بازدید 10111
۳

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ یکشنبه یازدهم فروردین ۹۸

با اعلام وضعیت اضطراری در شش استان غربی کشورمان، همه آماده بارندگی هایی هستند که انتظار می رود در برخی مناطق، منجر به سیلاب و بحران هایی جدی شود؛ بحرانی که با توجه به پر شدن ظرفیت رودها و سدها طی بارندگی های روزهای گذشته، نگرانی آفرین است؛ وضعیتی که از چند روز پیشتر در خصوص فرارسیدن آن هشدار داده شده و از آن فراتر، از مردم خواسته شده تا از مسافرت در روز جاری و فردا بپرهیزند.
کد خبر: ۸۸۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 31 March 2019

از جمله خبر‌هایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست. از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.

به گزارش «تابناک»؛ با اعلام وضعیت اضطراری در شش استان غربی کشورمان، همه آماده بارندگی هایی هستند که انتظار می رود در برخی مناطق موجب بروز سیلاب و بحران هایی جدی شود؛ بحرانی که با توجه به پر شدن ظرفیت رودها و سدها طی بارندگی های روزهای گذشته، نگرانی آفرین است.

وضعیتی که از چند روز پیش درباره فرارسیدن آن هشدار داده و از آن فراتر، از مردم خواسته شده تا از مسافرت در روز جاری و فردا بپرهیزند، به ویژه اگر قصد عزیمت و سفر به مناطق غربی و جنوب غربی کشورمان را دارند؛ مناطقی که بارش های شدید در آنها آغاز شده و تداوم خواهد داشت.

به این ملاحظات، وزش بادهای شدید در استان های مرکزی کشورمان (استان‌های یزد، اصفهان، قم، مرکزی، جنوب تهران و شمال فارس) در ساعات آینده و فردا را باید افزود که شرایط سفر را دشوار می کند و باید به رانندگانی که ضرورت دارد طی امروز و فردا سفر کنند، در خصوص آن هشدار داده شود. هشداری که محدود به رانندگان نخواهد بود، به ویژه اگر بدانیم احتمال تخریب های ناشی از این بادهای شدید در مناطق شهری هم در این مناطق وجود دارد.

آخرین وضعیت ترافیک

سرهنگ نادر رحمانی، با اشاره به بارش باران در برخی محور‌های مواصلاتی بیان کرد: در اغلب محور‌های مواصلاتی در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خوزستان، گلستان، لرستان، بوشهر، ایلام، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گیلان، همدان و مازندران بارش باران گزارش شده و سطح محور‌های مواصلاتی به علت بارش باران لغزنده است. همچنین محور‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و اسالم به خلخال در استان گیلان نیز بارش برف گزارش شده است.

به گفته وی محور سراب ـ اردبیل، اهر ـ کلیبر و تبریز ـ اهر در آذربایجان شرقی مه گرفتگی همراه با کاهش دید گزارش شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه در کلیه محور‌های مواصلاتی ترافیک روان است، گفت: محور کرج ـ چالوس به جهت نبود ایمنی کافی تا اطلاع ثانوی مسدود و محور هراز و فیروزکوه جایگزین آن است.

 
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ یکشنبه یازدهم فروردین ۹۸

آخرین وضعیت آب و هوا

بنا بر اطلاعیه های هواشناسی، امروز یکشنبه در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، هرمزگان و شرق یزد بارش پراکنده و همچنین شدت بارش در استان‌های آذربایجان غربی، غرب آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس و غرب اصفهان خواهد بود.

همچنین برای فردا رگبار باران با رعدوبرق، برخی نقاط بارش تگرگ و وزش باد شدید و سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب استان فارس، جنوب و شمال غرب اصفهان، نیمه شمالی بوشهر و جزایر شمالی خلیج فارس. در استان‌های مرکزی، جنوب قم، زنجان، همدان و طی بعد از ظهر و شب دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید که پیامد آن آبگرفتگی معابر با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می‌شود.

بعدازظهر و شب دوشنبه مسیر‌های کوهستانی و گردنه‌های برفگیر دامنه‌های البرز در شمال و نقاط مرتفع جاده‌های کوهستانی زاگرس در شمالغرب و غرب کشور موقت با بارش برف پیش بینی می‌شود و احتمال انسداد موقت جاده وجود دارد و آب‌های خلیج فارس به ویژه سواحل بوشهر و خوزستان طی یکشنبه و دوشنبه مواج و توفانی پیش بینی می شود.

وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و دو روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ یکشنبه یازدهم فروردین ۹۸آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ یکشنبه یازدهم فروردین ۹۸آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ یکشنبه یازدهم فروردین ۹۸
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سیاه نمایی. قیمت مسکن و گوشت و مرغ و برنج و حبوبات و میوه و آجیل و پیاز و سیب زمینی و گوجه فرنگی و ... رو فراموش کردیم :-'(
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
جییییییییی میییییییییگی
تابناک می‌دونستی در ایران یک‌سیستمی‌هست که بالقوه می‌تونه با دقت بالا ساعت به ساعت وضعیت تروپوسفر رو بگه؟
فقط به دلیل اینکه این سیستم توی هواشناسی نیست ازش این استفاده نمیشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی