بازدید 3210

مناطق آزاد برای کشورهای دیگر ایجاد اشتغال کرده

کد خبر: ۸۸۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸ 28 March 2019

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مناطق آزاد کشور محلی برای واردات محصولات شده و به جای اشتغال در داخل کشور، برای کشورهای همسایه ایجاد اشتغال کردند.

به گزارش فارس، عین‌الله شریف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه فلسفه وجودی مناطق آزاد در کشور استفاده از مزیت مناطق آزاد و تخفیفات صادراتی برای مرزنشینان، ایجاد صنایع تبدیلی و صادرات مجدد است اظهار کرد: با توجه به عمر کوتاه مناطق آزاد در کشور، هر کدام دارای ظرفیت‌ها و استعدادهایی بوده که در ارزش افزوده و ایجاد اشتغال موثر بوده است.

وی افزود: متاسفانه مناطق آزاد کشور محلی برای واردات محصولات شده و به جای اشتغال در داخل کشور، برای کشورهای همسایه ایجاد اشتغال کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار سال مبنی بر رونق تولید گفت: برای تحقق این شعار، باید مسوولان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یک بازنگری و ارزیابی از فعالیت‌های گذشته خود در عرصه اشتغال، تولید و صنایع تبدیلی انجام داده و با اصلاح امور به تولید، رونق دهند.

وی تاکید کرد: بی‌تردید تولید سنگ زیربنای اشتغال و خارج کردن منطقه از رکود است و در این رابطه با توجه به اینکه واحدهای تولیدی و تبدیلی در منطقه در اثر تنش‌ها و التهابات اقتصادی در مناطق آزاد با آسیب مواجه شده‌اند، باید مسوولان ذی ربط در بخش معدن، دامداری، کشاورزی، آب و خاک، صنعت و گردشگری برای رونق تولید و ایجاد اشتغال تلاش کنند.

شریف‌پور در ادامه با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی در تحقق شعار سال گفت: باید مجلس بر شتاب در رونق تولید همت کرده و در صورت نیاز به بازنگری و پالایش برنامه ششم توسعه، این مهم را در دستور کار قرار دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار