بازدید 2725

اکثر راه‌های روستایی کردستان مسدود شد

کد خبر: ۸۸۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ 01 April 2019

معاون راهداری اداره‌کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان ضمن اعلام مسدودشدن اکثر راه‌های روستایی استان، گفت: تردد در محور اصلی قروه به همدان نیز بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، رامبد نوذری اظهار کرد:‌ بارش شدید برف و باران از روز گذشته در استان آغاز شده و در برخی نقاط شاهد بارش بیش از 45 سانتی‌متری برف در سطح استان هستیم.

وی تصریح کرد: اکثر قریب به اتفاق راه روستاها به دلیل سنگین بودن بارش‌ها در حال حاضر مسدود شده و با توجه به اینکه اولویت پاکسازی برای مسیرهای اصلی است تاکنون اقدامی در زمینه برفروبی در مسیرهای روستایی آغاز نشده است.

نوذری افزود: مسیر قروه ـ همدان نیز با بارش شدید برف مواجه است ولی با تلاش بی‌وقفه عوامل راهداری تردد در این مسیر البته با تاکید بر داشتن زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

وی اضافه کرد: به دلیل کمبود اعتبار و مطالباتی که از قبل پیمانکاران داشته‌اند در طرح زمستانی امسال که تا 15 فروردین ماه ادامه دارد قراردادی با بخش خصوصی منعقد نشده و همین مسئله مسؤولیت و فشار کاری عوامل راهداری را بیشتر کرده است.

وی تصریح کرد: انجام عملیات برفروبی و بازگشایی 8 هزار کیلومتر شبکه راهی شامل یک‌هزار و 800 روستا با 300 دستگاه ماشین‌آلات امکان‌پذیر نیست.

گفتنی است؛ طول شبکه راه‌های استان 7 هزار و 834 کیلومتر است که 6 هزار کیلومتر از این میزان راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک‌هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان