از دو هفته است كه پياز و سيب زميني گرون شده ، وزارت محترم حالا صادرات رو ممنوع كرده!!! مگه پيازي هم تو انبارها مونده كه شما صادراتشو ممنوع كردين؟ محصولات كشاورزي توليد داخل بدليل سيل هاي اخير بشدت صدمه خورده و تا چند ماه ديگه هم كمبود خواهيم داشت ، دولت بايد صادرات هر گونه مواد غذايي (خام و يا فراوري شده) را تا چند ماه ممنوع كنه تا بازار ايران تثبيت بشه . مگرجيب صادر كنندگان و شكم عراقي ها از رفاه و امنيت غذايي ايرانيان مهمتره ؟!!!!
آقاي برايان ودستگاه حاكمه كثيف امريكا بدانيد كه امروز فردايي دارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل