بازدید 5052
۱

داوطلبان دکتری ۹۸ چشم انتظار روز‌های پایانی فروردین

در روز‌هایی که باران و سیلاب بسیاری از نقاط کشورمان را در بر گرفته و ساعات برای هموطنانمان، چون روز طولانی شده، زمان برای شماری از متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها نیز به به شدت کند پیش می‌رود.
کد خبر: ۸۸۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸ 01 April 2019
در روز‌هایی که باران و سیلاب بسیاری از نقاط کشورمان را در بر گرفته و ساعات برای هموطنانمان، چون روز طولانی شده، زمان برای شماری از متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها نیز به به شدت کند پیش می‌رود.
 
به گزارش «تابناک»، صحبت درباره ۱۹۶هزار متقاضی تحصیل در مقطع دکتری است که سوم اسفندماه ۹۷ بختشان را برای ورود به دانشگاه با شرکت در آزمون سنجیده اند و بر اساس اعلام قبلی مسئولان، منتظر رسیدن هفته آخر فروردین ۹۸ هستند؛ موعدی که قرار است در آن نتیجه اولیه این آزمون اعلام شود.

آن گونه که مسئولان سازمان سنجش اعلام کرده اند، کارنامه اولیه داوطلبان آزمون دکتری هفته آخر این ماه منتشر خواهد شد و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده در نیمه اول اردیبهشت ماه امسال می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

انتخاب رشته با توجه به کد رشته محل‌های انتخابی و حد نصاب نمره سنجش عمومی (که با هماهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو تعیین می‌شود) و همچنین با توجه به سهمیه داوطلبان صورت خواهد پذیرفت و مرحله بعد، دعوت داوطلبان برگزیده به منظور شرکت در مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش به دانشگاه خواهد بود.

گفتنی است اگر چه تأثیر نمره آزمون کتبی در پذیرش نهایی داوطلبان دکتری ۹۸، ۵۰ درصد است؛ اما در وهله اول داوطلبان باید بتوانند در آزمون کتبی حدنصاب نمره تراز مدنظر دانشگاه‌ها را کسب نمایند تا به مصاحبه دکتری دعوت شوند. در این مرحله چندین برابر ظرفیت پذیرش دکتری در هر رشته‌محل برای مصاحبه دعوت خواهند شد تا پس از طی کردن مراحل مصاحبه، پذیرفته‌شدگان نهایی مشخص شود.

دعوت به مصاحبه بدین صورت است که هر دانشگاه حدنصاب نمره ترازی را به سازمان سنجش اعلام می‌کند و سازمان سنجش اسامی همه کسانی که حداقل نمره تراز مدنظر دانشگاه را کسب کرده باشند، جهت حضور در مصاحبه اعلام می‌نماید. لازم به یادآوری است که چندین سال است محدودیتی برای تعداد دانشگاه‌هایی که یک داوطلب می‌تواند در مصاحبه آن حضور یابد، وجود ندارد.

جدول زمان‌بندی برگزاری مصاحبه‌های دکتری ۹۸ همزمان با اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری از سوی سازمان سنجش اطلاع‌رسانی می‌شود و علاوه بر این، هر دانشگاه نیز از طریق اطلاعیه در سایت اطلاع‌رسانی خود، جزئیات مصاحبه دکتری و تاریخ دقیق برگزاری آن را اعلام می‌کند.

مرحله نهایی، اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری است که قرار است در شهریورماه صورت پذیرد. گفتنی است به طور کلی با احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد، حدود ۲۳ هزار نفر در آزمون دکتری سال ۹۸ پذیرفته خواهند شد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اولین جملات داخل خبر خیلی تراژیک و دور از واقعیت بود... به نظرم اصلا داوطلبان دکتری نباید چنین حسی داشته باشند، چون معلومه که از جنبه عقلی دچار مشکل هست...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل