بازدید 3750

سهام آسیا و اروپا با رشد تولیدات چین جهش کردند

کد خبر: ۸۸۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸ 01 April 2019

روز دوشنبه، درحالی‌که داده‌های مثبت از کارخانجات چین و گزارشاتی از پیشرفت در مذاکرات آمریکا و چین، باعث بهبود حال‌وهوای بازارها شد، سهام آسیایی جهش کردند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز دوشنبه، درحالی‌که داده‌های مثبت از کارخانجات چین و گزارشاتی از پیشرفت در مذاکرات آمریکا و چین، باعث بهبود حال و هوای بازارها شد، سهام آسیایی جهش کردند، هرچند یک شکست دیگر برای توافق برگزیت نخست‌وزیر انگلستان، ترزا می، باعث شد نرخ پوند دوباره افت کند.

داده‌های تاجران اروپایی نشان می‌دهد سهام این قاره در مقادیر بالاتری باز شده‌اند. داکس آلمان ۱.۴۴ درصد و کاکفرانسه ۱.۰۹ درصد جهش کردند، درحالی‌که فوتسی انگلیس ۰.۸۸ درصد بالا آمد. شاخس استاکس ۶۰۰ اروپا هم ۱.۰۶ درصد جهش کرده است.

با جهش ۲.۵۸ درصدی سهام کامپوزیت شانگهای، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۱ درصد بالا آمد.

نیکی ژاپن ۱.۴۳ درصد جهش کرد، درحالی‌که ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۵۹ درصد رشد داشت.

کوسپی کره‌جنوبی ۱.۲۶ درصد بالا آمد و شاخص هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۱.۷۶ درصد جهش کرد.

بازارها پس از این تقویت شدند که داده‌های شاخص پی‌ام‌آی (مدیران خرید) رسمی چین نشان داد که در ماه مارچ، برای اولین ماه در ۴ ماه اخیر، بخش تولید دومین اقتصاد بزرگ جهان، به طور غیرمنتظره‌ای به رشد بازگشته است.

در صورت تداوم بهبود وضعیت تجاری، تولید در مسیر بهبود قرار خواهد گرفت، که این نگرانی‌ها از احتمال افت شدید اقتصاد چین را کاهش می‌دهد.

در بازار ارز، شاخص دلار که روز جمعه به بالاترین سطح خود از ۱۱ مارچ رسید و رکورد ۹۷.۳۴۱ واحد را به ثبت رساند، امروز نزدیک به این رکورد و در ۹۷.۱۴۷ واحد باقی ماند.

اما پس از این که قانون‌گذاران انگلیسی، روز جمعه برای سومین بار توافق برگزیت نخست‌وزیر ترزا می را رد کردند، آیندهبرگزیت بیش از پیش در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت و پوند افت کرد.

نرخ برابری پوند با دلار ۰.۱۵ درصد پاایین آمد و به ۱.۳۰۵۵ رسید تا سومین جلسه متوالی افت خود را ثبت کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر